Welke velgen voor de Kodiaq?

Welke velgen vind jij het mooist op de Kodiaq?

  • Ratikon (17")

  • Mytikas (17")

  • Triton (18")

  • Everest (18")

  • Elbrus (18")

  • Trinity polished (18")

  • Triglav polished (19")

  • Sirius polished (19")


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Canon-Eye

Forumguru
Er blijft dan nog teveel ruimte over tussen velg + band met wielkast.
Euhhh... je zou toch verwachten dat elke wiel/band combinatie voor een bepaalde auto zo goed als dezelfde afrolomtrek moet hebben. Wiskundig gezien hoort daar dezelfde diameter c.q. straal van het totale wiel bij. Aangezien de naafpositie bepalend is en de straal dus niet significant verandert, zal de ruimte tussen band en wielkast ook niet significant veranderen door grotere velgen met bijbehorende plattere banden te monteren. Toch?
Tenzij... mijn wiskundeleraar me zo'n dikke 55 jaar geleden ernstig heeft belazerd natuurlijk! ;)


(En toen had ik de rest nog niet gelezen, waarin je in de praktijk hetzelfde gezien hebt. Maar danheb je hier de verklaring...)
 

YDH

Lid
Idd. Het kan dus wel. Hij vertelde tegen mij dat het niet in 1, 2, 3 kan. Ik zei toen van; dan doen we het in 4, 5, 6!! En op deze kleur Kodiaq gaat het hem ook worden!!

--
Heb de kleur QG in april besteld met Crater antraciet velgen. Was geen enkel probleem. Zelf prefereer ik trouwens wel altijd een merk-eigen logo op een (extern aangekochte) velg. Ik vind bijvoorbeeld een grote B best wel afbreuk doen aan totaal plaatje (no offense! Ieder zijn ding...)
 

steege2

Senior Member
Heeft er iemand ervaring met gepolijste velgen in de winter ? Alle velgen die ik zou willen hebben zijn gepolijst en ik lees dat dat afgeraden wordt voor het winterseizoen.... En ik wil graag maar 1 set velgen rijden.
 

Okki

Donateur
Advies van bedrijf waar ik ooit velgen gekocht heb......gepolijst....hartstikke mooi......maar nooit doen.
 

CDK

Forumguru
Ik zou er niet aan beginnen aan gepolijste wielen voor de winter, of je moet ze van een extra laag blanke lak laten voorzien.... Uiteraard ook het knuffelen van stoepranden voorkomen :jaja:
 

Tuulster

Forumguru
Ik heb jaren met Luxon (met gepolyste velgrand) velgen op mijn Superb gereden, ook in de winter.
Never a problem :pardon: na 180.000km onbeschadigd en smetteloos ingeleverd (samen met de Sup) bij de Leasemy.
Gewoon goed voor zorgen....:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ik vind het zeker een +! Ik zie dat je ook iets met de uitlaat heb gedaan. Foto...?

Ik weet niet of dat te.. is..? Mijn eigen mening dan he. Ieder zijn ding! ;)
 

johnboy

Donateur
Ik vind het zeker een +! Ik zie dat je ook iets met de uitlaat heb gedaan. Foto...?

Ik weet niet of dat te.. is..? Mijn eigen mening dan he. Ieder zijn ding! ;)

Hier wat foto's, zijn dummy's, zie ook de Pimp your Kodiaq thread.
 

Bijlagen

  • milotec uitlaat dummy.jpg
    milotec uitlaat dummy.jpg
    33 KB · Weergaven: 205
  • dummy uitlaat 1.jpg
    dummy uitlaat 1.jpg
    164,9 KB · Weergaven: 201

krikke

Nieuw lid
Heeft er iemand al de Triglav Anthraciet, of de Anthraciet Vega's aan een betaalbare prijs tegengekomen?
Hier in Belgie blijkbaar niet te verkrijgen...
De Craters met winterbanden wél voor 1800€ wat dan niet zo duur is, maar waar er maar weinig van rondrijden om eens een idee te kunnen hebben hoe ze er uit zien onder de Kodiaq...
 
Bovenaan Onderaan