Wie heeft ervaring met hulpveren?

Ik moet eerder hoger eindigen dan lager. Ik raak momenteel te makkelijk een drempel met mijn trekhaak. Vandaar mijn keuze.
 

Wijnand850

Forumguru
Ik heb ze er nu 6 jaar onder zitten, raak zelden of nooit meer een drempel (heeeel soms met een belachelijk hoge drempel en dan moet de auto ook nog afgeladen vol zijn). Als ik er een zware aanhanger achter heb hangen, staat de combinatie keurig recht. Ik heb zo'n eibach setje werkelijk nog nooit gemist. De wegligging van de auto verandert door die hulpveren nauwelijks, hooguit wordt 'ie achter iets stugger en staat 'ie iets hoger. Ik mag het misschien niet zeggen, maar die eibach setjes zijn de laatste tijd ook wel een beetje een modeverschijnsel (zekere bij de O3).
 

Havana

Forumguru
Ik had eerst hulpveren en ben later geswitcht naar Eibachs. Geen vergelijking. Met Eibachs ziet de auto er 100x beter uit, zakt nauwelijks nog door terwijl de wegligging stukken beter is.

Zou voor mij een no-brainer zijn!
 

derf

Senior Member
had op de 02 ook hulpveren laten zetten omdat ik steeds drempels raakte met de trekhaak.
na montage van hulpveren geen last meer van gehad
 

Falcon

Donateur
Ook hier goede ervaring met de hulpverenset. Maar ik zou nu kiezen voor een eibach-verenset.. deze gaat voor bijna het zelfde geld veel verder. Namelijk beter weggedrag, minder last van zijwind en dus het probleem met zwaardere belasting van de auto.

Ervaringen genoeg op dit forum en wij hebben zelfs iemand die het voor je (professioneel) kan doen (waar al menig forumlid naar toe is geweest) met factuurtje en al.

Vanuit het noord-oosten van het land misschien niet dichtbij, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk zou je eens moeten rijden in een O2 met Eibach verenset om dit te ervaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Happyman

Forumguru
Ik heb zelf ook de eibach veren met bilstein dempers. Het rijden met aanhangers (ook caravan) gaat perfect. De achterkant zakt niet meer zover in. Ik heb totaal geen problemen dat de trekhaak de grond raakt. Bijkomend voordeel van de verlaging is dat de wegligging sterk verbeterd naar mijn mening. En het oogt ook nog eens beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
@ Havana, heb jij ook een trekhaak?
Ik wel en ik laat al jaren mijn auto's verlagen voor betere looks, betere wegligging, maar zeker ook voor beter rijden met de caravan, oke de auto wordt lager, maar de kont zakt ook veel minder in doordat de veren stugger zijn, heb nooit problemen met het raken van "de grond"
 

reeseend

Forumguru
Ook ik heb hulpveren onder mijn RS. Zonder zakt het net te ver door en nu perfect op hoogte. Gewoon te bestellen bij Carsupport.nl
 

chris01

Senior Member
wij hebben MAD hulpveren er onder zitten, rijd prima met de sleurhut.
ook zelf gemonteerd zonder iets los te halen. alleen achter wiel er af gehad.
 

Berry1912

Forumguru
Voor diegene met interesse de montage handleiding van MAD
 

Bijlagen

  • HV-199515 fitting.pdf
    395,3 KB · Weergaven: 62

Antera

Donateur
Hulpveren of Eibach ik weet de keus wel. Ondanks dat de auto 3cm zakt met de verlaging zakt hij minder ver door met belading en dus trekhaak. De eibach veren zijn progressief waardoor de harder tegen drukken bij zwaardere belastingen. De OEM veren zijn dat niet dan daarom is het vaak met en later gemonteerde trekhaak dat de veren het niet aan kunnen en men hulpveren moet monteren.

Althans dat zijn mijn ervaringen samen met die enkele die hier op het forum met Eibach rijden :D
 

Berry1912

Forumguru
Er staat alleen niets in over de regelstang van de hoogte sensor (bij xenon verlichting), andere handleiding vermeld dat deze ook losgemaakt dient te worden.
Klopt echter ben ik niet voorzien van die luxe en heb after xenon. Thanks voor de aanvulling.
 

andrehj

Forumguru
Toch hangt de auto met hulpveren achter minder laag dan de met Eibachs verlaagde. Bovendien hangt de auto met hulpveren voor ook een stuk minder laag, waardoor er veel minder problemen zijn met verkeersdrempels etc.
Dus voor iemand die niet in een verlaagde, stuggere en minder comfortabele auto wil rijden, blijven hulpveren de juiste keus.
 
Bovenaan Onderaan