Welke middelen gebruik je bij het detailen/poetsen?

peterrapid

Forumguru
Je hebt groot gelijk @smutzkanone maar is interessant om eens te horen van een ervaren detailler erover denkt. PB zelf nog niet gebruikt. Velgencleaner heb ik nu van CG's en daar ben ik super tevreden van maar is niet goedkoop. De Wax is de butterwax van CG en vind ik wel OK maar ga wel overgaan naar Meg's maar vooral hun Jetseal 109 CG gebruik ik graag. De detailer vind ik wat minder van CG en heb nu deze van Dodo besteld maar nog niet geprobeerd.
 

smutzkanone

Forumguru
Ik kan me goed voor stellen dat als je net begint je door de bomen het bos niet ziet,want er is zoveel op de markt.
ik ben erg benieuwd naar gyeon,daar hoor ik veel goede verhalen over, maar aan de andere kant, ik ben tevreden met wat ik nu heb, dus waarom zou ik overstappen.Waarschijnlijk als mijn huidige middeltjes op zijn dat ik het eens ga proberen.
 

peterrapid

Forumguru
Gyeon net de wetcoat geprobeerd en is een aanrader. Volgende wordt de cancoat. Heb dus nu ook de klei en de prep van gyeon ... Dus ja @Joske kastje begint gevuld te geraken en vandaag een paar nieuwe pads en mf'doeken van flex binnengekregen. Maar zoals Men zegt je moet het proberen om te weten ...
 

peterrapid

Forumguru
Ja is een kapitaaltje aan het worden, maar ... Liever dat dan iedere dag op café gaan ? Maar mocht er iemand nog een goeie excenter min 900W liggen hebben voor een prijsje ... Let Me know. Gewoon om het af te leren
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

H@RM

Senior Member
Poorboy's is inderdaad het gebruiksvriendelijke van alles wat ik tot nu toe heb gehad.
Alleen jammer van die draak van een finish van de SSR3 en al helemaal op wol
De V serie van GC is ook een mooie lijn polijstmiddelen die door zowel de detailers als de prof detailers gebruikt word

@smutzkanone
de Volance zal je wel gaan bevallen. Helemaal op hardere lakken. Tot een light cuttingpad is de finish zo mooi dat je hem alleen nog maar met een polishing pad en een finishing polish hoeft na te bewerken.

@peterrapid
Er gaat verschrikkelijk veel geld zitten in producten en machines. je hebt nooit "genoeg" en er is altijd "beter". Gewoon een lijstje maken met producten die je wil hebben en je daar aan houden. Anders eindig je net als ik met een lading aan spullen die je nooit gebruikt. ;)
 

Cordoba

Forumguru
@peterrapid Voor een 900W Dap, kun je ook het Carcleanforum goed in de gaten houden: er zijn altijd mensen die hun Dap willen verkopen (omdat ze 'm te weinig gebruiken, of omdat ze weer wat nieuwers gekocht hebben).
 

peterrapid

Forumguru
Je hebt inderdaad nooit genoeg :cry: maar is wat ik nu aan het doen ben een lijstje aan het opmaken, nu kast is al mooi gevuld hoor.
En ik ga binnenkort eens werken met een PAW900 en dan beslis ik wat ik koop.
 

CDK

Forumguru
die paw900 daar lees ik weinig héél positieve reacties over, het is geen vervanger voor een dap, meer iets voor er bij.
 

H@RM

Senior Member
De PAW is afgeleid van de Rupes Bigfoot. De machine die ik ook heb.
Voor grote oppervlaktes is het een prachtig concept. Maar merk ook vaak dat de 21 mm uitslag veel te groot is. en op bumpers en dergelijke is de machine helemaal niet te gebruiken. Het is ook niet voor niets dat Rupes niet lang na de lancering van de 21 mm ook met een machine is gekomen met een 15mm uitslag. Zelfs de kleinste Rupes heeft nog een uitslag van 12 mm wat op bumpers en dergelijke nog wat aan de grote kant is

En dan kijk je qua aanschafprijs weer eens ruim €200 naar beneden en dan staat daar een DAP of een andere 900 watt excentrische machine waarmee je alles kan doen. Van schuren tot aan machinaal wax of een sealant aanbrengen en alles wat daar tussen zit.

@peterrapid
Zolang jij de machine enkel gebruikt voor het eigen wagenpark zou ik persoonlijk voor een een DAP of iets dergelijks gaan en al het geld wat je daarmee overhoud lekker in pads en steunplaten stoppen
 

Zjaak

Actief lid
Low budget poetstip:

Bij het poetsen (of opbrengen/afnemen van was) gebruik ik voor de "gemene" plekjes wattenstaafjes van het kruidvat:

100_1850_zpsklcnysb3.jpg


Voor het geld hoef je het niet te laten, 80 sticks voor 99 cent.
Let u even op de platte kant en op het spitsje rechts.

Als voorbeeld:

100_1853_zpsznx5vjio.jpg


Kan natuurlijk ook gebruikt worden bij de lettercombinatie op "uw" achterkant.

Zjaak
 
Even een heel oud topic terug wat leven inblazen.
Ik heb me voorgenomen m'n Kodiaq beter te behandelen dan m'n voorgaande wagen.
Enkele productjes besteld bij Carclean.

- Poorboys World Slick & Suds shampoo
- Washmit van Gyeon
- Droogdoek van Gyeon
- Glasscleaner van Gyeon
- Bug & Grime van Gyeon
- Goedkope washandschoen voor velgen
- Vetro Bianco towel van Monello voor ramen
- Disco Duo applicator pads voor ramen van Monello

Toch al een stevige rekening van > 100eur.

Volgende keer als er terug wat budget is, bestel ik klei.
 
Bovenaan Onderaan