Yes, mijn eigen RS !!!

philippe bakker

Forumguru
Dus
Dat snap ik niet, het ding kost bijna €200,00 met een houdertje en rondom € 12, 00 in de maand.
Mijn laatste bekeuring voor te snel rijden was in het jaar 2000 en koste 250,00 gulden. Ik heb me toen voorgenomen om niet meer sneller te rijden dan is toegestaan + 3 km/h en dat is tot nu toe gelukt.
Dus heb ik vanaf die tijd tot nu toe € 2208,00 uitgespaard aan abonnement :maakmegek:
jij hebt al 17 jaar no fun ?
 

Witte76

Forumguru
Het is al weer even geleden maar ik ga er terug aan beginnen.

Net bestelling gedaan.

eibach pro-kit : wou de sportline wel maar ga deze eerst proberen. Waren in aanbieding bij amazon.de voor 145€ inclusief verzending:thumbsup:De sportline zonder andere dempers gaat niet goed komen. En superlaag hoeft niet meer voor mij, gewoon strak is genoeg.
K&N luchtfilter ook maar meebesteld: was ook in aanbieding 57€ gratis verzending ook bij amazon.de

Laat het maar komen.

Na de winter wil ik andere velgen kopen 19" 8,5 ET 45 zodat ze mooier in de kassen liggen. Spoorverbreders heb ik niet veel zin in. Had gedacht aan de Rotiform LAS-R. Strak velgje:tegek:
 

philippe bakker

Forumguru
Het is al weer even geleden maar ik ga er terug aan beginnen.

Net bestelling gedaan.

eibach pro-kit : wou de sportline wel maar ga deze eerst proberen. Waren in aanbieding bij amazon.de voor 145€ inclusief verzending:thumbsup:De sportline zonder andere dempers gaat niet goed komen. En superlaag hoeft niet meer voor mij, gewoon strak is genoeg.
K&N luchtfilter ook maar meebesteld: was ook in aanbieding 57€ gratis verzending ook bij amazon.de

Laat het maar komen.

Na de winter wil ik andere velgen kopen 19" 8,5 ET 45 zodat ze mooier in de kassen liggen. Spoorverbreders heb ik niet veel zin in. Had gedacht aan de Rotiform LAS-R. Strak velgje:tegek:
Zie maar dat je nergens rapper dan 120 rijdt ! :)
 

Witte76

Forumguru
Grote herfst-poetsbeurt zit erop. Buiten en binnen alles proper en netjes. 2 dagen bezig geweest. Gelijk nieuw Nu 24 uur binnen laten staan zodat lak-protector kan healen en sealen
3f7537f492903b2c651121a64e473096.jpg
e97d9e0503d250461c1c1de9d1573844.jpg
 

Witte76

Forumguru
Even een update. Vandaag is de K&N filter aangekomen en deze heb ik natuurlijk dadelijk geplaatst:D

Wat mij opviel was dat het roostertje wat onder de filter zit (om zogezegd volgens de ene sneeuw tegen te houden, volgens een andere bladeren, dan weer vocht, ...) vol met insecten lag en zelfs een sigarettenpeuk had tegen gehouden. Alez, tegengehouden is veel gezegd. Hij stak er toch maar half door. Waarschijnlijk aangezogen toen ik aan't vlammen was op de duitse autobahn. Dat zoiets zover kan geraken. Ongelofelijk gewoon !!!

Ik heb het roostertje er toch uitgezwierd en ga de situatie evalueren na een dikke maand. Dan draai ik m terug open en kijk eens hoe dat de filter eruit ziet. Indien die al gans vol hangt, nu het herfst is kan die lekker veel bladeren aanzuigen, plaats ik het toch terug. Dit gaat wel ten koste van de luchtdoorstroming want waarom ze dat zo ontwikkeld hebben bij skoda/vw/audi gaat er bij mij niet in.

Ik heb nog maar een paar kilometer kunnen rijden en blijkbaar past het "steuergerät" met verloop van tijd de hoeveelheid benzine en vermogen-output zelf aan zodat het optimaal word en er een beetje meer vermogen komt. Dit omdat er veel makkelijker lucht binnenstroomt. Dus voor resultaat nog even geduld...

Liefst zou ik ook nog de opening van de aanzuigcollector, wat met het motorcompartiment de verbinding maakt, ook nog dicht maken. Want ik begrijp niet goed waarom ze daar lucht willen gaan halen. Dat is altijd warme lucht en in mijn ogen kan de lucht niet koud genoeg zijn om zoveel mogelijk vermogen eruit te halen. Dat zal voor een andere keer zijn, na nog wat research gedaan te hebben daaromtrent.

Nu genoeg getypt en volgen de foto's en de links naar het voor- en na geluid :tegek:


vuil roostertje

vuil roostertje.jpg




met uitleg

vuil roostertje met uitleg.jpg




zonder rooster

gecomp..jpg





K&N


gecomprimeerde foto.jpg


En dan nu het geluid voor en na. Heb dit met mijn GSM gefilmd dus de kwaliteit is niet zo goed en er is veel wind op de achtergrond. Ik hoor het verschil maar verwacht geen wonderen uiteraard


voor :





na :


Voor diegene wat nog twijfelen hoop ik dat je hier iets aan hebt :sterretjes:;):jaja:
 

Kurtje

Forumguru
Inderdaad de ECU regelt dat zelf bij... Heb zo een geweldig filmpje van het steken van een VWR600 intake op een Cupra. Dit maakte een enorm verschil. Uiteindelijk zonder software, alleen de intake maakt 0.7s verschil op 100-200.

 

philippe bakker

Forumguru
Inderdaad de ECU regelt dat zelf bij... Heb zo een geweldig filmpje van het steken van een VWR600 intake op een Cupra. Dit maakte een enorm verschil. Uiteindelijk zonder software, alleen de intake maakt 0.7s verschil op 100-200.

Zou die qua pk nog origineel zijn ? Want die is rapper dan de mijne
 

Witte76

Forumguru
Vandaag wat meer rondgereden. Ik voel toch een duidelijk verschil in de gas-respons. Acceleratie is vloeiender. Ook qua geluid merk ik dat hij zwaarder klinkt en bij serieus doortrappen hoor ik 'm echt lucht aanzuigen. Me happy
 

Kurtje

Forumguru
Zou die qua pk nog origineel zijn ? Want die is rapper dan de mijne

Inderdaad deze is standaard, na deze modificatie gaat hij nog een downpipe plaatsen wat geen voordeel meer geeft.
Hiervoor heeft hij een mapping nodig.

Een Cupra draait origineel ook wel een dikke 300pk standaard. Mijne had er bvb 306pk terwijl hij 280pk is opgegeven.
 
Bovenaan Onderaan