Wordt dit de nieuwe Kodiaq?

Henrik

Forumguru
Dat ziet er heel mooi uit eerlijk gezegd. Ik moet een beetje wennen aan het nieuwe logo aan de voorkant.
Is het huidige (FL) model niet nog maar een jaar ofzo op de markt? Dan zou dit nieuwe model wel snel daarna al volgen…
 

CharlesTucker

Forumguru
Leuk om te zien hoe meningen verschillen. Ik vind het eerlijk gezegd een lelijk hok, vooral de nogal lompe voorkant. Nu ben ik zowiezo geen SUV fan. Maar als je al een poging doet het ding er stoer uit te laten zien, zet er dan in ieder geval een paar wielen met banden onder die niet de indruk wekken dat ie in de eerste modderpoel vastloopt.
 

hemi24

Forumguru
Ik denk dat er een nieuw model komt en niet nogmaals een facelift van het reeds bestaande model!
De Vision 7S geeft waarschijnlijk beter weer welke kant het op gaat vwb de volgende Kodiaq…
 

Cordoba

Forumguru
Bij de neus valt allereerst op dat het logo vervangen is door "SKODA" wat ik persoonlijk geen verbetering vind. Ook valt op dat Skoda al heel lang (meer dan 10 jaar) bij vrijwel elk model in het midden van de motorkap een strook heeft die hoger ligt, bij deze Kodiaq ligt dat juist lager, dus een trendbreuk in de designtaal. Bovendien is dat zeer waarschijnlijk ook aerodynamisch niet gunstig, dus een eigenaardige verandering.

Ik sluit ook niet uit dat het om een toekomstige Chinese Kodiaq gaat, maar we gaan het vanzelf zien.
 

EdK

Forumguru
dat het logo vervangen is door "SKODA" wat ik persoonlijk geen verbetering vind
Krijg steeds meer het gevoel dat men zich schaamt voor het LOGO !?
Wel bij mij zouden de letters eraf gaan dezelfde dag en vervangen worden voor het LOGO in kleur.....
 

hendrik38

Forumguru
Zo veel mensen, zoveel wensen Geef mij de letters maar, ik vind het logo net een fopneus op de motorkap.
 

BelKodi

Senior Member
Lijkt me vreemd dat het zoiets wordt en dat het volgend jaar al zal komen.
De facelift is nog geen twee jaar op de markt.
En dit lijkt me een doorslagje van de facelift met de lichtblokken voor en achteraan van de Vision7S en dat lelijke ‘logo’ op de neus.
Volgens mij zal een nieuw model toch nog wezenlijk verschillen van dit, maar of het daarom beter is…
De Vision7S vind ik ook maar niets…
 

hemi24

Forumguru
Titel mag ook wel aangepast worden, aangezien het huidige model al bijna een half jaar model 2023 is..!

** Mod edit: Titel aangepast **
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Ik snap dat van het logo weggooien echt niet...een uitgeschreven naam in een fancy lettertype is geen logo. Ik zie dat ze t op de wieldoppen ook zo erop gepeurd hebben, geen gezicht. En bovendien is t gewoon een historische doodzonde on dat superoude logo bij het oud papier te zetten :nono::nono::nono:
 

Cordoba

Forumguru
Helemaal eens dat een logo veel kenmerkender/herkenbaarder is dan een merknaam. Je ziet al heel lang dat merklogo's van allerlei merken af en toe een update krijgen, maar daarbij blijft het oude logo herkenbaar, en soms gaat men van een logo dat steeds meer is 'aangekleed' terug naar de basis. Bij mijn hobby het verzamelen van bierglazen zie je ook dat soort ontwikkelingen, bijvoorbeeld een biermerk als Dommelsch heeft decennia lang hun logo steeds meer aangekleed tot ze in de 21e eeuw teruggingen naar het basislogo: een wapenschild met daarin een rood-witte watergolf (als verwijzing naar het riviertje de Dommel).

Overigens ook bij moedermerk Volkswagen heeft dat een beetje plaatsgevonden: bij de oude kevers en busjes zag je wel het VW-logo (V/W in een cirkel) maar o.a. op de claxon op het stuur had je de afbeelding van kasteel Wolfsburg.

iu
 

EdK

Forumguru
een uitgeschreven naam in een fancy lettertype is geen logo.
En doe je het dan toch wel als eigenwijze wagen fabriek, zet de letters dan voor in iedergeval in spiegelbeeld !
Als je dan achter me staat kan ik het tenminste nog gewoon lezen vanuit me spiegels..............
 

Captain Hook

Forumguru
Ook hier snap ik het niet... :D
Vroeger niet en nu nog steeds niet. Lekker belangrijk zo'n logo. :arghh:
Net zo min als merklettertjes, in wat voor een lettertype dan ook.
Gewoon clean/blanko. Is, en een beetje goedkoper, en makkelijker schoon te maken.

't Interesseert me werkelijk geen bal. Is onnodige franje, wordt meestal in de loop v.d. tijd alleen maar lelijker door verwering o.i.d.
 
Bovenaan Onderaan