Welke opties heb je laten activeren bij je dealer?

Noord26

Forumguru
dus 21 Watt kan meer licht geven dan een lamp van 100 Watt? of begrijp ik nu iets niet?

Jazeker..

Een gloeilamp heeft een rendement van 5%. Xenon zit op circa 40%. Bij beide soorten is de rest afval-warmte.

Een standaard 100W gloeilamp heeft dus 5W 'effectieve' lichtopbrengst.
Xenon is 35W, maar levert effectief ongeveer 14W aan lichtopbrengst.

Met 1/3 van het opgenomen vermogen heb je dus bijna 3x zoveel lichtopbrengst. Oftewel bijna 9x effectiever..
 

FredV

Banned
@noord26, je hebt helemaal gelijk, met de oude gloeilampen kon je onderling het vermogen watt vergelijken.
Nu met de leds enz, niet meet.
Beter dus in lumen te vergelijken:)
dank voor de correctie:)
 

Noord26

Forumguru
Geen correctie hoor, meer een aanvulling..

Als je dezelfde soort verlichting bekijkt zal de vorm van licht opwekking tussen de wattages van dezelfde soort inherent zijn aan het opgegeven vermogen (zoals een gloeilamp). Ga je echter andere soorten verlichting onderling bekijken aan de hand van het opgenomen vermogen, dan zit je inderdaad met rendement te kijken. Daarin is LED momenteel een beetje de maatstaf.
 

oghkru

Lid
welke opties kunnen er ingesteld worden op greenline (productie maart 2011)

Minder opties in te stellen vanaf oktober 2010????
a.s. donderdag ga ik mijn skoda fabia greenline ophalen en de dealer zegt dat bij dit model er vanaf oktober 2010 minder in te stellen is zoals de conrnerverlichting (niet meer mogelijk) en de carhijack functie (ook niet meer mogelijk). Volgens hem is het lijstje zeer beperkt.
Weet iemand wat je nu wel en niet kan instellen en hoe kan het dat bepaalde zaken plotseling niet meer kunnen???
 

My1stIbi

Actief lid
Klinkt een beetje alsof je dealer zich er een beetje makkelijk vanaf wil maken. Maaaar... Ik heb zelf nog geen Fabia II onderhanden gehad, WEL een Ibiza Ecomotive van januari 2011. En daarin is nog genoeg aan te passen. (Zie ook link hieronder).
 

Hetzer

Forumguru
Adjego heeft mijn auto onderhanden genomen, misschien dat je hem kan mailen wat er allemaal te activeren valt.
De dealer kan (of wil ??) uiteindelijk aanzienlijk minder.
 

DaOtH

Nieuw lid
Heb draadje doorgelezen maar kon het eigenlijk niet vinden.

Heb hiervoor een Seat Leon gehad, en had mijn lichtdraaiknop altijd op dimlicht staan, dus motor starten = dimlicht aan.
En bij stoppen motor, ging na een seconde of 10 alle verlichting weer uit.

Dagrijverlichting op mijn nieuwe Fabia is leuk, maar ik vergeet dus steeds het dimlicht aan te zetten zodra het donker wordt.
Is deze functie ook aan te zetten voor de fabia.

en hoe heet ie dan... coming home.. Auto-functie verlichting...
 

Noord26

Forumguru
Is het mogelijk via VCDS om de 'lamp diagnostics' uit te schakelen? Want Xenon blijft problemen geven op de boordcomputer van een Fabia GL..
Ben ook benieuwd of 'coming home' met mistlampen/dimlichten en achterwisser aan bij in schakelen achteruit mogelijk zijn.

Kan ik hiervoor het beste Adjego even contacteren of zijn er meerdere die een FabiaGL hebben aangesloten?
 

Jkz

Lid
De greenline is helaas niet voorzien van een lichtsensor! Derhalve zal de verlichting altijd handmatig moeten worden aangezet! Mede daarom is coming home / leaving home niet aan te zetten. Wel is het mogelijk via Vag com in te stellen nadat je de auto hebt stop gezet, lampen uit heb gezet, 1 keer groot lichtsignaal te hebben gegeven je daarna bij het uitstappen dimlicht nog ongeveer 15 seconden blijft branden en dan automatisch uit gaat! Handmatig in te stellen dus, niet automatisch! Ik heb dit ook laten instellen en werkt perfect! Enige nadeel is die extra handeling!

Grtz.
 

Noord26

Forumguru
Dat je geen melding krijgt dat er een lamp kapot is als je Xenon hebt ingebouwd.
Deze melding krijg je als je grootlicht of achtermistlamp gebruikt icm Xenon. Erg irri..
 

DaOtH

Nieuw lid
@JKZ, Geinig truukje, maar heb zoveel straatverlichting voor mijn deur dat ik zoiets niet hard nodig heb.
Maar waarom zou je een lichtsensor nodig hebben om je dimlicht altijd (ook overdag) aan te hebben, en bij stoppen auto, na 15sec automatisch uit, zonder dus aan de knoppen te hebben gezeten.
Functioneel gezien zie ik het verschil niet heel erg, na x aantal seconden gaat het licht vanzelf uit.
 

Jkz

Lid
Op de fabia gaat het licht niet automatisch uit! Lichtsensor is in combinatie met automatische verlichting! Als je licht laat branden, er is geen autostand, gaat er een zoemer!! Ik denk dat e.e.a. Door elkaar wordt gehaald!
Kan ook aan mij liggen hoor!!
 
@Jkz, als ik nar de dealer ga, kan of moet ik nog iets specifieks vragen of zeggen dat ik het dimlicht 15 sec wil laten branden nadat ik de grootlichtschakelaar 1x aangezet heb
Heeft dat nog een naam, kost het geld, duurt het lang?
 

Jkz

Lid
@trafficleader en @spector
Voor deze dingen zul je toch echt naar Adjego of iemand anders met vcds moeten!
Zie topic needlesweep in vagcom forum!
Dealer zal dit niet kunnen in de eerste plaats en niet willen in de tweede plaats, denk ik!
Ligt ook daaraan dat veel monteurs bij de dealer eenvoudig weg niet opgeleid zijn en geen interesse hebben in deze zaken!

Gr.
 

Spector

Forumguru
@Jkz tnx voor je reactie. Gaan we het op een andere manier proberen, mijn RS moet nog opgeleverd worden dus dacht dat het wel makkelijk was als het gelijk bij de dealer gedaan wordt.
 
Bovenaan Onderaan