Wie heeft ervaring met hulpveren?

ergees

Lid
Ten eerste erg bedankt voor de vele reakties.
Of de auto wat hoger staat is voor mij geen probleem, ik gebruik de auto voor mijn werk en het uiterlijk speelt een ondergeschikte rol.
Waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben is het verschil in de stugheid (stuitergedrag) van de achtervering als ik er hulpveren onderbouw, en hoe de wagen dan onbeladen rijdt.
De wegen hier in Polen zijn namelijk niet altijd echt "je van het".
Verlagingsveren of vervangingsveren vind ik gewoon te kostbaar en mijn keus gaat echt tussen de MAD hulpveren,die ook hier verkocht worden, of de wat zwaardere Carsupport HD hulpveren,die hier niet verkocht worden.Het feit dat ik die erzelf onder kan zetten is ook een plus.Overigens ligt de prijs van de Mad Veren hier ook beduidend hoger dan de Carsupportveren in NL.
Hier in Polen wordt mij Mad aanbevolen,natuurlijk ook omdat ze Carsupport niet kennen hier, het is hier bijna standaard dat octavia's hulpveren krijgen als ze een LPG instalatie inbouwen.
Ik hoop dat iemand in NL die de zwaardere HD veren van Carsupport heeft gemonteerd zijn rijervaringen/gebruikservaring hier even wil delen.
 

Connexie

Forumguru
Afgelopen voorjaar ben ik met mijn SC2 in Polen geweest. Wegennet aldaar rechtvaardigde de keuze van hulpveren ipv verlaging mijns inziens. Zelf heb ik geen ongemak van de hulpveren, ondanks het feit dat ik alleen en vrijwel onbeladen veel km's maak.
Keuze van de hulpveren onder mijn auto is door de dealer gemaakt, ik weet alleen dat ze blauw zijn. Gebrek aan interesse mijnerzijds....

Tijdens de voorjaarsvakantie heb ik een SC2 met volle bepakking en fietsenrek in de buurt van mijn SC2 zien staan, dat scheelde ettelijk centimeters rijhoogte. Aangezien je nu ook niet alle dagen aan de grond zit, zou ik voor de goedkoopst eenvoudig verkrijgbare set gaan. Het scheelt sowieso.

Als je dan nog steeds aankopers hebt, zou ik toch eens nawegen wat je je auto nu werkelijk aandoet qua belading, etc.
 

ertromp

Forumguru

Connexie

Forumguru
;) -back.
Dan kaapt ie dus stiekum het topic van ergees. Jammer dat we geen dependance in Polen hebben, scheelt vast en zeker in montage tarief....
 
Weet één van jullie wat de origineel hoogte van de carrosserie zou moeten zijn?
Gemeten vanaf de grond tot aan de wielkast?
Bij mij is het voor 69cm en achter 70cm (is ca 2 hoger geworden door de hulpveren).

Heb het idee dat die van mij dus al standaard wat hoger staat. Is optisch ook zo vergeleken met andere Octavia's. Ik heb 17" wielen erop met standaard (?) 17" banden (225-45/17)
Kan dat?

Zal anders eens meten bij een andere.
 

Antera

Donateur
Maten van de hoogte worden altijd gemeten van hart velg tot wielkastrand :D Ook als je andere banden enz eronder zet of banden versleten zijn blijft deze afstand hetzelfde
 
Ik heb gister ook een afspraak gemaakt om hulpveren te laten monteren. Heb sinds twee maanden een trekhaak en raak in sommige gevallen, zonder belading al eens een drempel. bij Skoda dealer en Assen totaal voor 350 Euro. Bij garage in mijn woonplaats na overleg ongeveer 200 euro incl. montage. Voor mij niet zo moeilijk om te kiezen waar ik het laat doen. Vind sowieso dat Skoda Assen nogal duur aan het worden is.
 

Berry1912

Forumguru
Ik heb gister ook een afspraak gemaakt om hulpveren te laten monteren. Heb sinds twee maanden een trekhaak en raak in sommige gevallen, zonder belading al eens een drempel. bij Skoda dealer en Assen totaal voor 350 Euro. Bij garage in mijn woonplaats na overleg ongeveer 200 euro incl. montage. Voor mij niet zo moeilijk om te kiezen waar ik het laat doen. Vind sowieso dat Skoda Assen nogal duur aan het worden is.

Ligt eraan welke assen je bedoeld, aandrijf assen zijn idd prijzig.:pieker:
 
Haha, nee ik koop hulpveren. Deze: HV-199515 MAD - Verhogingsverensset
En ik heb daarover gebeld met Skoda Assen. De plaats Assen ;)
 

Wijnand850

Forumguru
350 euro slaat ook nergens op. Ik heb ze destijds ook door de dealer laten plaatsen voor 200. Waren ook MAD's en bevallen erg goed.
 

Canon-Eye

Forumguru
Vind sowieso dat Skoda Assen nogal duur aan het worden is.
Onder mijn FIIC hebben zij kortgeleden hulpveren "Set A" gemonteerd (aanrader voor als er een caravan van het maximumgewicht 1000kg achter moet) en dat kostte inclusief montage in totaal €279,20 incl. BTW. Er zitten dan wel de originele Skoda veren onder à €189 of zoiets excl. BTW. Zo beschouwd vind ik het niet overdreven duur.
 
Nee? Dan is het voorstel wat ik heb gekregen nog steeds 70 euro duurder dan 279,20. Ik ben daar al jaren vaste klant dus vind het niet zo netjes. Ik laat reparaties en aanpassingen liever doen door de Skoda dealer, maar wel tegen enigszins redelijke prijzen. Ik bespaar nu minimaal 150 euro!! Nu hopen dat goedkoop niet duurkoop is en afwachten hoe het bevalt.
 

Wijnand850

Forumguru
Voor de O2 bestonden geen originele Skoda hulpveren. De dealer plaatste standaard MAD's. Ik vermoed dat Skoda Assen ook MAD's aanbiedt.
 
Oké, dank je voor de info! Dan zou het helemaal goed moeten komen. Ik wilde eerst de veren zelf gaan monteren, ik heb een krik en steunen. Maar betaal nu alleen het uurloon en ontvang daarvoor gemak. Ga ik even rustig kijken hoe ze de veren monteren, ben benieuwd!
 
Bovenaan Onderaan