Yes, mijn eigen RS !!!

Spector

Forumguru
Even een update. Vandaag is de K&N filter aangekomen en deze heb ik natuurlijk dadelijk geplaatst:D

Wat mij opviel was dat het roostertje wat onder de filter zit (om zogezegd volgens de ene sneeuw tegen te houden, volgens een andere bladeren, dan weer vocht, ...) vol met insecten lag en zelfs een sigarettenpeuk had tegen gehouden. Alez, tegengehouden is veel gezegd. Hij stak er toch maar half door. Waarschijnlijk aangezogen toen ik aan't vlammen was op de duitse autobahn. Dat zoiets zover kan geraken. Ongelofelijk gewoon !!!

Ik heb het roostertje er toch uitgezwierd en ga de situatie evalueren na een dikke maand. Dan draai ik m terug open en kijk eens hoe dat de filter eruit ziet. Indien die al gans vol hangt, nu het herfst is kan die lekker veel bladeren aanzuigen, plaats ik het toch terug. Dit gaat wel ten koste van de luchtdoorstroming want waarom ze dat zo ontwikkeld hebben bij skoda/vw/audi gaat er bij mij niet in.

Ik heb nog maar een paar kilometer kunnen rijden en blijkbaar past het "steuergerät" met verloop van tijd de hoeveelheid benzine en vermogen-output zelf aan zodat het optimaal word en er een beetje meer vermogen komt. Dit omdat er veel makkelijker lucht binnenstroomt. Dus voor resultaat nog even geduld...

Liefst zou ik ook nog de opening van de aanzuigcollector, wat met het motorcompartiment de verbinding maakt, ook nog dicht maken. Want ik begrijp niet goed waarom ze daar lucht willen gaan halen. Dat is altijd warme lucht en in mijn ogen kan de lucht niet koud genoeg zijn om zoveel mogelijk vermogen eruit te halen. Dat zal voor een andere keer zijn, na nog wat research gedaan te hebben daaromtrent.

Nu genoeg getypt en volgen de foto's en de links naar het voor- en na geluid :tegek:


vuil roostertje

Bekijk bijlage 62145




met uitleg

Bekijk bijlage 62146




zonder rooster

Bekijk bijlage 62149





K&N


Bekijk bijlage 62151


En dan nu het geluid voor en na. Heb dit met mijn GSM gefilmd dus de kwaliteit is niet zo goed en er is veel wind op de achtergrond. Ik hoor het verschil maar verwacht geen wonderen uiteraard


voor :





na :


Voor diegene wat nog twijfelen hoop ik dat je hier iets aan hebt :sterretjes:;):jaja:

Had jij nog een gekeken hoe het nu zit met de vuiligheid onder je filter? Denk er toch aan om eens een K&N Filter te bestellen en te proberen.
 

Spector

Forumguru
Top, ik heb net ff onder de motorkap gespiekt en gezien dat ik niet die filters met die schroefgaten nodig heb, dus ga het K&N filter alvast maar bestellen...
Volgens K&N zou de Air Filter 33-3005 moeten passen, volgens autodoc.nl niet. Heb jij een idee?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Die onderste grill eruit halen is bijna niet te doen, laat staan als je bumper nog gemonteerd zit.

Deze grill zit stevig bevestigd middels een soort 'klik systeem' in de bumper.
 

Caby

Forumguru
Had ik ook onder mijn O3. Ik voelde eigenlijk geen verschil in rijcomfort.
Ligt natuurlijk wel paar cm lager wat het zwaartepunt naar beneden brengt voor meer bochten plezier ;)
 
Bovenaan Onderaan