Yeti 1.8TSI gekocht

EdK

Forumguru
Tsja +100 de afrit af was een peuleschilletje met me st 1100 V4...
Gewoon een heerlijke fiets met weinig onderhoudskosten.
 

Noord26

Forumguru
@Rob1.8TSI: ik blijf mij altijd weer verbazen hoe goed Honda het gewicht van die fiets zo goed kan verbergen. Eenmaal stapvoets op gang merk je er niets meer van, totdat je hem weer op de middenbok wil zetten.

En ook dat hij al zo lang mee draait zonder opvolger.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
+/- 320 Kg, is inderdaad een flink gewicht om lopend mee te manoeuvreren, gelukkig kan ik het meeste rijdend doen.:tongue:
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Ik heb trouwens nog een vraag betreffende het rijden met aanhanger/caravan. Mijn Yeti heeft af fabriek een trekhaak, echter, volgens mij, zonder mogelijheid om het kabeltje, dat de handrem moet bedienen bij afbreken kogel, aan te bevestigen.
Hoe lossen jullie dat op??
 

EdK

Forumguru
Voordeel van de pan is dat het gewicht onderin de motor zit.
Tank lag bij 1100 versie achter motorblok onder zadel.
En door die opbouw ben je niet topzwaar en smijt je die fiets gewoon elke hoek in..
 

EdK

Forumguru
Ik heb trouwens nog een vraag betreffende het rijden met aanhanger/caravan. Mijn Yeti heeft af fabriek een trekhaak, echter, volgens mij, zonder mogelijheid om het kabeltje, dat de handrem moet bedienen bij afbreken kogel, aan te bevestigen.
Hoe lossen jullie dat op??

Is deze trekhaak dan wel officieel goedgekeurd..?
Want volgens mij is dit een onderdeel wat bij een trekhaak behoord te zitten.
Tsja en op zaak met aanhangers deden wij hem nog wel eens om de trekhaak zelf in een wurglus.
Maar of dit officieel mag en geen probs oplevert bij een staande houding door meneer of mevrouw agent....

Misschien toch even nog aan je dealer vragen...?
 

andrehj

Forumguru
Hier bij ons collega forum staat een mooie oplossing van mijn probleem, morgen maar even naar de Skoda dealer.
Daarvoor hoefde je helemaal niet naar een ander forum, op ons eigen forum stond ook al genoeg info. Helaas zijn de links in de afgelopen jaren wat verwaterd, dus die heb ik even opnieuw opgezocht. Het gaat om deze beugel (die zo compact is dat je afneembare trekhaak nog gewoon in de uitsparing in het reservewiel past):
01a386f3-5162-47ea-b877-313fb1600233

En die beugel kun je hier kopen. (Kost wat, maar dan heb je ook wat).
 

andrehj

Forumguru
Die is idd ook zeker niet verkeerd. Echter, ze vullen elkaar aan. De RVS variant hierboven is voor haken met een vierkant profiel, en degene van onze collega's voor haken met een rond profiel.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Oké @andrehj, ik heb ook een vierkante/rechthoekige haak aan mijn Yeti,
zou dus zo maar kunnen dat die andere niet past.

waar ik naar gekeken heb, is dat mijn stopcontact inderdaad op een stevige plaat zit bevestigd,
waar ik de kabel ook omheen zou kunnen doen.
 

andrehj

Forumguru
Ehm, dat stopcontact zit op een plaatje van 1.5, misschien 2mm. Die is nooit stevig genoeg om de breekkabel te laten breken. Als je daar je breekkabel omheen doet, zal bij een loslatende aanhanger eerste het plaatje van het stopcontact ombuigen (naar achteren ipv naar opzij), en daarna gaat de breekkabel je hele elektrische bedrading kapot trekken....
Ik zou gewoon een daarvoor bestemde beugel kopen.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
De Skoda garage gaat voor mij een beugel bestellen,morgen kijken of hij past op een rechthoekige trekhaak.
Hij is eigenlijk voor de Roomster.
Verder gevraagd of zij via VCDS mijn navigatie op aan willen zetten, toen kwam de vraag wat voor navigatie ik ging inbouwen.
Bij het horen van de naam Zenec, sloegen zowat alle stoppen door.
Blijkt dat ze die in de begin periode ook verkocht hadden, maar heel veel problemen er mee hadden. Dus nee, als het geen Blauwpunt (Columbus oid) is kunnen ze mij niet helpen.
 

Vanenkelen

Forumguru
Bij het horen van de naam Zenec, sloegen zowat alle stoppen door.
Blijkt dat ze die in de begin periode ook verkocht hadden, maar heel veel problemen er mee hadden. Dus nee, als het geen Blauwpunt (Columbus oid) is kunnen ze mij niet helpen.
Vreemd.... Online (en daar klagen mensen natuurlijk vaak snel) vind je volgens mij helemaal niet zoveel negatieve ervaringen....
 
Bovenaan Onderaan