Welke opties heb je laten activeren bij je dealer?

NielsW

Lid
Sluit me bij peperskoda aan Fred, zonder tegenbericht is toch echt alleen bij mij bekend dat je niet met stadslicht mag rijden.

Er wordt in die artikelen niets gezegd over dagrijverlichting. Op zich wel vreemd om te lezen dat je altijd met achterlichten aan moet rijden terwijl je met dagrijverlichting dus geen achterlichten aan hebt (af fabriek). Kan me niet voorstellen dat ze dit "over het hoofd" hebben gezein bij skoda.
 

FredV

Banned
Sluit me bij peperskoda aan Fred, zonder tegenbericht is toch echt alleen bij mij bekend dat je niet met stadslicht mag rijden.

Er wordt in die artikelen niets gezegd over dagrijverlichting. Op zich wel vreemd om te lezen dat je altijd met achterlichten aan moet rijden terwijl je met dagrijverlichting dus geen achterlichten aan hebt (af fabriek). Kan me niet voorstellen dat ze dit "over het hoofd" hebben gezein bij skoda.
Ik citeer navigator, hij is politieman en kan t toch wel weten, dacht ik.
Bovendien, overdag hoef je geen verlichting aan, dus zijn er geen regels tav de verlichting overdag, behalve bij slecht weer.
Hooguit kun je zeggend dat t vreemd is dat bij stadslichten de achterverlichting WEL moet branden en bij dagrijverlichting niet. Maar zo is het wel.
 
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar stadslicht wordt ook wel van vroeger uit parkeerlicht genoemd.
Naar mijn weten mag je het daar ook alleen voor gebruiken, bij parkeren dus. En mag je het officieel nooit gebruiken tijdens het rijden.
Maar ik ben hier niet zeker van...
 

FredV

Banned
Er wordt in die artikelen niets gezegd over dagrijverlichting. Op zich wel vreemd om te lezen dat je altijd met achterlichten aan moet rijden terwijl je met dagrijverlichting dus geen achterlichten aan hebt (af fabriek). Kan me niet voorstellen dat ze dit "over het hoofd" hebben gezein bij skoda.
Art 32 id 3:

Achterlicht en de verlichting van de achterkentekenplaat moeten steeds gelijktijdig met groot licht, dimlicht, stadslicht of mistlicht branden.

Hier staat dagrijverlichting niet bij

Art 41 RVV:
Artikel 41

  • 1. Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
Hier staat dagrijverlichting wel bij.

Dus bij dagrijverlcihting GEEN achterlichten nodig, bij alle andere verlichting wel
 

FredV

Banned
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar stadslicht wordt ook wel van vroeger uit parkeerlicht genoemd.
Nee parkeerlicht is wat anders.

Art 38 RVV:
Bestuurders van een motorvoertuig op meer dan twee wielen, die buiten de bebouwde kom stilstaan op de rijbaan en op langs autosnelwegen en autowegen gelegen parkeerstroken, parkeerhavens, vluchtstroken en vluchthavens moeten bij dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd, en bij nacht stadslicht en achterlicht voeren.

Het is zo dat overdag GEEN verlcihting gevoerd hoeft te worden. Dat gaat binnenkort (2011) wel veranderen. Omdat er geen regels zijn MOGEN stadslichten wel. Of t verstandig is, is weer vers 2.
 

NielsW

Lid
Fred, laten we er geen welles/nietes spelletje van maken ;). Ik verwacht niet van welke agent dan ook dat hij alle regels uit zijn hoofd kent. Ik weet nog steeds zeker dat met stadslicht rijden niet mag (tenzij iemand een link heeft naar min van justitie met dat het wel mag!). Dat je overdag geen verlichting aanhoeft wil je nog geen vrijbrief geven dat wanneer je het wel doet je zelf uitmaakt wat je voert. Je mag er immers ook geen kermis van maken als je snapt wat ik bedoel.

Zie je laatste post btw, het gaat hier over STILSTAANDE voertuigen en daar is stadslicht vooer bedoelt

Maar kunnen we nu weer ontopic, als je hierover wil doorgaan zou je dan een nieuw draadje willen maken?
Ik ben namelijk nog steeds benieuwd of mensen meer opties kennen die wellicht handig zijn maar niet standaard aanstaan.

Mvg,
Niels
 

FredV

Banned
Maar kunnen we nu weer ontopic, als je hierover wil doorgaan zou je dan een nieuw draadje willen maken?
Ik ben namelijk nog steeds benieuwd of mensen meer opties kennen die wellicht handig zijn maar niet standaard aanstaan.

Mvg,
Niels
Mee eens.
Misschien kan de moderator de draadjes over verlichting overdag naar een apart draadje verplaatsen?
 
Mee eens.
Misschien kan de moderator de draadjes over verlichting overdag naar een apart draadje verplaatsen?

Nou, een laatste dan... Ben niet alleen agent, maar ben ook docent geweest aan de academie. Neem maar van me aan dat je met stadslicht mag rijden, overdag.:473:
 
Ik ben blij dat Navigate dan een laatste oordeel gegeven heeft. Ik denk dat ik meer op hem af zal gaan dan een ieder die wat gehoord heeft vroeger of wat ook ZONDER daarbij naar bronnen te verwijzen zoals Fred bijvoorbeeld doet.
 
Ik ben blij dat Navigate dan een laatste oordeel gegeven heeft. Ik denk dat ik meer op hem af zal gaan dan een ieder die wat gehoord heeft vroeger of wat ook ZONDER daarbij naar bronnen te verwijzen zoals Fred bijvoorbeeld doet.

:ot: Er zijn veel mensen hier die hun mening voor waarheid verkopen.
Ontopic: Niemand nog navraag gedaan bij de dealer over de in te stellen opties?
 

PC-fre@k

Banned
Ik heb ook gevraagd in te stellen dat de afstandsbediening anders werkt.
1x klikken, bestuurdersdeur ontgrendelen
2x klikken, alle deuren ontgrendelen

Hadden we ook in onze V50 en vond dat persoonlijk (na even wennen) wel fijn. Niet dat je de deur open doet en iemand achter/zijkant open rukt en er met je spullen van door gaat...

Daarnaast ook anti carjacking aan inderdaad. Vullen elkaar mooi aan.

Verder schijnt het mogelijk te zijn je achterklep op 1 manieren open te doen
1x kort klikken is ontgrendelen
1x lang inhouden is uit slot springen
Volgens mij geen instelling, maar standaard zo... Klopt dit?
Zo ja, dan zou je er andere stangen in kunnen zetten met voldoende kracht om de klep te openen (zoals bij de Superb - ook bekend van de tv reclame)
 

Snoopy

Lid
PC-fre@k,

Verder schijnt het mogelijk te zijn je achterklep op 1 manieren open te doen
1x kort klikken is ontgrendelen
1x lang inhouden is uit slot springen
Volgens mij geen instelling, maar standaard zo... Klopt dit?
Zo ja, dan zou je er andere stangen in kunnen zetten met voldoende kracht om de klep te openen (zoals bij de Superb - ook bekend van de tv reclame)[/quote]

Op het duitse forum is dit te lezen en te zien:
http://www.skodacommunity.de/skoda-...689-automatisches-heckklappen-öffnen-fabia-2/

http://www.myvideo.de/watch/7238670/Automatische_Heckklappe_Fabia_2
 

PC-fre@k

Banned
@Higgy
Beste Higgy, het is ook niet zo dat ik er naar op zoek ben... ("Dan zou je...") Ik antwoord op de vraag van de topicstarter. Als hij of een ander vervolgens informatie wil hebben zou ik inderdaad aanraden te zoeken.

Ik weet van de stangen, heb hier ook filmpjes van gezien. Maar dan moeten de knoppen wel zo werken zoals beschreven, heb dan weer geen idee of dit standaard zo is of dat je dit moet instellen (kortom, antwoord op de vraag van de TS)

Trouwens, ik zit me net te bedenken, opties e.d. zijn ook al elders besproken. Meerdere keren zelfs...
 

martin

Nieuw lid
Het werkt wel: 2x drukken en de klep is ontgrendeld. Heb het gisteren geprobeerd.
Dus sterkere stangen zou inderdaad beter zijn anders moet je hem nog met de hand openen.
 

Ron467

Actief lid
Hebben de GL en dat ook?
bij ontgrendelen de knop (of sleutel) ingedrukt houden; gaan de electrische ramen open. Bij sluiten omgekeerd!
Makkelijk in de zomer!:super:
Anti carjack door dealer of iemand met VAG.COM in te stellen.:)

Dat stomme liters per 100 km, kan je zelf weer in kilomers per liter in je maxidot instellen.

aanhanger aan trekhaak, uitschakelen PDC ook weer door dealer of iemand met VAG.COM....
 

FredV

Banned
Hebben de GL en dat ook?
bij ontgrendelen de knop (of sleutel) ingedrukt houden; gaan de electrische ramen open. Bij sluiten omgekeerd!

Dat stomme liters per 100 km, kan je zelf weer in kilomers per liter in je maxidot instellen.
Sluiten inderdaad wel, openen heb ik nog niet geprobeerd.

en wel handig, ieder zn voorkeur l/100km of km/l
 

Noord26

Forumguru
Sluiten inderdaad wel, openen heb ik nog niet geprobeerd.

en wel handig, ieder zn voorkeur l/100km of km/l

Openen werkt inderdaad. Dat was het eerst wat ik probeerde toen ik een proefrit ging maken bij de dealer. Die merkte gelijk op dat ik vaker VW/Skoda had gereden. Maar dat heb ik ooit een vriend zien doen met zijn Jetta..

Het was toen ook overigens 34 graden, en dat is zeer prettig even doorluchten.
 
Bovenaan Onderaan