Welke middelen gebruik je bij het detailen/poetsen?

Cordoba

Forumguru
Je kunt hier de spullen die je verbruikt, laten zien, en kijken wat anderen gebruiken. Voorbeelden klei, spray, autoshampoo, glaze, wax, sealant, raamreiniger, velgenwax enz.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zal vast laten zien welke klei ik gebruik: vandaag voor het eerst de Monello Verde (wit van kleur) gebruikt, en tot nu toe de Mothers Gold Clay gebruikt, met bijbehorende spray. De Mothers spray (bedoeld om te 'smeren' bij het kleien) is ondertussen op, en nu gebruik ik Poorboy's World - Spray & wipe (zie foto's)
Ter vergelijking wat gebruikte Mothers Gold Clay naast de Monello Verde.

Ook de blauwe 3M tape, om af te plakken voor het polijsten, en de volgende stappen. (tape moet bijvoorbeeld voorkomen dat zwarte kunststofstrips na een poetsbeurt wit zijn uitgeslagen)
 

Bijlagen

  • 3M-tape.jpg
    3M-tape.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 74
  • Monello kleibox&PB Spray.jpg
    Monello kleibox&PB Spray.jpg
    862,8 KB · Weergaven: 80
  • Monello Verde en Mothers Gold.jpg
    Monello Verde en Mothers Gold.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 80
  • Monello Verde klei.jpg
    Monello Verde klei.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 75

Wesly

Senior Member
Net gehaald bij de Halfords.... aan de winkelmedewerker hoefde ik niets te vragen want die had er de balle verstand van :)

urumegar.jpg
 

Wesly

Senior Member
kom maar showen zaterdag in Varsseveld met je mooie tuut :)

Hahaha ik zou wel willen maar moet helaas werken. De fotoshoot zal deels ook nog even moeten wachten want het spoilertje wat vandaag geplaatst zou worden moest helaas nogmaals gespoten worden wegens wat defecten :(
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Wesly

Senior Member
Alles bij elkaar was 125 euro . Het resultaat mag er zijn maar het is best moeilijk om dit op de plaat te krijgen

4ybaqeqy.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Ik kan onmogelijk langer als een uurtje met de auto wassen bezig zijn.. Heb er de tijd, en vooral zin, niet voor.

Niet iedereen hoeft overigens te weten dat een bepaalde dealer ook wil dat onze auto standaard voor een prikje bij elke beurt volledig gepoetst terug wordt afgeleverd. Dat is niet voorbehouden aan een Lexus eigenaar (die dat alleen bij een grote beurt 'gratis' krijgt).
 

Wesly

Senior Member
Ik kan onmogelijk langer als een uurtje met de auto wassen bezig zijn.. Heb er de tijd, en vooral zin, niet voor.

Niet iedereen hoeft overigens te weten dat een bepaalde dealer ook wil dat onze auto standaard voor een prikje bij elke beurt volledig gepoetst terug wordt afgeleverd. Dat is niet voorbehouden aan een Lexus eigenaar (die dat alleen bij een grote beurt 'gratis' krijgt).
Ja idd, gratis bij een kleine beurt twv 370 euro :) :)
 

blokart

Senior Member
Ik gebruik misschien niet zo bekend maar professioneel materiaal van Festool, ook 3M staat op m'n lijstje
 

blokart

Senior Member
Voorbeeld nee m'n prive wagen is hiermee behandeld maar moet na de winter opnieuw
onder t'machien met ertussen de Festool polijstschijven en producten.
 

Cordoba

Forumguru
Festool is inderdaad bij de echte fanatieke detailers wel bekend, met name de rotary machines.
@blokart: benieuwd naar je resultaten en middelen. De festool schijven ken ik niet zo, maar de rotary's van Festool heb ik meer van gehoord/gelezen.
(de timmermansgereedschappen van Festool laat ik even buiten beschouwing)
 

EdK

Forumguru
Festool als meubelmakers gereedschap is the top of the bill en hebben inderdaad meerdere rotary machines ook voor t schuren.
 

WouterVdV

Actief lid
Volgende maand volgende producten aankopen:


Zijn bulkverpakkingen omdat dit op de lange duur veel goedkoper uitkomt.
 
Bovenaan Onderaan