Windgeruis SIII combi

Bakkertje

Forumguru
Wellicht het verkeerde forum maar misschien dat @Monteurtje hier het antwoord op heeft. Is er ook een dergelijke terugroep actie voor de Passat (of andere MQB modellen)?
 

reinierh

Senior Member
Mijn Superb is nog geen maand in Nederland (pas 4 dagen in bezit) maar ook ik heb behoorlijk last van windgeruis. Dit is natuurlijk wel erg afhankelijk van de snelheid en de wind. Afgelopen zondag was het dan ook extreem. Zelfs heel erg storend. Maar vanmorgen bijna geen last. dan zou er dus na half oktober een nieuwe versie van de rubbers moeten zijn uitgekomen.?
 
Ja zondag had ik ook wat last van windgeruis. Ben niet met de auto weggeweest, maar toen de wind er met de dakbedekking van de (3 weken oude) veranda vandoor ging had ik er toch wel last van.... :mad:.

Voor het geruis onderweg zou ik zondag niet als graadmeter nemen @reinierh Bij echt harde wind onderweg heb ik ook wel eens gedacht dat iemand stiekem een dakkoffer overdwars op de auto had gemonteerd. Maar verder is hij eigenlijk gewoon heel stil (productie april, levering mei 2016)
 
Mijn Superb gaat half december naar de dealer om de raamdichting te vervangen.
De invoerder wil voorlopig niet tussenkomen wegens te weinig klachten. Het zal dus op kosten van de dealer gebeuren.
Toch wel straf dat de invoerder een probleem dat over heel Europa gekend is niet wil erkennen.
 
Nou dan zijn ze in elk geval consistent, de importeurs in NL en B :banghead:Zouden ze dit met elkaar afspreken of zouden zij op hun beurt weer druk ervaren van de fabrikant?
 

reinierh

Senior Member
Ja zondag had ik ook wat last van windgeruis. Ben niet met de auto weggeweest, maar toen de wind er met de dakbedekking van de (3 weken oude) veranda vandoor ging had ik er toch wel last van.... :mad:.

Voor het geruis onderweg zou ik zondag niet als graadmeter nemen @reinierh Bij echt harde wind onderweg heb ik ook wel eens gedacht dat iemand stiekem een dakkoffer overdwars op de auto had gemonteerd. Maar verder is hij eigenlijk gewoon heel stil (productie april, levering mei 2016)
Helaas is het geluid ook vandaag en gisteren aanwezig. Vergeleken met de vorige wagen valt het op. Het is niet zo dat ik hard gillend de auto uitstap, maar voor een luxe auto.....
 

Bakkertje

Forumguru
Vandaag is vrouwlief met de auto op de snelweg geweest na het plaatsen van een stuk 2,5mm2 draad achter het bovenste rubber. Zij constateerde dat hij inderdaad een stuk stiller is. Ook het bellen is een stuk stiller geworden, het lijkt net of de auto stilstaat.

Ik vraag me wel af of de draad wel het beste middel is en of het nu niet te strak zit (en dat de motortjes te hard moeten werken en uiteindelijk de geest geven).. Eens kijken of ik een tochtbandje ofzo kan vinden bij de bouwmarkt. En nee ik ga er niet mee naar de dealer, ik fix het zelf wel, want ik heb geen zin om dit allemaal uit te moeten leggen en mijn auto weer voor een dag kwijt te zijn..
 

s_janssen

Actief lid
Vandaag is vrouwlief met de auto op de snelweg geweest na het plaatsen van een stuk 2,5mm2 draad achter het bovenste rubber. Zij constateerde dat hij inderdaad een stuk stiller is. Ook het bellen is een stuk stiller geworden, het lijkt net of de auto stilstaat.

Ik vraag me wel af of de draad wel het beste middel is en of het nu niet te strak zit (en dat de motortjes te hard moeten werken en uiteindelijk de geest geven).. Eens kijken of ik een tochtbandje ofzo kan vinden bij de bouwmarkt. En nee ik ga er niet mee naar de dealer, ik fix het zelf wel, want ik heb geen zin om dit allemaal uit te moeten leggen en mijn auto weer voor een dag kwijt te zijn..

Ik rij zo even langs de bouwmarkt. Ben het met je eens. Lekker zelf proberen. Kleine tochtstrip is ook een idee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

MarsMars

Senior Member
Ik rij zo even langs de bouwmarkt. Ben het met je eens. Lekker zelf proberen. Kleine tochtstrip is ook een idee
Ben benieuwd. Tochtstrips zijn iha toch redelijk groot, maar hebben dan wel weer een plakstrip zodat hij blijft zitten.

Verzonden vanaf mijn Toiletbril met Buddytalk
 
Ik heb ook tochtstrip geprobeerd in D-vorm, maar is iets te dik.
Misschien is het vlakke deel met de plakstrip ook genoeg.
Ik kon 'm ook alleen maar in bruin of wit vinden. Ik had toch liever zwarte.
 

MarsMars

Senior Member
Dat spul kwam ik bij de bouwmarkt ook al tegen. Omdat het meegeeft kan het weinig beschadigen lijkt me.
Aan de andere kant is de afdichting daardoor mogelijk minder. Blijft toch ff experimenteren dus...

Verzonden vanaf mijn Bed met Pillowtalk
 

Bakkertje

Forumguru
Als ik eraan toekom ga ik wel eens even snuffelen bij de bouwmarkt. De oplossing tot zover geeft genoeg aanleiding om er verder in te duiken en inderdaad @MarsMars zal het even proberen worden.

Toch wel tof zo'n forum om dit soort dingen met elkaar te (kunnen) delen :cheers:
 
Bij action 3mm dik nylon touw gekocht voor 2 euro.

Kan niet zeggen dat het echt helpt. Erger mij wel aan het windgeruis. Lijkt alsof er iets op een kier staat. Auto komt uit augustus ik ga dus even de dealer bashen om dit op te lossen.

Lijkt mij raar dat een vlaggenschip auto van ruim 40K die verder heerlijk rijdt, de deurisolatie van een Lada heeft. Laten we allemaal melding maken, dan wordt het probleem ook wellicht serieus genomen.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

Bakkertje

Forumguru
@Sheikspir heb je het wel helemaal rondom gedaan? Bij mij was het pas weg nadat ik het bovenste rubber heb gedaan.
Sterker nog aan de bijrijderskant heb ik alleen het bovenste rubber gedaan..
 

MarsMars

Senior Member
Ik hoor windgeruis ook voornamelijk vanaf de bovenkant van het raam/portier, dus de bewering van @Bakkertje klopt met mijn bevinding.
Ik heb ooit een premium A4 met ductape moeten bewerken om van het windgeruis af te zijn. Was geen porum en het raam kon ook niet meer open, maar het hielp wel :D

Verzonden vanaf mijn Bad met Bubbletalk
 
Ik heb over de volledige lengte aan de bovenkant touw geprakt. Op een gegeven punt kan je niet verder :)

Net met de dealer gebeld en ze gaan er woensdag naar kijken. Zal een update geven van de bevindingen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

Bakkertje

Forumguru
Ik ben benieuwd @Sheikspir
Bij mij heb ik van de spiegel de hele rand gevolgd en dan nog het hoekje om naar beneden tot aan het blik van de deur.

Vanmorgen nog even bij de gamma wezen kijken. Ze hebben daar een aardige tochtband op rol om kieren van 1,5 - 5mm te dichten (a 8,39). Morgen krijg je op alles 20% korting, dus doe er je voordeel mee als je wilt :cool:
 
Bovenaan Onderaan