Wie er gebruikt nu echt de S-stand of manuele stand bij DSG?

B.Stuurder

Forumguru
Bij de 1.6TDi DSG gebruik ik enkel S wanneer ik de auto wil laten afremmen op de motor. Verder nooit, veel te veel toeren, lawaai en geen verschil met D.
Ik zie dat de motor heel veel verschil maakt, of de S nuttig is of niet. Interessant.
 

dvdlely

Forumguru
Er moet nog altijd iemand aanduiden dat er iemand staat en tegenwoordig worden de meetapparaturen kleiner en kleiner waardoor ze achter het kleinste struikje kunnen flitsen. Probeer dan maar uit te vissen waar ze staan.

Volgende wordt hier een wagen die veel meer beleving geeft bij lagere snelheden.
Eens.. tot nu toe 240.000 km zonder boete. Nog steeds geluk dus denk ik
 

Canon-Eye

Forumguru
Met de 1.0tsi gebruik ik de S alleen met de caravan, en dan nog vooral bij het wegrijden. Eenmaal aan het cruisen op zo'n 85 tot 90 km/u maakt het eigenlijk niet meer uit, zowel in S als D is hij dan allang naar de 7e gegaan.
Bij rotondes waar ik niet echt hoef te stoppen heb ik 'm vaker in D, want bij het verlaten van de rotonde trek ik even aan de CC-hendel en in S gaat hij er dan wel heel enthousiast vandoor, tot tegen de 4000 rpm en dat is nergens voor nodig. In D gaat hij dan veel rustiger en zuiniger terug naar de ingestelde snelheid.

Manueel schakelen heb ik alleen nog maar gebruikt om stapvoets te blijven rijden (bv. op een camping), dan rolt hij op stationair toerental in de 1e versnelling vrijwel geruisloos. In D of S gaat hij ook stationair al naar de 2e en dat is dan weer net iets te snel.
 

leon-cupra

Forumguru
Eens.. tot nu toe 240.000 km zonder boete. Nog steeds geluk dus denk ik
Zie volgende link https://wegenenverkeer.be/trajectcontrole
Huidige en toekomstige trajectcontroles. Heel Vlaanderen komt vol te staan. Dus flitsmeister en dergelijke wordt overbodig. Autostrade op, ACC op 120 en rijden maar. Je moet er niet aan denken om binnen een paar jaar nog even het gas in te drukken. Gewestwegen in BE naar 70 ipv 90. Met mijn RS kan ik op dergelijke wegen binnen een paar tellen boven de 140 uitkomen. Steden en centrums zijn 50 en 30 waar het verschrikkelijk druk is tegenwoordig .....
 

leon-cupra

Forumguru
Alfa Romeo 4C? Nieuwe Alpine?
Neenee, dat laat het budget niet toe. Het is niet omdat ik met een RS rij dat ik daarom net meer moet hebben. Zullen wss terug wat minder peekaatjes worden (131 of 160) maar dat in combinatie een wagen die 400kg minder weegt, een geweldig onderstel, een super handbak heeft, zorgt dat het een plezantere wagen wordt dan de RS.
 

philippe bakker

Forumguru
Neenee, dat laat het budget niet toe. Het is niet omdat ik met een RS rij dat ik daarom net meer moet hebben. Zullen wss terug wat minder peekaatjes worden (131 of 160) maar dat in combinatie een wagen die 400kg minder weegt, een geweldig onderstel, een super handbak heeft, zorgt dat het een plezantere wagen wordt dan de RS.
Opgefokt grasmachine :)
 

leon-cupra

Forumguru
Tis een ander concept he. Je wil gaan van een vlotte gezinswagen naar een vlot vrouwen autootje of een fun autootje.
Natuurlijk is het een volledig ander concept, maar wel een concept waar alles 100% aan klopt. De RS is een gezinswagen waar ze een 220/230/245 ingelegd hebben zonder de juiste aanpassingen (uitgezonderd van de sper). Vele RS-eigenaars zullen daar anders over denken maar de RS heeft veel "pijnpunten".
 

philippe bakker

Forumguru
Natuurlijk is het een volledig ander concept, maar wel een concept waar alles 100% aan klopt. De RS is een gezinswagen waar ze een 220/230/245 ingelegd hebben zonder de juiste aanpassingen (uitgezonderd van de sper). Vele RS-eigenaars zullen daar anders over denken maar de RS heeft veel "pijnpunten".
Das waar maar in uw en mijn geval met amper 25000 uit te geven heb je toch heel wat
 
Bovenaan Onderaan