Wie heeft ervaring met hulpveren?

Terranova

Lid
21 apr 2015
26
13
13
Ik moet eerder hoger eindigen dan lager. Ik raak momenteel te makkelijk een drempel met mijn trekhaak. Vandaar mijn keuze.
 

Wijnand850

Forumguru
14 dec 2008
430
152
53
53
Nijkerk
Ik heb ze er nu 6 jaar onder zitten, raak zelden of nooit meer een drempel (heeeel soms met een belachelijk hoge drempel en dan moet de auto ook nog afgeladen vol zijn). Als ik er een zware aanhanger achter heb hangen, staat de combinatie keurig recht. Ik heb zo'n eibach setje werkelijk nog nooit gemist. De wegligging van de auto verandert door die hulpveren nauwelijks, hooguit wordt 'ie achter iets stugger en staat 'ie iets hoger. Ik mag het misschien niet zeggen, maar die eibach setjes zijn de laatste tijd ook wel een beetje een modeverschijnsel (zekere bij de O3).
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilko, Jewepe en andrehj

Havana

Forumguru
9 dec 2012
751
416
73
Groningen
Ik had eerst hulpveren en ben later geswitcht naar Eibachs. Geen vergelijking. Met Eibachs ziet de auto er 100x beter uit, zakt nauwelijks nog door terwijl de wegligging stukken beter is.

Zou voor mij een no-brainer zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK en micky

Terranova

Lid
21 apr 2015
26
13
13
Dank voor de geruststellende reactie derf. Net als Wijnand850 naar tevredenheid dus. Mooizo.
 

Falcon

Donateur
7 okt 2007
2.597
711
128
Friesland
Ook hier goede ervaring met de hulpverenset. Maar ik zou nu kiezen voor een eibach-verenset.. deze gaat voor bijna het zelfde geld veel verder. Namelijk beter weggedrag, minder last van zijwind en dus het probleem met zwaardere belasting van de auto.

Ervaringen genoeg op dit forum en wij hebben zelfs iemand die het voor je (professioneel) kan doen (waar al menig forumlid naar toe is geweest) met factuurtje en al.

Vanuit het noord-oosten van het land misschien niet dichtbij, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk zou je eens moeten rijden in een O2 met Eibach verenset om dit te ervaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Happyman

Forumguru
25 jul 2013
451
292
73
Ik heb zelf ook de eibach veren met bilstein dempers. Het rijden met aanhangers (ook caravan) gaat perfect. De achterkant zakt niet meer zover in. Ik heb totaal geen problemen dat de trekhaak de grond raakt. Bijkomend voordeel van de verlaging is dat de wegligging sterk verbeterd naar mijn mening. En het oogt ook nog eens beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
10 mrt 2014
3.107
2.299
128
@ Havana, heb jij ook een trekhaak?
Ik wel en ik laat al jaren mijn auto's verlagen voor betere looks, betere wegligging, maar zeker ook voor beter rijden met de caravan, oke de auto wordt lager, maar de kont zakt ook veel minder in doordat de veren stugger zijn, heb nooit problemen met het raken van "de grond"
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK en Happyman

chris01

Senior Member
22 dec 2013
319
80
38
53
Friesland
wij hebben MAD hulpveren er onder zitten, rijd prima met de sleurhut.
ook zelf gemonteerd zonder iets los te halen. alleen achter wiel er af gehad.
 

Berry1912

Forumguru
3 jan 2015
424
461
73
65
Voor diegene met interesse de montage handleiding van MAD
 

Bijlagen

  • HV-199515 fitting.pdf
    395,3 KB · Weergaven: 62

Antera

Donateur
5 aug 2010
11.339
7.399
128
Breda
www.lowering.nl
Hulpveren of Eibach ik weet de keus wel. Ondanks dat de auto 3cm zakt met de verlaging zakt hij minder ver door met belading en dus trekhaak. De eibach veren zijn progressief waardoor de harder tegen drukken bij zwaardere belastingen. De OEM veren zijn dat niet dan daarom is het vaak met en later gemonteerde trekhaak dat de veren het niet aan kunnen en men hulpveren moet monteren.

Althans dat zijn mijn ervaringen samen met die enkele die hier op het forum met Eibach rijden :D
 

Berry1912

Forumguru
3 jan 2015
424
461
73
65
Er staat alleen niets in over de regelstang van de hoogte sensor (bij xenon verlichting), andere handleiding vermeld dat deze ook losgemaakt dient te worden.
Klopt echter ben ik niet voorzien van die luxe en heb after xenon. Thanks voor de aanvulling.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun12

andrehj

Forumguru
14 mrt 2009
4.619
2.581
128
Toch hangt de auto met hulpveren achter minder laag dan de met Eibachs verlaagde. Bovendien hangt de auto met hulpveren voor ook een stuk minder laag, waardoor er veel minder problemen zijn met verkeersdrempels etc.
Dus voor iemand die niet in een verlaagde, stuggere en minder comfortabele auto wil rijden, blijven hulpveren de juiste keus.