Wie er gebruikt nu echt de S-stand of manuele stand bij DSG?

philippe bakker

Forumguru
Haha, volgens mij hebben wij dezelfde dealer of zeggen alle dealers hetzelfde :D

Ook de mijne vertelde bij afleveren dat ze zelf altijd in de S stand reden, niet dat ik mij daardoor heb laten beïnvloeden maar ik rij zelf ook het liefst in de S stand.
Ik doe dat zelden
 

CDK

Forumguru
Haha, volgens mij hebben wij dezelfde dealer of zeggen alle dealers hetzelfde :D

Ook de mijne vertelde bij afleveren dat ze zelf altijd in de S stand reden, niet dat ik mij daardoor heb laten beïnvloeden maar ik rij zelf ook het liefst in de S stand.

Ik heb ook een weekend in een Rapid SB 1.0 met DSG gereden en kreeg hetzelfde te horen :deuk:
 

BuB

Lid
Ik pak nooit de S stand... 0.0 vermogen en koppel in die stand. Wel vaak de Manuele stand aangezien de D stand te laat opschakeld als je aan het doortrappen bent. En ja, ik weet dat dat op te lossen is bij de DSG dokter.. maar dat laat ik bij mn Tiguan wel doen. Kwam ik bij deze auto te laat achter dat dat ook kon.

Het is toch nooit te laat voor een DSG aanpassing? Mijn Octavia gaat ein deze maand voor een aanpassing en dan heeft ie er 216dkm op zitten (heb m vorige maand gekocht met 213dkm op de teller)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dvdlely

Forumguru
Het is toch nooit te laat voor een DSG aanpassing? Mijn Octavia gaat ein deze maand voor een aanpassing en dan heeft ie er 216dkm op zitten (heb m vorige maand gekocht met 213dkm op de teller)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nee klopt, maar heb over 2 maanden een nieuwe auto... vandaar :)
 
  • Leuk
Waarderingen: BuB

B.Stuurder

Forumguru
Vandaag nog even met de flippers gereden, lekker hoor, hoog in de toeren en als je dan gas geeft dan springt de auto weg. Niks zuinig in een hoge versnelling of terugschakelen.
 

Onno

Lid
Afgelopen zomer met de vouwwagen erachter veel de S stand gebruikt in Frankrijk. Zeker in wat bergachtig gebied rijdt het een stuk prettiger.
 

Phoenix2149

Senior Member
Net even het draadje gelezen. Krijg 2-10 mijn Octavia 1.0tsi.

Had graag de 1.5 gewild maar dat zat er niet in (zonder eigen bijdrage). Merkte ook dat de 1.0 laag in de toeren wat brommerig was.

Nu lees ik veel over een aangepaste DSG hier. Wat houd dat in? Kan dat bij de dealer? Denk het niet maar waar dan wel? En kan dit problemen leveren met garantie/lease maatschappij, maw kan de garage “zien” dat het is aangepast?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

dirk27

Forumguru
Ik heb een collega die dezelfde auto als mij heeft maar dan manueel en we hebben onlangs een paar keer sprintjes getrokken vanuit stilstand om te testen. Resultaat vond ik opmerkelijk:
Mijn standaard DSG in D was ik sneller dan in de S stand
 

dirkie996

Forumguru
Ik heb een collega die dezelfde auto als mij heeft maar dan manueel en we hebben onlangs een paar keer sprintjes getrokken vanuit stilstand om te testen. Resultaat vond ik opmerkelijk:
Mijn standaard DSG in D was ik sneller dan in de S stand
Door de "S" stand te kiezen, trekt de motor nodeloos hoog in toeren, waarbij je met 'n diesel snel in de zone komt, waar het vermogen begint af te bouwen.
Zelfs met de RS (230) vind ik dat de dsg dan nodeloos hoog in toeren gaat, alvorens op te schakelen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb een collega die dezelfde auto als mij heeft maar dan manueel en we hebben onlangs een paar keer sprintjes getrokken vanuit stilstand om te testen. Resultaat vond ik opmerkelijk:
Mijn standaard DSG in D was ik sneller dan in de S stand
Logisch, er wordt in S onnodig lang zonder toegevoegde waarde doorgetrokken
 

MaxN

Donateur
Diverse tuners zullen bij het aanpassen van de DSG ook de toeren in begrenzen zodat de bak schakelt zodra het vermogen/koppel afneemt, zodat de prestaties optimaal gebruikt worden.
Onze RS schakelt zowel in de D als S idd ook eerder dan voorheen naar de volgende versnelling.
 

kalespijker

Actief lid
Ik heb mijn auto pas 3 weken maar ik gebruik steeds vaker de S stand omdat ik vind dat die in D te snel opschakelt en de fut eruit haalt. Brommen doet ie niet, maar het gaat mij puur om het gevoel in een trage auto te rijden.
De S stand vind ik bijna perfect, schakelt allemaal net wat later op waardoor je altijd in het meer optimale toeren gebied zit zonder dat die voor je gevoel constant te veel toeren draait . Zo zit ie bij normaal rijden alsnog bij 65 in de 5 en bij 85 in 6, 105 in 7. Het enige 'nadeel' is dat er bij hard optrekken (bijv. invoegen op een 80km weg) lang nog in een hele lage versnelling word gereden.

Al met al ben ik erg blij met de DSG.
 

prosier

Forumguru
Wat doet TVS met de dsg7 wat betreft tunen? Op de site al alles gelezen. De bocht door in de "te lage toeren" en dan gas geven en dan in de versnelling blijven is inderdaad irritant. Dit zal worden aangepast neem ik aan dat ie dan eentje terug schakelt. Echter zodra ik cruise 60 of 70 of 80 rijd, mag ie voor mij in de hoogte versnelling. Doet ie dat ook na TVS tuning? Bij gas geven mag ie dan even snel eentje terug weer. Wat zijn nog de "custom opties" voor tunen van de dsg waar hier iemand ervaring mee heeft?

En zou ik ook mijn 1.4tsi dan meteen laten meepakken bij TVS?
 
Bovenaan Onderaan