Wie er gebruikt nu echt de S-stand of manuele stand bij DSG?

philippe bakker

Forumguru
Offertes in NL bij diverse tuners komen op 950-1000 euro.
Eentje in Belgie (toevallig goed aangeschreven APEC), komt op 550 euro ongeveer.

Motor + DSG7 optimaliseren en tunen incl dyno etc.

Wel apart die prijzen... Iemand ervaring met APEC Belgie?
Absoluut ! De mijne is daar behandeld en reuze content van
 

leon-cupra

Forumguru
Doen ze daar met je dsg wat ze ook allemaal doen bij een tvs of jd of vagtechniek ?
Ik zou een gerenomeerde tuner nemen waar je het dichste bij woont. Als je dan nog iets wil laten aanpassen aan de dsg na de aanpassing, hoef je niet 100den km te rijden.
 

philippe bakker

Forumguru
Ze rekenen dus quasi niets voor de dsg aanpassing :pieker:
Onlangs ook daar geweest met de RS voor te "detunen", gasten met passie voor wagens .. maja zijn de meeste wel ;)
Ik ben naar daar gegaan op aanraden van een paar collega bakkers. Bakkers die ik ken die vele vele voorzichtiger met hun auto zijn dan ik. Dus als die er dan gaan dan is het goed
 

Rallye

Forumguru
@Phoenix2149 Jouw verhaal lijkt vooral gericht op “echte” automaten. De DSG heeft twee koppelingen, die gewoon waarvan er in ieder geval één zou moeten ontkoppelen bij stilstand en ingetrapte rem.
 

Phoenix2149

Senior Member
@Phoenix2149 Jouw verhaal lijkt vooral gericht op “echte” automaten. De DSG heeft twee koppelingen, die gewoon waarvan er in ieder geval één zou moeten ontkoppelen bij stilstand en ingetrapte rem.
Dat kan best zijn. Heb geen ervaring met DSG automaten enkel klassieke automaten.

De park stand zet zover ik weet een pin in de transmissie. Om hem te verankeren tijdens stilstand. De neutrale stand heb ik begrepen was meer voor de overgang van reverse naar drive en visa versa.

Ook heb ik mij laten informeren dat net neutraal/park (niet zeker of dat enkel park is of beide) geen transmissie olie flow is (o.a.) voor koeling waardoor het (tijdelijk) gebruik niet aangeraden wordt bij korte stilstand acties.

Afijn ben geen expert maar dit is de informatie die ik groothandel jaren heb vergaard. Deels kan natuurlijk een beetje vervaagd zijn. Sta altijd open voor de correcte informatie
 

prosier

Forumguru
Ze rekenen dus quasi niets voor de dsg aanpassing :pieker:
Onlangs ook daar geweest met de RS voor te "detunen", gasten met passie voor wagens .. maja zijn de meeste wel ;)

Doen ze daar dus ook de DSG clamp force verbeteren, schakeltijden aanpassen, sneller schakelen, programma d en s aanpassen, slijtage verminderen, kortom, wat er ook bij TVS bv gebeurt?
 
Bovenaan Onderaan