Wie heeft ervaring met hulpveren?

CDK

Forumguru
@floyd2, een bord 50 betekent dat je maximaal 50 km/h mag, wil niet zeggen dat je dat ook moet rijden. Op veel plaatsen is 50 rijden zelfs onverantwoord terwijl dat wettelijk wel zou mogen. Drempels zijn bedoeld om de snelheid er tijdelijk uit te halen waar een bordje 30 geen gewenst resultaat geeft.
 

EdK

Forumguru
waar een bordje 30
Dat heet vaak " woonwijk " en waar vaak kinderen spelen...
Ja onze postnl man had ook geen gevoel voor snelheid, maar ja edK heeft een camera hangen met opname functie...
En de buren hadden geklaagd bij de blauwe petten mannen, en op verzoek van buurman een stukje film laten zien van meneer Postnl.
De beste man rijd nog steeds in de wijk, maar zijn snelheid is wel gehalveerd nadat hij een toespraak had gehad van die meneren met die blauwe petten.....
 

floyd2

Forumguru
@Corné, je hebt gelijk maar het moet mogelijk zijn de maximum snelheid te rijden, ook over drempels tenzij:
het verkeer het niet toelaat,weersomstandigheden te slecht zijn,er een blauw bord staat met een adviessnelheid,je auto (ver)laag(d) is of de wegbeheerder erg optimistisch was over de mogelijkheden.
En hier in de buurt heb ik zat drempels die bij aanleg prima waren maar doordat de wegen voor en na de drempel verzakken wordt de heuvel een berg en wordt je gelanceerd.
Ik denk zelfs dat je als schade zou rijden als je op onbekend terrein bent nog redelijke kans op schadevergoeding kan maken.(als je een hoop bureaucratie voor lief neemt en geduld hebt)
En een drempel is altijd maar een lapmiddel, als ik met mijn GTI allang met mijn kop bulten in het dak heb gemaakt kan ik met mijn 2CV met gemak de snelheid verdubbelen.
Hulpdiensten zijn er ook niet geheel gecharmeerd van overigens.
Maarrrrrrr, het ging om hulpveren en ik heb mijn MAD-hulpveren met veel plezier onder mijn auto.
Rijhoogte is goed en wegligging zelfs verbetert.
En zo hoog op de poten ziet er niet fantastisch uit maar zo overbeladen ook niet!(terwijl er misschien maar 4 personen inzitten)
 

EdK

Forumguru
er een blauw bord staat met een adviessnelheid
Dit waren vloegel advies snelheden , maar die gelden nu ook als max snelheid ....
Zelfde als de snelheden die op matrixborden boven de snelwegen worden aangegeven... waren advies maar is tegenwoordig max snelheid....:lezen:
 

Kogamyata

Senior Member
Dit waren vloegel advies snelheden , maar die gelden nu ook als max snelheid ....
Zelfde als de snelheden die op matrixborden boven de snelwegen worden aangegeven... waren advies maar is tegenwoordig max snelheid....:lezen:

Nou weet ik waarom jij zo bruin bent. Jij komt uit China.
 

Kogamyata

Senior Member
@Corné, je hebt gelijk maar het moet mogelijk zijn de maximum snelheid te rijden, ook over drempels tenzij:
het verkeer het niet toelaat,weersomstandigheden te slecht zijn,er een blauw bord staat met een adviessnelheid,je auto (ver)laag(d) is of de wegbeheerder erg optimistisch was over de mogelijkheden.
En hier in de buurt heb ik zat drempels die bij aanleg prima waren maar doordat de wegen voor en na de drempel verzakken wordt de heuvel een berg en wordt je gelanceerd.
Ik denk zelfs dat je als schade zou rijden als je op onbekend terrein bent nog redelijke kans op schadevergoeding kan maken.(als je een hoop bureaucratie voor lief neemt en geduld hebt)
En een drempel is altijd maar een lapmiddel, als ik met mijn GTI allang met mijn kop bulten in het dak heb gemaakt kan ik met mijn 2CV met gemak de snelheid verdubbelen.
Hulpdiensten zijn er ook niet geheel gecharmeerd van overigens.
Maarrrrrrr, het ging om hulpveren en ik heb mijn MAD-hulpveren met veel plezier onder mijn auto.
Rijhoogte is goed en wegligging zelfs verbetert.
En zo hoog op de poten ziet er niet fantastisch uit maar zo overbeladen ook niet!(terwijl er misschien maar 4 personen inzitten)

Het was goed bedoeld, maar er zit veel willekeur tussen. Soms moet je er stapvoets over, terwijl er geen enkele aanleiding voor is. Dat heeft niets met veilig verkeer te maken maar met overijverige niet realistische ambtenaren. 's-Avonds vergis je je wel 'ns en komt 't hard aan.
 

floyd2

Forumguru
Dit waren vloegel advies snelheden , maar die gelden nu ook als max snelheid ....
Zelfde als de snelheden die op matrixborden boven de snelwegen worden aangegeven... waren advies maar is tegenwoordig max snelheid....:lezen:

Heb je daar een bron van??
Mijn geheugen en mijn goede vriend google zeggen anders namelijk.
Ik snap je gedachtegang wel want als je op een snelweg uit de bocht vliegt waar 70 werd geadviseerd terwijl de max.snelheid 120km/h is, de verzekering/politie/etc. ook zegt; stomme oetl*l,je ziet toch wat er geadviseerd wordt!!

Die matrixborden zijn inderdaad de max.snelheid. (sinds 1990?)
 

ergees

Lid
Applaus voor jezelf hoor :thumbsup: want daar liggen die drempels tenslotte voor om er zo hard mogelijk overheen te rijden :thumbsup:
Toch altijd weer verrassend om te zien hoe een tekst met veel muggeziffterige aandacht uit zijn verband gerukt kan worden om er toch weer een hele nieuwe start aan een topic te kunnen geven.:maakmegek:
Voor alle duidelijkheid in de buurt van mijn nederlandse woonplaats Deurne ligt de Snoertsebaan, een ellenlange rechte weg in het buitengebied, waar je voor enkele jaren nog gewoon 80 kmh mocht rijden.Aangezien niet iedereen zich daaraan hield is de weg naar max 60 kmh teruggeschaald.Om die snelheid te kunnen handhaven heeft de wegbeheerder om de ongeveer 1500 m een behoorlijke drempel aangelegd.Die zijn zo goed dat je (normaal gesproken) echt terug moet naar 40 kmh . Maar dus niet met de(tromgeroffel) HD hulpveren van carsupport!.60 is 60 en als dat toegestaan is en ik kan met 60 zonder problemen over die drempel dan doe ik dat ..duidelijk corne? maar jij mag er ook met 30 overheen hoor, dan doet /moet de auto achter je dat dus ook doen , zal die wel blij om zijn hoor. Have fun als je ooit over de snoertsebaan rijdt.Overigens lijkt het me voor het milieu/brandstofgebruik ook beter om over die ongeveer 5 km lange weg met een constante snelheid van 60 te rijden dan steeds te moeten afremmen en weer gas te geven.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan