Yeti 1.8TSI gekocht

EdK

Forumguru
In verleden met de 2010 uitvoering zijn er inderdaad problemen geweest
maar die zijn zover ik weet al zo en zo in het 2011 ondervangen.

Sterker nog VAG of PON heeft om de onderhandelings tafel gezeten met Zenec om de Zenecs in VAG wagen te gaan leveren
Is afgeketst omdat VAG of POn een minimium prijs wilde hanteren waarmee Zenec niet accoord ging.
Deze info gehad van de winkel waar ik mijn 2011 toen heb aangeschaft..

Maw vind vreemde reactie van de dealer....
 

Vanenkelen

Forumguru
Wat wel een heel (heel heel) klein dingetje is, is dat de activatie via VCDS niet helemaal soepel verloopt, zoals dat bij een Colombus of Amundsen zou moeten verlopen.

Je vinkt in VCDS aan dat er navigatie aanwezig is in de auto en dan gebeurt het volgende:
- Navigatie (als optie) in het maxidot menu verschijnt alleen als je ook daadwerkelijk actief aan het navigeren bent. Als je niet navigeert dan zie je helemaal niets in het maxidot menu en lijkt het alsof de unit niet aanwezig is.
- Er blijft een foutmelding opkomen in de boordcomputer, omdat de boordcomputer de unit niet herkent. Dus heb al bij een beurt twee keer de opmerking gehad dat er mogelijk iets mis is met mijn navigatie omdat er constant een storing blijft staan (module not found ofzoiets).

Functionaliteit is gewoon helemaal aanwezig, dus er is geen probleem.

Maar dat zal wel niet de reden zijn dat een dealer er op afknapt lijkt me...
 

Rob1.8TSI

Forumguru
ik ben eerlijk gezegd nog steeds aan het twijfelen, bij vag-tuning in Aalsmeer is een originele Columbus te koop voor 399,- euro, komt wel nog een BT module bij voor 350.-
 

Vanenkelen

Forumguru
Mwah.... Dan zou ik niet twijfelen... Dan zou ik voor de Columbus gaan...

Ik ben echt heel blij met de Zenec, maar ik had een 315 (Amundsen +) in mijn vorige Passat en vond die toch beter (vooral qua bedieningslogica en snelheid opstarten) dan de Zenec...

Ook carkit vond ik net wat beter (geluidskwaliteit aan de andere kant van de lijn). Krijg nu vaker klachten van mijn gesprekspartners..
 

EdK

Forumguru
wel garantie kun je natuurlijk over praten met hun en eventueel afdwingen.... kan morgen de geest geven en dan ?
Werking van columbus weet ik niet daar ik deze nooit bediend heb.
Je leest positieve en negatieve verhalen hierover dus wie moet je hierin geloven

Updaten kaart materiaal is op zich erg duur van columbus toc de zenec dus als je clumbus aanschaft dan vragen of laatste kaartmateriaal er op staat of gezet kan worden voor die prijs ...

Wat betreft van enkelen met zijn geluid carkit en slecht te verstaan door ander aan de lijn
Speel eens in bluetooth menu met de instelling microfoon en geluidssterkte !
Ik kreeg dezelfde opmerking van degene aan mijn lijn en bleek in bovenstaande instelling te zitten
Die word op meest sterke ontvangst instelling gezet als fabrieksinstelling, maar ook na een reset of update van je module.

Heb deze zelf naderhand op halverwege ingesteld en krijg tegenwoordig geen commentaar meer
Vreemde is dat toen ik die opmerking kreeg van slecht verstaan ik hun uitermate goed verstond.

En ja Rob, welke keuze maken is moeilijk te bepalen door mij voor jou, zal je toch zelf moeten maken.
Mijn voorkeur blijft als ik voor mezelf moet beslissen op de Zenec maar zoals je leest denkt van enkelen hier weer anders over.
mijn grootste doorslag is hierin geweest de diefstal gevoeligheid van de VAG navi's
en één keer is tot daar aan toe maar als je dan enkele maanden daarna er weer één in hebt via de verzekering en hij is er op een ochtend alsnog weer uit ( 2e keer ) wel dat zag ik niet geheel zitten en één van de redenen dat ik niet bij ankoop Yeti voor de columbus of admunsun heb gekozen...
 

Vanenkelen

Forumguru
wel garantie kun je natuurlijk over praten met hun en eventueel afdwingen.... kan morgen de geest geven en dan ?
Werking van columbus weet ik niet daar ik deze nooit bediend heb.
Je leest positieve en negatieve verhalen hierover dus wie moet je hierin geloven

Updaten kaart materiaal is op zich erg duur van columbus toc de zenec dus als je clumbus aanschaft dan vragen of laatste kaartmateriaal er op staat of gezet kan worden voor die prijs ...

Wat betreft van enkelen met zijn geluid carkit en slecht te verstaan door ander aan de lijn
Speel eens in bluetooth menu met de instelling microfoon en geluidssterkte !
Ik kreeg dezelfde opmerking van degene aan mijn lijn en bleek in bovenstaande instelling te zitten
Die word op meest sterke ontvangst instelling gezet als fabrieksinstelling, maar ook na een reset of update van je module.

Heb deze zelf naderhand op halverwege ingesteld en krijg tegenwoordig geen commentaar meer
Vreemde is dat toen ik die opmerking kreeg van slecht verstaan ik hun uitermate goed verstond.

En ja Rob, welke keuze maken is moeilijk te bepalen door mij voor jou, zal je toch zelf moeten maken.
Mijn voorkeur blijft als ik voor mezelf moet beslissen op de Zenec maar zoals je leest denkt van enkelen hier weer anders over.
mijn grootste doorslag is hierin geweest de diefstal gevoeligheid van de VAG navi's
en één keer is tot daar aan toe maar als je dan enkele maanden daarna er weer één in hebt via de verzekering en hij is er op een ochtend alsnog weer uit ( 2e keer ) wel dat zag ik niet geheel zitten en één van de redenen dat ik niet bij ankoop Yeti voor de columbus of admunsun heb gekozen...
Amen.... ;) Helemaal eens met EdK... het is echt jouw persoonlijke voorkeur. Wellicht kun je een keer met beide systemen spelen ergens (als je in de buurt van Rotterdam woont/komt ben je een keer welkom (PM maar)) en kun je daar je keuze op bepalen.

@EdK heb ik inderdaad al mee gespeeld, maar ik blijf klachten houden van andere mensen (voornamelijk mijn vrouw, misschien ligt het daar wel aan... verstaan we elkaar gewoon niet zo goed meer... hahahahaha).
 

EdK

Forumguru
en met die instelling en dan met interne en externe microfoon gebruiken ook al eens geprobeerd...

en indien ja ........dan moet je misschien toch aan een persoonlijk gesprek beginnen met de vrouw ???:deuk::dankje:
 

Rob1.8TSI

Forumguru
@EdK en @Vanenkelen van harte bedankt voor jullie "meedenken" ik ga, zoals al eerder gezegd, eerst een weekje met de sleurhut en een ouderwetse Moi 710C op vakantie, zal daar en nog eens over denken en kom na de volgende week beslagen ten ijs, hoop ik.
 

Vanenkelen

Forumguru
en met die instelling en dan met interne en externe microfoon gebruiken ook al eens geprobeerd...
Jup...

en indien ja ........dan moet je misschien toch aan een persoonlijk gesprek beginnen met de vrouw ???:deuk::dankje:
Ja maar dan wel via de carkit, want dan kan ik het er achteraf nog op gooien dat ze mijn beloftes niet goed gehoord heeft...:maakmegek:

@EdK en @Vanenkelen van harte bedankt voor jullie "meedenken" ik ga, zoals al eerder gezegd, eerst een weekje met de sleurhut en een ouderwetse Moi 710C op vakantie, zal daar en nog eens over denken en kom na de volgende week beslagen ten ijs, hoop ik.
Graag gedaan, alvast een fijne vakantie... Waar ga je heen?
 

EdK

Forumguru
ja geniet van de vakantie en we horen graag wat het uiteindelijke product gaat worden
 

Rob1.8TSI

Forumguru
@Vanenkelen, ik ga van vrijdag as tot en met volgende week zondag richting Trier, Saarland.
Zoals ik al schreef, eens kijken hoe mijn 1.8TSI mijn Hymer caravan de berg bij Luik op sleurt, is toch altijd weet een uitdaging.
 

OuweHippie

Senior Member
@Vanenkelen, ik ga van vrijdag as tot en met volgende week zondag richting Trier, Saarland.
Zoals ik al schreef, eens kijken hoe mijn 1.8TSI mijn Hymer caravan de berg bij Luik op sleurt, is toch altijd weet een uitdaging.
Kies maar de middelste baan want je gaat alles voorbij. Dat deed ik tenminste met mijn 1.2 DSG met een Bergland aan de haak.

De eerstvolgende keer is het met een 1.4 DSG met een LMC van 5.31 meter en 1275 kg en ik weet nu al dat het geen enkel probleem gaat geven.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
mooi hé:



Wat was het fijn om met deze combinatie te rijden. Caravan zal ongeveer 1450 kg gewogen hebben.
Constant tussen de 90 en 100 gereden, verbruik +/- 1liter op 7 km.!!
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Wij zijn weer terug uit Saarland, wat is de Yeti een heerlijke auto en zeker om een caravan mee te trekken!!
Het had de laatste dagen behoorlijk geregend dus de camping was een behoorlijk modderbad.
Iedereen vroeg zich af hoe ik de caravan weg zou krijgen, de achterkant stond heuvel op zowat met zijn kont op de grond en aan de voorzijde stond de dissel op heup hoogte.
Ik kon ivm bomen de caravan niet bergaf rijden en de weg op draaien.
De meeste campinggangers vroegen dus ook aan mij hoe ik dit ging doen.
Met volle vertrouwen in de Yeti en zijn 4WD zij ik gewoon achteruit de heuvel op.:D
Je had die gezichten moeten zien. maar , auto in de "off road" stand en heel rustig duwen, het ging geweldig,
iedereen was enthousiast, ik kreeg nog net geen applaus.
Ik denk echter dat op het laatst de wielen wel even alle 4 doorgedraaid hadden. Toen ik op de weg zat en in mijn spiegels keek zag ik links en rechts een behoorlijke modderstreep op de caravan.:pardon:
Op de autobahn constant 100 gereden op de cruisecontrole in zijn 6e versnelling,
alleen als ik via het verbruik zag dat het behoorlijk ging toenemen, even teruggeschakeld.

Kortom een zeer tevreden Skoda Yeti rijder erbij!!:bloemen::thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan