Windgeruis SIII combi

Vandaag bij de dealer geweest. Zijn een half uur bezig geweest. Op 80 km weg hoorden ze ook wel wat geruis maar weten niet of dat "hoort" bij dit type. Verder zit de deur strak genoeg en de rubbers zijn heel. Ze willen de auto een dag hebben en testen tov een andere Superb. Aangegeven dat ze dat gezien dit draadje hier, niet moeten testen bij een S3 :)

Er zijn geen meldingen bij de fabriek bekent. Het helpt dus wanneer jullie dit ook bij de dealer melden.

Anyway, probleem werd serieus genomen en ze gaan over 3 weken de auto verder onderzoeken.


Verzonden vanaf mijn iPad met BierTalk

Vandaag auto naar dealer gebracht. Zag op de Skoda Connected app dat ze ook de snelweg op zijn gegaan.

Ben benieuwd of ze een oplossing kunnen vinden. Rij vaak lange stukken op de snelweg en dan irriteert het geruis behoorlijk. Zit steeds te checken of er een raam open staat
 
Vandaag auto naar dealer gebracht. Zag op de Skoda Connected app dat ze ook de snelweg op zijn gegaan.

Ben benieuwd of ze een oplossing kunnen vinden. Rij vaak lange stukken op de snelweg en dan irriteert het geruis behoorlijk. Zit steeds te checken of er een raam open staat

Update:
Dealer heeft de bovenkant van de voor portalen strakker afgesteld. Windgeruis is afgenomen. Nog wel hoorbaar maar niet meer alsof er een raam openstaat.

Nu nog even de touwtjes oplossing erbij en hopelijk zitten we er weer stilletjes bij :)
 

Bakkertje

Forumguru
Vandaag lag er bij thuiskomst een pakketje uit China op me te wachten met de 2 rubbers.
Hieronder wat foto's van de plaatsing. De rubbers lijken me erg dergelijk en er zitten metalen klemmetjes in (net als bij de originele zoals die op de Golf VII van mijn zwager zitten). De rubbers zijn wel redelijk dik, maar de deuren sluiten nog steeds prima.
Als ik morgen op mijn werk ben kan ik melden wat het effect van de rubbers is op het geluid in de auto.
IMG_1654.JPG IMG_1653.JPG IMG_1652.JPG
 

Bakkertje

Forumguru
Hierbij dan de beloofde uitkomst van de roadtest. Met de wind van heden ochtend was het lastig om nu echt onderscheid te horen met "normaal". Met de wind van voren komt er voor mijn gevoel vooral veel windgeruis van de voorruit..
Anyways, de strips lijken het afrolgeluid van auto's die je inhaalt (of mij inhalen) weg te nemen. Daarmee dragen ze ook zeker bij aan het stiller maken van de auto. Scheelt het heel veel en is het windgeruis minder? Nee, dat denk ik haast niet, maar de combinatie van het verdikken van de raamrubbers en de strip in de kier tussen de deuren maken het allemaal een stuk stiller in de auto en ik ben dan nu ook helemaal tevreden met het geluid wat van buiten (eigenlijk niet) meer komt.

Het valt me wel op dat het afrolgeluid van de banden eigenlijk niet meer te horen is. Op de A50 bij ewijk wordt al jaren aa nde brug gewerkt en als je dan op de linker baan rijdt hoorde ik voorheen altijd een hoog geluid via het talud in het midden. Dat geluid (afkomstig van je eigen banden) is nagenoeg weg.

Dit is de ervaring van vanmorgen, vanavond wordt er een hoop regen e.d. verwacht wat meer afrolgeluid oplevert, eens kijken wat het dan scheelt.
 

Bakkertje

Forumguru
Oef dat weet ik niet @RusherSkoda ik weet wel dat ze standaard op een Golf VII variant zitten. Mijn zwager rijdt in zo'n ding en zodoende ben ik op zoek gegaan.
Dus origineel zijn ze ook te koop (bij een VW dealer zou je de rubbers van een Golf kunnen bestellen) en qua lengte zal het niet zo gek veel uitmaken. Dus als iemand met toegang tot de onderdelennummers en prijzen het even op kan zoeken dan weet je wat ze origineel kosten.

Zoals inmiddels bekend bestel ik het gewoon via Aliexpress, daar kun je gewoon met iDeal betalen en het wordt gewoon thuis bezorgd. Het enige verschil met bestellen in NL is dat het iets langer onderweg is. Deze rubbers waren er vrij vlot.. Ik laat morgen wel even weten hoe het in de regen is gegaan..
 
Bovenaan Onderaan