Windgeruis SIII combi

Even een check. Als je het raam naar beneden doet heb aan de bovenkant van de deur 2 rubbers. De eerste die je makkelijk naar achter kan vouwen en een tweede kleinere. Die moet je met een sleutel oid naar achter halen om er een touwtje in te kunnen leggen. Ik heb in de kleine achterste rubber een touwtje gelegd.

Ik weiger om met tape te gaan klussen bij een auto van 42K :)


Verzonden vanaf mijn iPad met BierTalk
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb het bij beide rubbers gedaan aan de ene kant en alleen het bovenste aan de andere.
Het is vooral belangrijk om het hele rubber te pakken. Bij de voorportieren dus van spiegel tot en met de handgreep.

Ach ja, ik ben het punt alweer voorbij dat ik me verbaas over de dingen die niet goed zijn aan m'n auto van 39,6k. Ik heb al wel een keer tegen de dealer gezegd dat ie blij mag zijn dat het een leaseauto is en niet een privé gekochte auto, dan had ik de koop ongedaan laten maken..
 
Vandaag bij de dealer geweest. Zijn een half uur bezig geweest. Op 80 km weg hoorden ze ook wel wat geruis maar weten niet of dat "hoort" bij dit type. Verder zit de deur strak genoeg en de rubbers zijn heel. Ze willen de auto een dag hebben en testen tov een andere Superb. Aangegeven dat ze dat gezien dit draadje hier, niet moeten testen bij een S3 :)

Er zijn geen meldingen bij de fabriek bekent. Het helpt dus wanneer jullie dit ook bij de dealer melden.

Anyway, probleem werd serieus genomen en ze gaan over 3 weken de auto verder onderzoeken.


Verzonden vanaf mijn iPad met BierTalk
 

fred.11

Nieuw lid
Ik heb nu zoal de voorruiten als de achterruiten gedaan.
Touwtje van 3 mm onder de 2e kleine rubberen lip van de stijl.
Auto is nu een stuk rustiger van binnen.
Werkt dus wel.
 

s_janssen

Actief lid
Ik heb vandaag zowel in het eerste raamrubber als in het tweede raamrubber een stukje luidsprekersnoer gelegd. Het raam ging toen niet meer dicht, maar na vasthouden van het raamknopje weer wel. Het rubber zit dus behoorlijk strak tegen de ruit aan. Resultaat: nul verschil. Ik heb al rijdend op de A20 de snoeren er weer uitgehaald (AAC he) en het maakte echt geen bal uit.
Mijn voorzichtige conclusie: het zit m (bij mij althans) niet in de twee binnenste raamrubber. Maar waar dan wel? :arghh:
 
Ondertussen zijn de raamrubbers aan beide kanten vervangen.
Er is een verbetering, maar het is niet helemaal weg.
Het blijft nu wel aanvaardbaar op de snelweg. Ben even tot 160 geweest en het bleef toch veel stiller dan voordien.
Voor mij is het nu niet meer storend en omdat de dealer het mogelijke gedaan heeft laat ik het hier bij.
 

s_janssen

Actief lid
Ondertussen zijn de raamrubbers aan beide kanten vervangen.
Er is een verbetering, maar het is niet helemaal weg.
Het blijft nu wel aanvaardbaar op de snelweg. Ben even tot 160 geweest en het bleef toch veel stiller dan voordien.
Voor mij is het nu niet meer storend en omdat de dealer het mogelijke gedaan heeft laat ik het hier bij.
In het kader van een terugroep, of omdat je er op stond? Wat is het verschil met de oude raamrubbers?
 
In het kader van een terugroep, of omdat je er op stond? Wat is het verschil met de oude raamrubbers?
Omdat ik (en de dealer) er op stond. De invoerder wil het probleem voorlopig niet erkennen.
Het verschil zal miniem zijn. Op skodacommunity.de had iemand gepost dat de raamrubbers al enkele keren aangepast zijn.
De dealer zei dat er een ander serienummer voor de rubbers gebruikt wordt. Dat gebeurt ook niet zomaar.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij onze (oude) new beetle is de constructie anders namelijk. Daar zitten ook 2 randen in het rubber, maar wordt de bovenste rand in het rubber door het raam naar boven meegenomen / omhoog gedrukt. Dus ik ben even benieuwd of er wellicht bij jou nu ook een andere constructie is toegepast..?
 
Bij onze (oude) new beetle is de constructie anders namelijk. Daar zitten ook 2 randen in het rubber, maar wordt de bovenste rand in het rubber door het raam naar boven meegenomen / omhoog gedrukt. Dus ik ben even benieuwd of er wellicht bij jou nu ook een andere constructie is toegepast..?
Dat lijkt me ook wel een goed systeem bij je Beetle.
Heb net nog even gekeken naar de rubbers en alles ziet er hetzelfde uit als de oude...
 

fanSkoda-VW

Donateur
Lijkt geen specifiek modelprobleem te zijn, maar erger een generiek Skoda probleem!
Want bij mijn F3C van maart of april 2015 is het deurrubber van het r-voorportier vervangen.
Idd vanwege lawaai, geruis was een understatement.

Inmiddels bij dezelfde deur ook ontdekt dat het overblijvende geruis nagenoeg verdwijnt als ik mijn arm op de deur tegen het raam leg.
Wat ik hier al las: de binnendichting laat ook te wensen over.

De prijs van de auto heeft er dus niets mee te maken, maar wél het 'uitkleedbeleid' van VAG.
Dus eerder zei ik ergens op dit te weinig geprezen forum al: mijn F1C was beter gebouwd, tja in 2004 moest Skoda nog groot worden. Dat was toen ook te lezen in de blaadjes: de F1 was beter in elkaar gezet dan de Polo.
 
Bovenaan Onderaan