Yes, mijn eigen RS !!!

Witte76

Forumguru
Ja dat weet ik nog wel want je hebt me toen heel goed op weg geholpen in mijn topic van embleem vervangen. Maar dat is al wel weer een tijdje geleden hoor....
Ik heb moeite om de chrome te verwijderen, heb al verschillende dingen geprobeerd. Met ovenreiniger zou het ook gaan, maar het komt er toch niet van af hoor. Dus ben ik gedoemd om alles verder af te schuren, wat een echt monnikenwerk is:banghead:
 

Witte76

Forumguru
Vandaag weer een nieuwe bestelling geïnstalleerd :tegek:

Omdat er een opening is in de luchtinlaat naar de motor, waar deze warme lucht kan aanzuigen, wou ik deze al lange tijd dicht maken. Nu ben ik via via te weten gekomen dat er daar een origineel afdekking voor bestaat. In de golf GTI mk7 zou dit standaard zitten. Dus ik dat snel besteld en na een weekje wachten, was blijkbaar niet op voorraad in België vandaag ontvangen en dadelijk geplaatst. Bestellen was niet mogelijk via Skoda, stond niet in hun stocklijst, dus naar VW gegaan en voor 15,13€ BTWincl. was het van mij:D

De inbouw heeft welgeteld 10 minuten geduurd en twee schroefjes (niet meegeleverd maar je hebt wel altijd wat schroefjes thuis liggen, alez, ik toch) wat je voor de zekerheid inschroeft op de plaats in het nieuwe stuk voorzien, want eigenlijk klikt alles op zijn plaats. Maar beter doe je het wel, want als dit plaatje zou losklikken en tussen je riemen of ventilators komen wordt het het kostelijk:sterretjes: .

Ik heb zo eens snel snel geluisterd en volgens mij hoor je hem nu nog beter aanzuigen. Ook ben ik via youtube te weten gekomen dat het dichtmaken van dit gat een verlaging van +/- 10 graden op de aanzuiglucht bewerkstelligt. Altijd positief, zeker in de zomer. Want hoe kouder de lucht, hoe meer zuurstofmoleculen erin zitten, so i'm told:koffie:

Genoeg gezeverd, nu de foto's en de bestelcode staat bij de foto's( opletten als je besteld dat er geen bijkomende A op het einde van de bestelcode staat, dit zou niet passen!!!)


Het onderdeel :

65807-118550bb6d8759fdc7ecc24b3aeea0bd.jpg



De bestelcode : 5Q0 129 849


65809-55afddea36214d58a5b3b2f902281c1d.jpg



Voor de installatie :


65812-3c0f4692b68d2e6073548fc2746f8653.jpg



Na de installatie :


65808-c5dd00668bd46a5d5bae6b39f309a4fe.jpg



Ingebouwd na de installatie :


65810-803276fcb757a2ecbde47c97cc716444.jpg
 

oco1979

Forumguru
Waarom is deze standaard niet dicht,lijk me raar.
Super update met deze,voor klein prijske.

Misschien daarmee dat ze zo schoon resultaat halen met sportvervangingsfilterhuis/filter.
Als die origineel warmere lucht aanzuigt en daarna niet meer.
 

Witte76

Forumguru
Waarom is deze standaard niet dicht,lijk me raar.
Super update met deze,voor klein prijske.
Veel discussie over... Voor de motor te koelen, maar die krijgt voldoende koeling hoor. Voor extra lucht, maar krijgt voldoende binnen. En nog een hoop zever... Als je een R600 intake plaatst is dat ook volledig dicht en daar hoor je ook geen problemen over. Moest er zich toch een probleem voordoen laat ik het dadelijk weten hier
 

oco1979

Forumguru
Veel discussie over... Voor de motor te koelen, maar die krijgt voldoende koeling hoor. Voor extra lucht, maar krijgt voldoende binnen. En nog een hoop zever... Als je een R600 intake plaatst is dat ook volledig dicht en daar hoor je ook geen problemen over. Moest er zich toch een probleem voordoen laat ik het dadelijk weten hier

Wel stukje goedkoper dan een R600 intake ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Caby

Forumguru
Ik had ook de r600 steken, maar bij het uithalen van het oem inlaat stuk is mij dat totaal niet opgevallen. Is dat gat bij elke O3 pre FL?
 

oco1979

Forumguru
Idd, heb dus een KN filter steken via Amazon besteld aan zeer goede prijs, rechtse opening open gedremeld zodat er meer verse lucht binnen kan en nu de opening naar de motor afgesloten. Fijne update voor nog geen 100€.

Wat je zelf doe,doe je meestal beter ;).
R600 kit is wel zéér prijzig, goeie alternatief.
Prijsverschil kan je beter voor chip op maat gaan. :D
 
Bovenaan Onderaan