Welke velgen voor de Kodiaq?

Welke velgen vind jij het mooist op de Kodiaq?

  • Ratikon (17")

  • Mytikas (17")

  • Triton (18")

  • Everest (18")

  • Elbrus (18")

  • Trinity polished (18")

  • Triglav polished (19")

  • Sirius polished (19")


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

RCB1975

Actief lid
IMG_1267.PNG
@RCB1975 Ja het contrast met een lichtere auto's is wat groter. Ze moeten weer besteld worden en moeten vanuit Italie komen dus daar zal wat tijd over heen gaan maar niks schokkends verder
Ai, inderdaad op z'n vroegst week 29 binnen. Inmiddels wel met PON dearr geregeld dat 'ie afgeleverd wordt op winterbanden om de Triglavs .

Maar dan moet ik nu dus eerst 6 weken rondrijden op die winterbanden . Misschien voor optie2 gaan: Wolf Vermont Sport Gunmetal Polished. Ook in 20inch en 5x112 én direct beschikbaar. Keuzes, keuzes, de armoede van luxe :).
 

viking

Lid
Ik zag in de handleiding dat als je met sneeuwkettingen wilt rijden dat dit alleen past met de standaard wiel/band maat.
Dus wie er mee op wintersport wil,let op!!
Ketting loopt anders vast op de schotel van de veerpoot boven het wiel. Dit is goed te zien als je in de wielkast kijkt.
 

CDK

Forumguru
Bij de Kodiaq zit er wel heel weinig ruimte tussen de band en de veerpoot schotel overigens, dus wel een aandachtspuntje :jaja:
 

viking

Lid
Er is inderdaad erg weinig ruimte. Normaal kan je nog wel een knappe winterband kwijt maar bij de kodiaq houdt het echt niet over. Vandaar ook mijn bericht. Dat de 19inch triglav met winterbanden plus ketting niet ging passen was geen verrassing maar dat we terug moesten naar 17inch viel een beetje tegen.
 

robpet

Lid
Volgens mij moet een loopvlak sneeuwketting (Maggi SUV) prima passen. Heb ik tenminste besteld en dealer/Lease vond het prima
 

viking

Lid
Zo ziet het er wel uit. Ik was ook verbaast maar als je in de wielkast kijkt bij de veerpootschotel dan klopt het wel.het staat niet voor niets in de manual.
 

robpet

Lid
Deze heb ik voor mijn 19 inch besteld, met akkoord lease maatschappij en levering via de dealer. Lijkt me dat dit geen probleem hoeft te zijn, toch? MAGGI TRAK 4x4 - SUV LT 50 Loopvlakkettingen.
 

BertSteenbergen

Senior Member
Misschien ben ik een krent, maar overweeg voor de winterbanden een setje 17" velgen te kopen bij Superskoda.com. Nu begrijp ik dat de 17" velgen om een Kodiaq eigenlijk 7j x 17 ET40 PCD 5x112 zijn. De meeste velgen hebben een grotere er maat (weet eigenlijk niet wat het is... maar goed) kan iemand mij vertellen tot welke ET maat het aanvaardbaar is?

Thx
 

johnboy

Donateur
Oeps, had eerdere bericht niet gezien, kan inderdaad dus. ET waarde + of - 5 mm dacht ik.

Van de Duitse Skoda het volgende knipsel uit de pdf gemaakt. 6 1/2 J zou ook kunnen?!
upload_2017-7-26_19-18-52.png
 
Laatst bewerkt:

CBreedijk

Donateur
Weet iemand hoe het in z'n werk gaat met tyre pressure monitoring system?
Moeten er dan nog nieuwe/extra sensoren in de wielen?
 
Bovenaan Onderaan