Welke velgen voor de Kodiaq?

Welke velgen vind jij het mooist op de Kodiaq?

  • Ratikon (17")

  • Mytikas (17")

  • Triton (18")

  • Everest (18")

  • Elbrus (18")

  • Trinity polished (18")

  • Triglav polished (19")

  • Sirius polished (19")


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

hemi24

Forumguru
Staan wat meer naar buiten dan de originele en knijpen de banden wat minder naar binnen door het bredere velgbed.
 

rampie

Senior Member
Binnenkort komt hier een nieuwe kodiaq en ben aan het twijfelen of mijn huidige velgen ook onder deze zouden passen.

Heb 2types liggen namelijk:
- 7Jx16H2 ET45
- 7Kx17H2 ET54

Zou iemand kunnen zeggen welke eronder zouden passen? Ik zou deze gebruiken voor de winterset…

(PS Zodra de auto geleverd word, volgt deze nog onder ‘Mijn auto’)
 

hemi24

Forumguru
Ik heb nog nooit een Kodiaq op 16” gezien, dus die kun je op marktplaats zetten.

7Jx17 H2 met ET54, klinkt als velgen die onder een Octavia 2 hebben gezeten?

De ET waarde is te hoog voor de Kodiaq en zal de banden naar binnen zetten, of je moet spacers van ca. 12mm gaan gebruiken.
 

Skoct4

Lid
ik ben voornemens de banden en velgen te vervangen van mijn kodiaq uit 2017
nu zitten er 18 inch elbrus velgen onder met 235/55 banden
in de nieuwe situatie wil ik naar 20 inch 255/40 willen.
ik wil niet dat de velgen t.o.v. de banden uitsteken en mogen best wat terugliggen t.o.v. de band ivm beschadigen. ik zat te denken aan velgen met breedte van 8.5 inch ( blijft ook gewoon een personen auto en geen sportauto.)

is deze velg / band combinatie geschikt voor de kodiaq? en welke ET-waarde zouden jullie dan kiezen ET35 of 45?
alvast bedankt
 

Godefridus

Nieuw lid
Ik wil onder mijn maan witte Kodiaq Zwarte Monaco GP 12 velgen monteren. De verkoper geeft aan dat deze velgen "perfect" geschikt zijn voor mijn auto. Ik twijfel een beetje. Hier zijn de specificaties:
Diameter 18 inch
Steekmaat 5x112
Naafgat 66.5
Offset ET 32
Breedte 8J
✓Geschikt voor Skoda Kodiaq 2016-2020. Vooral de ET waarde roep mijn twijfels op. Terecht?onterecht?
Wie kan mij adviseren over deze keuze?
Ik krijg van mijn leverancier de volgende mededeling: "Wordt dan ET 42. ET 32 mag ik niet leveren ivm te lage ET waarde". Tussen welke waardes moet de ET bij een Kodiaq dan blijven?
 

JeSko

Forumguru
Ik krijg van mijn leverancier de volgende mededeling: "Wordt dan ET 42. ET 32 mag ik niet leveren ivm te lage ET waarde". Tussen welke waardes moet de ET bij een Kodiaq dan blijven?

Wat een onzin, snel andere leverancier zoeken, Kodiaq kan achteraan zelfs 10 J ET 32 slikken en dan zit je lekker flush met de wielkassen, vooraan 9 J ET32.
 
Bovenaan Onderaan