Wordt dit de nieuwe Kodiaq?

Cordoba

Forumguru
Ik denk eigenlijk dat de voornaamste functie van die ' ribbels' in de motorkap, het plaatwerk wat extra stevigheid geven is.
Plaatwerk van auto's wordt steeds lichter gemaakt voor het verbruik/milieu.
Die verhoging (of verlaging in het geval van de foto uit de openingspost) heeft precies hetzelfde doel, al zullen 2 ribbels iets meer effect hebben. Overigens ook op de flanken van veel auto's hebben dat soort randjes ook de functie om het plaatwerk te verstevigen en ook bij de spatbordranden zie je die functie vaak.
 

BelKodi

Senior Member
Deze week nog bij de dealer geweest. De district manager van Skoda hier in de regio heeft de nieuwe Kodiaq al gezien met het nieuwe koetswerk.
Volgens wat ik begrepen heb wordt de Vision 7S een model die boven de Kodiaq zal worden gepositioneerd en groter zal zijn.
De nieuwe Kodiaq (voorzien begin 2024) zou eerder een evolutie zijn van de huidige.
 

eriktv

Forumguru
Is ook wel leuk als wrap voor je Civic, dan gaat iedereen foto's maken in de waan dat je met een testversie van een nieuw model rondrijdt .:D

/ontopic; mooie foto's van een mooie omgeving, maar mijn ogen kunnen maar weinig met dit soort psychedlisch uitgedoste auto's. Mezelf kennende zal ik nog wel een jaar of vijf aan de nieuwe ontwerpen moeten wennen. Precies de periode dat de auto's tweedehands een beetje betaalbaar worden voor mij :)
 

hendrik38

Forumguru
Lijkt door de wrap wat op de nieuwe mazda cx60 :-) Ik hoop dat hij vlot besteld kan worden, ik ben wel toe an een PHEV opvolger voor mijn huidige kodiaq.
 

hemi24

Forumguru
Foto’s!!!

Kodiaq II (auto.cz)

8436454.jpg


8436459.jpg
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Het dashboard zou wel eens grote overeenkomsten met de nieuwe Tiguan kunnen gaan laten zien:

1687811410508.png
 

Tees

Donateur
Gelukkig een stuk mooier dan de eerste artist impressions. Ik snap alleen die ie ieminie achterlichten niet zo goed. Tesla heeft dat ook, het is wellicht voor de verlichting niet meer nodig, maar ik vind t ontwerptechnisch niet zo geslaagd.

En ik kan t niet helemaal goed zien door de camouflage, maar het líj́kt erop alsof er toch een ronde vorm voorop zit. Dus geen Skoda-tekst maar een vliegende pijl?
 

Tees

Donateur
Hmmm, ik denk dat je gelijk hebt @Japanese Power! Tis moeilijk te zien, maar er zit die een naad die doorloopt rechters van wat uitgesneden is uit de wrap.
En toen ik nog eens wat beter naar de fotos van die Tsjechische website keek, zag ik daar ook duidelijk een glooiing van een rond logo voorop zitten. De vliegende pijl is dus nog geen verleden tijd! :yeehaa:
 

hendrik38

Forumguru
Erg fraai, binnenkort maar eens daar de dealer toe. Van mij mag die fopneus op de voorkant juist wel weg.
 

hendrik38

Forumguru
Even gebeld met de dealer. Waarschijnlijk te bestellen vanaf eind Q2 2024. Worden dan waarschijnlijk geleverd in Q3/Q4 2024.
 
Bovenaan Onderaan