Yeti problemen

Rosinfield

† In Memoriam
idd wel een goed idee, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar niet aan denkt.... Ben dus nu een gewaarschuwd mens, toch een mooi iets zo'n forum.
 

OuweHippie

Senior Member
Uiteraard gaat tijdens een vakantie altijd de reservesleutel mee.

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat iemand die sleutel ergens zodanig had verborgen dat hij er altijd vanaf de buitenzijde bijkon. Dat is geen gek idee natuurlijk maar ik zie mezelf niet in de holle ruimte van bijv. een bumper of wielkast een klein doosje maken met de sleutel erin.
 

Rosinfield

† In Memoriam
moet je ook mee uitkijken. zo heb ik de sleuteltjes van mijn allesdrager van mijn Yaris ook op zo'n soort plek verstopt. Toen ik ze laatst wilde hebben ivm de a.s. inruil, kon ik ze niet vinden en heb ze nog steeds niet!
 

LenK

Forumguru
Als je meer Skoda's in the house hebt dan moet je ook uitkijken. Mevr LenK heeft haar auto een keer met mijn reservesleutel erbij ingeruild. Kwam ik achter vlak voor de vakantie toen ik de reservesleutel wilde testen. Dacht eerst dat het batterijtje leeg was, maar even later viel het kwartje.
Hier mijn post van destijds
En het liep nog net op tijd goed af en konden we met 2 sleutels op vakantie:
Weer koek en ei tussen LenK en Mevr LenK
 
Hallo,

Sinds een paar weken kraken/knarsen de deurrubbers/raamrubbers van mijn Yeti tamelijk luidruchtig. Met name bij op- en afrijden van een oprit, bij verkeesdrempels en grotere oneffenheden in de weg.
De dealer heeft er wat opgespoten maar het lijkt eerder erger geworden, kan natuurlijk ook aan de hogere temperatuur liggen.
Is er nog iemand met het zelfde probleem?
 

Melis

Lid
Het probleem ook gehad het kraken kwam van achterdeuren. De dealer heeft de harige rubbers ingespoten met siliconen spray en het is opgelost. Je heb kans hoe vaker je de auto was hoe vaker je het waarschijnlijk moet doen. Je haalt met wassen de smerende werking weg vandaar inspuiten met siliconen spray.
 
Ik heb hem pas 1 keer gewassen, dus daar ligt het niet aan. En de spray is ook al geprobeerd, werkt dus niet. Het komt echt van de deurportieren, met name voor.
 

hemi24

Forumguru
Heb er veel last van gehad met een Peugeot 206 SW en het is eigenlijk gebleven zolang ik de rubbers gesmeerd heb.
Moet er wel bij vermelden dat het voornamelijk was toen ik met de auto voor het werk in Italie zat, dus vuil en warm weer kunnen wel degelijk van grote invloed zijn!
 

richard1966

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde probleem,ben gister bij de garage geweest.Deze besyteld een speciaal goedje (van VW) en dan moet het over zijn.
 

corsaar

Senior Member
Spray of speciaal goedje wat is het precies, ik wil het er zelf op aanbrengen
want het verkeerde middel kan er een vette boel van maken.
 

richard1966

Nieuw lid
Geen idee, ik kwam met de vraag of er meer last van kraken hebben.Hij heeft wel gezegt hoe het heet maar ben het kwijt. Morgen ga ik naar de garage en dan hoor je het wel. Sileconen is best ok maar gaat er snel weer af.
 
Zou heel fijn zijn om de naam te weten, dan kan ik mijn dealer er ook op attent maken.
Bij mij lijkt het knarsen te komen van de bovenste raamrubbers.
 

corsaar

Senior Member
Het verbaast me dat rubbers gesmeerd moeten worden, je zou zeggen
de deur is dicht en beweegt niet. En de rubbers zijn soepel.
Gisteren had ik er voor het eerst last van
bij het op en neer gaan. (drempel)Auto slechts 1 keer gewassen.
Ik heb een hekel aan die geluiden.
 

Ronnie

Forumguru
Het kraken van de rubbers wordt veroorzaakt door het " geringe werken" van de carosserie, door steeds meer toepassingen en comfort in de auto te bouwen zou de auto steeds zwaarder worden. Mede hierdoor zou de auto niet meer kunnen voldoen aan de uitlaat-emissie eisen en dus minder aantrekkelijk worden. Door "slimme"toepassing van HSS (High strenght steel) staalverstevigingen op cruciale punten kunnen de carosserien duidelijk lichter gemaakt worden, echter iets ten koste van de stijfheid. De portieren zullen zich dus ietsje zetten op drempels, in scherpe bochten enz. Je zou dus kunnen proberen het portier iets strakker te stellen met de slotpen in de B stijl indien de lijn t.o.v. het achterportier dit toelaat, max 1-1,5 mm.
Zo is b.v. de verlijmde voorruit een belangrijk "kruisschoor" in de auto, evenals de achterklep, met name de hogere auto's zoals de Yeti kunnen hier ("zetten,kraken") last van hebben.
 

LenK

Forumguru
Ligt het ook niet aan de soort rubber? Met de O2 had ik er terugkerend last van. Nu niet. O2 had harder rubber dan huidige auto. Is dat niet de reden van wel/niet gekraak?
 

wimv

Actief lid
@Rosinfield: waar kun je je druk over maken. Ik zat recent eens te neuzen op het Duitse Skoda forum en las daar de inzending van een (uiteraard Duitse) Yeti rijdster die zich mateloos ergerde aan het feit dat ze na het boodschappen doen, de achterklep handmatig aan een rubber hengseltje naar beneden moest trekken. De auto zelf beviel goed maar dit ..... En wij ons maar druk maken over krakende rubbers, weigerende sleutels, haperend motormanagement, slecht meedenkende dealers, rammelende luidsprekers en ga zo maar door. Dit valt toch allemaal in het niet bij ons "Duitse probleem".:uitlachen:
 
Bovenaan Onderaan