Welke velgen voor de Kodiaq?

Welke velgen vind jij het mooist op de Kodiaq?

  • Ratikon (17")

  • Mytikas (17")

  • Triton (18")

  • Everest (18")

  • Elbrus (18")

  • Trinity polished (18")

  • Triglav polished (19")

  • Sirius polished (19")


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ha Skoda Fans,

Net nieuw hier en nog niet alles gelezen. Maar ik ging vandaag naar een Skoda dealer voor een Kodiaq businnes style kijken en een proefrit. Nou wilde ik graag tijdens de opname voor offerte de Sirius velgen (19 inch) hebben maar dan antraciet. De beste man vertelde dat dat alleen onder de superb kon... Weet iemand hier iets meer over?
Ik vind het namelijk vreemd dat de standaard Sirius er wel onder kunnen maar niet de antraciet.

@ CBreedijk, vertel.... (zie net pas je bericht)
 
Laatst bewerkt:

CBreedijk

Donateur
@Sirius A ik heb 19" Sirius polished onder de mijne, zou niet weten waarom een andere kleur niet zou kunnen. Volgens mij staan ze ook gewoon als optie / accessoire in de brochure vermeld.

Staan als extra set zomer/winter vermeld. Niet als optie wielen voor de auto.

Ik ga hopelijk vd week Sirius Antraciet halen.
Ff kijken wat ik met de Triglav's ga doen.
Setje zomer / setje winter of 1 set met allweather
 

Taxichauffeur

Senior Member
@CBreedijk een beetje dealer regelt die wielen gewoon, vind ik. Ergens heb ik spijt dat ik die aluminium/donkere Triglav of Crater velgen niet heb gepakt, heel stoer.

Ik zou voor een aparte set winterwielen gaan, investering meer dan waard. All-Weathers sturen niet fatsoenlijk in de zomer en hebben onvoldoende grip in de winter, vind ik.
 

Jasper-RS

Forumguru
Idd. Het kan dus wel. Hij vertelde tegen mij dat het niet in 1, 2, 3 kan. Ik zei toen van; dan doen we het in 4, 5, 6!! En op deze kleur Kodiaq gaat het hem ook worden!!

Ff bestellen volgende week en 1 jaar wachten....!@#$&?! Zal waarschijnlijk, hopelijk, misschien, eventueel iets eerder worden. Beste man was het...
 

Bijlagen

  • Skoda Kodiaq - Velgen - Sirius - Antraciet.jpg
    Skoda Kodiaq - Velgen - Sirius - Antraciet.jpg
    213,9 KB · Weergaven: 151
Laatst bewerkt:
@ Corné de Kluijver ; Ik had ze liever in 20 inch gezien! 19 gaat eigenlijk net aan. Er blijft dan nog teveel ruimte over tussen velg + band met wielkast.

Iemand suggesties voor 20 inch velgen...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@ Corné de Kluijver ; Ik had ze liever in 20 inch gezien! 19 gaat eigenlijk net aan. Er blijft dan nog teveel ruimte over tussen velg + band met wielkast.

Iemand suggesties voor 20 inch velgen...

Bij 20” blijft dat gelijk hoor, de velg wordt groter en de band platter, de rolomtrek blijft gelijk. Zelf heb ik er 21” onder zitten en ook dan is de ruimte tussen band en wielkast gigantisch ;)

IMG_0054.jpg

IMG_0055.jpg
 
Pff dat zijn wel hele dikke velgen! En klopt wat je zei (vertelde de beste man volgens mij ook,
maar niet zo specifiek)
Bij 20” blijft dat gelijk hoor, de velg wordt groter en de band platter, de rolomtrek blijft gelijk. Zelf heb ik er 21” onder zitten en ook dan is de ruimte tussen band en wielkast gigantisch ;) (8e en 9e zit rij op achterband in stilstand bij een tussenstop) :deuk:

Dat vind ik toch wel een beetje jammer van de Kodiaq. Ook dat de wielkast niet rond is.

Ach, niet klagen maar dragen (rijden) dan maar...:dankje:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan