Windgeruis SIII combi

Bakkertje

Forumguru
Zoals beloofd nog even de met regen terugkoppeling ;)

Eigenlijk blijft de ervaring tussen nat en droog een beetje hetzelfde. Het hoge frequentie geluid van de banden is minder. Het is een beetje te vergelijken met als je met een muts op in de auto zit. Als je op de snelweg rijdt hoor je dus wel het slaan van het water tegen de dorpel, maar het geluid van de banden is stukken minder.

Maar dit is mijn ervaring, geen garanties uiteraard.. :koffie:

Om mijn auto stiller te maken heb ik nu het volgende gedaan:
- Koker onder de hoedenplank ontdreunt (daarmee is het bonken van de achterophanging bij mij nagenoeg weg), let wel ik heb een Passat Sedan, bij de Skoda's zal deze balk er niet zitten.
- Draad achter het rubber van de ramen (daarmee is de windruis minder geworden, niet geheel weg overigens)
- Rubber tussen de naad van de deuren, wat het rolgeluid verminderd

Alle bij elkaar is m'n Passat nu dermate stiller dat ik het helemaal top vind!

Als mijn auto binnenkort voor een beurt moet ga ik eens vragen of ik een andere Passat sedan als leenauto kan krijgen om te vergelijken. Misschien zit het wel allemaal tussen de oren inmiddels .. :tegek:
 

Bakkertje

Forumguru
@Canon-Eye daar heb je een terecht punt ;)

Andersom gebruikt de dealer bij mij ook vaak een demo passat om te vergelijken en die zijn inmiddels ook 2 jaar jonger dan de mijne..
Nou ja ik ben er nu content mee en daar gaat het uiteindelijk om.

Ik zou natuurlijk de aanpassingen kunnen demonteren en zelf vergelijken, maar dat is iets teveel werk naar mijn zin, dat doe ik over 2 jaar voor het inleveren wel ..
 

MarsMars

Senior Member
Ik dacht dat ik ergens op Ali ook al had gezien dat deze rubbers zowel bij de voor- als achterportieren gemonteerd kunnen worden, dus niet alleen tussen het voor- en achterportier.

Als je nu al een stillere auto hebt, dan zouden die extra rubbers ook nog wat kunnen toevoegen lijkt me...

gevonden: het gaat om de B type rubbers (B-stijl), Z type rubbers (voorportier voor) en P type rubbers voor achterportier achter en de onderkant van de portieren...

https://nl.aliexpress.com/item/EPDM...34.html?spm=2114.13010208.99999999.264.kopCLM

Er zijn ook grotere lengtes voor grotere auto's :D
 
Laatst bewerkt:

s_janssen

Actief lid
Donderdag gaat mijn Superb naar de dealer vanwege windgeruis. Vreemd genoeg heb ik er sinds 1,5 week minder last van! Nu kan dat natuurlijk aan mijn hersenen liggen, die dat dan zelf wegfilteren....maar vreemd is het wel. Temperatuur? Uitharden rubbers? Minder 'dwarse wind'? Ik weet het ff niet...
 
Harde wind van opzij geeft veel windgeruis. Nu was dat bij de Ford Galaxy ook (en die was verder voorbeeldig stil). Helemaal te voorkomen is het volgens mij niet. Ik ga de maatregelen van @Bakkertje kopiëren (moeten met het kwaliteitsgevoel toch een beetje bijblijven bij die Passat :D) en dan denk ik dat het maximale wel behaald is.
 

s_janssen

Actief lid
Harde wind van opzij geeft veel windgeruis. Nu was dat bij de Ford Galaxy ook (en die was verder voorbeeldig stil). Helemaal te voorkomen is het volgens mij niet. Ik ga de maatregelen van @Bakkertje kopiëren (moeten met het kwaliteitsgevoel toch een beetje bijblijven bij die Passat :D) en dan denk ik dat het maximale wel behaald is.

Klopt. De afgelopen is er vrijwel geen wind want mist. Rustig weer. Bij zijwind is het windgeruis echt veel erger. Hmmm, moeilijk testen morgen bij de dealer...
 

Bakkertje

Forumguru
@Superb III combi Ik zag laatst bij de benzinepomp een Porsche Cayenne, daar zitten de rubbers ook op de deuren. Niet om de lat nu nog iets hoger te leggen maarrrr... :deuk:

Overigens zijn de rubbers niet door de echtgenote test gekomen. Dat wil zeggen, er is geen verschil geconstateerd door mijn wederhelft. Bij het aanpassen van de raamrubbers kreeg ik wel te horen dat de auto merkbaar stiller is geworden. Het zit dus echt in de marge ..
 

s_janssen

Actief lid
Bestuurdersdeur aan bovendeel is wat strakker gesteld. Nog geen idee of het helpt. Het geruis is zo sterk afhankelijk van windsterkte en richting. We shall see de komende weken
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Misschien heb ik de wagen te kort sinds begin deze maand, maar ik kan me werkelijk helemaal niets nergens nada nakkes in vinden over de klachten met het windgeruis.
Heb inmiddels bijna 4K op de teller en 80 km/h, maar ook 180 km/h en alles er tussenin gereden met veel en weinig wind; het is echt een stille wagen.
Heb dan laatste modeljaar en zou wellicht aangepast kunnen zijn, maar ik verbaas me echt hier over de hoeveelheid mensen die er blijkbaar echt wel last van hebben.
Kom hiervoor van het vorige model superb met een 1.6tdi-tje en nu terug naar de 2.0tdi-tje, maar was meteen al merkbaar dat het drie klassen stiller is.

Hoop echt dat jullie er van af komen.
Succes in ieder geval en misschien kom ik ooit op bovenstaande tekst terug..., maar hoop het niet!
 

bouwdirk

Senior Member
mss dat er eens foto's van de deurrubbers moeten gepost worden door mensen die wel en geen last hebben, mss dat ze er af en toe wel eens
ergens ene vergeten of "verkeerd" geplaatst zijn
 

erwin.0000

Nieuw lid
Er is inderdaad veel windgeruis en als het uit een bepaalde hoek komt . Raam wat open draaien tijdens rijden en de fluittioon is weg , je hoort dan een meer totaal windgeruis . Zowel op 60 als 140 , maakt niet uit .
Ik ben heel tevreden van alles en wegligging van Superb (heb ik sinds 9/2016)tov Ford voorheen , maar na 25 jaar FOrd , weet ik dat er inderdaad een abnormaal fluitgeruis bij de ramen is . Ik geef dit door aan collegas van het bedrijf die me vragen hoe de SKODA rijd.....
Het is 2017 en als zoiets heden ten dage nog een probleem is na 100 jaar autoconstructie ?
ZAL de truuk met de rubbers dit weekdn es proberen ...
 
Bovenaan Onderaan