Yeti 1.8TSI gekocht

CDK

Forumguru
@andrehj, ik doelde op VCDS instellingen waar het over ging, dat mag een dealer officieel niet gebruiken van de importeur.
 

andrehj

Forumguru
Dat apparaat wat je nodig hebt om de Navi aan te zetten, is dat hetzelfde apparaat dat je gebruikt om storingen uit te lezen uit het motormanagement systeem?
Ja, maar dan wel de variant speciaal voor VAG. Of met VCDS (programma op een laptop i.c.m. een speciale kabel) dus. Met een universeel OBD-apparaat gaat het volgens mij niet.

@andrehj, ik doelde op VCDS instellingen waar het over ging, dat mag een dealer officieel niet gebruiken van de importeur.
OK. Dat wist ik niet. Vraag is natuurlijk of alle dealers zich hier erg strikt aan houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Het aanmelden van een orginele VAG navigatie/radio unit kan in principe ook bij een dealer gedaan worden.
Maar moet het niet een unit van diefstal afkomstig zijn uiteraard en zorg dat je de unitcode ook hebt
Dit is nodig om in te voeren zodra de unit van de accuspanning is geweest en je wilt dat deze het weer doet.

Indien je een tweede hands unit aanschaft zorg dan wel dat je ook de manuals / GPS anntenne en indien bleutooth carkit erbij inzit dat de microfoon meegeleverd word
Naderhand orgineel aanschaffen kan ook weer aardige kosten opleveren

En voor je de boel laat inlezen ( activeren ) bij de dealer , zorg dan wel dat alle onderdelen zijn gemonteerd / aangesloten.
Dan is een dealer in algemeen meegaander in het activeren van de navigatie indien dit nodig is....
 

EdK

Forumguru
Wel voor ik hele verhalen ga vertellen hierover en anderen hiermee verveel zou ik de zoekfunctie hierin even pakken want er is hierover al genoeg geschreven
En ook bij de Zenec zal de unit ( navi deel ) aangemeld moeten worden !
Maar dit is hoofdzakelijk om alle meldingen ( pijlen ) van de navi in je maxidot scherm te kunnen zien !
Radio zal het doen via de knoppen op het stuur en ook de spelende zender zal je al in maxidot zien.

En als je zenec aanschaft moet je nog wel rekening houden dat je bij de dealer een frontrand voor de columbus / admundsun aanschaft ( was meen ik rond de €40,00 ) want de orginele die rondom de bolero of Swing zit gaat niet passen.
 

Vanenkelen

Forumguru
Wel voor ik hele verhalen ga vertellen hierover en anderen hiermee verveel zou ik de zoekfunctie hierin even pakken want er is hierover al genoeg geschreven

Kan ik me bij aansluiten, er is genoeg te lezen :lezen:. Mooie unit, werkt fijn, 1e kaartupdate gratis, daarna 80 euro per keer...

Maar om je alvast een tipje te geven, klik even onderin mijn handtekening op "Zenec", dan heb je een eerste ervaring te pakken.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Nu was ik mij gisteren aan het oriënteren, oa bij Heuts 699.- voor de Zenec 2011d,
daarna bij een andere automaterialen zaak geweest en zij zeiden dat ik voor de ESX moest gaan (999.-) dit is de tegenhanger van de Zenec 2015 (de zelfde prijs) is Duits, beter dan al dat oost europees spul zoals de Zenec!
Wat vinden jullie?
Is er veel verschil tussen de 2011 en de 2015?
 

EdK

Forumguru
Was maar een idee hoor.....
Volgens mij is één van de dingen dat in 2015 nu het automatisch inparkeren word weergegeven
wat bij de 2011 niet het geval was.
Maar ja als je dat niet op de auto hebt zitten dan is het een weergave die je ook nooit zal zien.....en derhalve geef je er dan ook geen geld voor uit lijkt me

Maar kan me wel voorstellen dat de processor weer wat sneller zal zijn en alles wat sneller zal opstarten bv.

Maar zoals gezegd dit zal je ongetwijfeld terug kunnen vinden op de Zenec website met ook zijn nederlands talige manuals en reclamefolders
 

Rob1.8TSI

Forumguru
het prijs verschil is nog altijd 300.- eurie, moet daarvoor toch heel wat meer te bieden hebben voordat ik tot de 2015 besluit, dacht ik zo.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Zover als ik kan zien @EdK is de 2015 sneller, heeft 3D, je krijgt er een premium PIO pakket bij, hij heeft TTS Pro stembegeleiding, Outlook import en TMC en TMC-pro.

Helaas staat de 2015 niet vernoemd op de site genoemd door @Joske,
anders was het vergelijken misschien wat eenvoudiger.

Je bent natuurlijk nu afhankelijk van hetgeen er omschreven wordt op de verschillende sites.
Maar bovenstaand zijn o.a. de verschillen die mij zo opvallen.
 

EdK

Forumguru
3d heb ik ook op de 2011 alleen is dat middels een update van 9 eurie gebeurt.
En dan spreek ik over gebouwen in 3d maar stel je daar niet teveel van voor
Tmc heb ik ook op de 2011 en pro kan middels een update en uiteraard betaald .....
Outlook import durf ik niet te zeggen of ik dat heb maar gellof het niet.
En tsja met pio bedoel je waarschijnlijk poi .? Wel ook dit heb je standaard en kun je middels betaling updaten naar groter bestand.
Maar of die extra's in prijs de 300 extra rechtvaardigen betwijfel ik.
Oke dat hij sneller zou zijn is een leuke bijkomstigheid maar is in algemeen altijd met nieuwere apparaten.

Tsja maw het is een afweging die jezelf moet maken in deze, ik kan en wil niet in een ander zijn portomonee kijken en dan beslissen van gewoon doen man....
 
Bovenaan Onderaan