Welke Olie?

Highway

Forumguru
Dat is wel heel erg veel! Persoonlijk zou ik de motor bij dusdanig verbruik onbetrouwbaar vinden, maar het is natuurlijk niet mijn auto. Die verbrande olie (ervan uit gaande dat het inderdaad verbrand wordt) zal de catalysator ook aantasten.

Persoonlijk zou ik een revisie overwegen. Met een dusdanig hoog verbruik heb je ook niet veel te verliezen door bijvoorbeeld dikkere olie te gebruiken. Mogelijk dat een goede motor flush ook iets kan helpen, echter met 1/500 verwacht ik niet dat het olieverbruik zonder een revisie po te lossen is.
 

PeetZ

Actief lid
Nee idd ik heb ook hier en daar al wat offertes op gevraagd voor revisie. Zag ook nog wel iets van additief om het olieverbruik te minderen maar geloof daar niet zo in.
Misschien heb iemand hier ervaring mee.
Auto is al 8 jaar en twijfel of die het nog waard is voor revisie of dat ik naar een andere ga kijken.
e1e462119d745b46682bca4123aad108.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
 

turboturbo

Forumguru
Tja die additieven claimen een vermindering van het verbruik. Maar welke is lastig te voorspellen. Stel je gaat van 1:500 naar 1:1000. Dan is het verbruik nog steeds hoog. En als het verhoogd veroorzaakt wordt door het schraapveren probleem, dan is het hoe dan ook een tikkende tijdbom...
 

JeroenHamann

Forumguru
Bij mijn garage hebben ze een superb laatst helemaal geflushed en daarna 10w60 olie erop gezet, auto loopt perfect en zo goed als geen verbruik meer!
 
Bovenaan Onderaan