Welke middelen gebruik je bij het detailen/poetsen?

van_der_P

Senior Member
Het lijkt een beetje op een winkeltje.
Als je door de jaren heen telkens iets koopt, dan kom je op een gegeven moment tot een hele collectie.
De volgende bestelling is alweer geplaatst een paar pads voor op de machine en een light polish.
Wat ik eigenlijk nog wel eens graag zou willen doen is een totaal verschoten rode (eigenlijk roze)auto opknappen.
Met het poetsen van de auto kan ik echt een hele dag bezig zijn. Niet iedere week maar zo om de maand. Dan heb je ook eer van je werk.
 

Bijlagen

  • autopoetsspullen 002.JPG
    autopoetsspullen 002.JPG
    81,1 KB · Weergaven: 105
Laatst bewerkt:

van_der_P

Senior Member
Ik kan mij voorstellen als je iedere week een paar auto´s doet, dat een groot verpakking rendabel is. In mijn assortiment zijn er flacons bij die ik al 3 jaar heb, en nog half vol zijn.
Kijk als je er andere mensen ook nog een plezier mee kunt doen, door thuis nog een paar flacons af te vullen of te verkopen, is het een ander verhaal.
 

Cordoba

Forumguru
Die Poor Boy's (PB)Spray & Wipe heb ik ook in gallon verpakking gekocht (wel met kortingsactie), de shampoo van PB doe je zolang mee als je die normaal gebruikt. Overigens heeft PB ook mooie sample kits met steeds 4 verschillende producten in een klein handig doseerflesje van 120 ml. Ideale flesjes om bij te vullen uit zo'n grote gallonfles, maar ook mooi om een middel te proberen. Het is genoeg om het echt een aantal keren te proberen, vind je het niets, is het ook vrij snel op, en heb je niet al te veel geld verspeeld (zo'n kit kost ca. 24 euro, dus 6 euro per flesje)
 

WouterVdV

Actief lid
Die Poor Boy's (PB)Spray & Wipe heb ik ook in gallon verpakking gekocht (wel met kortingsactie), de shampoo van PB doe je zolang mee als je die normaal gebruikt. Overigens heeft PB ook mooie sample kits met steeds 4 verschillende producten in een klein handig doseerflesje van 120 ml. Ideale flesjes om bij te vullen uit zo'n grote gallonfles, maar ook mooi om een middel te proberen. Het is genoeg om het echt een aantal keren te proberen, vind je het niets, is het ook vrij snel op, en heb je niet al te veel geld verspeeld (zo'n kit kost ca. 24 euro, dus 6 euro per flesje)
Dat is inderdaad ook nog een goed idee om mee te beginnen. Heb ik ineens flesjes om bij te vullen :D
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben zelf met sample kits begonnen, en pas toen de eerste flesjes leeg begonnen te raken overgestapt op de grotere maten. Een aantal zaken heb ik in grootverpakking op zolder staan, en indien nodig haal ik ze van zolder om de kleine flesjes bij te vullen.
 

CDK

Forumguru
heeft er hier ook iemand ervaring met nano coating voor zowel lak als glas??
 

Joske

Forumguru
weet het niet zo goed, onderstaande beloven ze bij een autoruit: (links onbehandeld, rechts behandeld)

nano-coating-car-glass.jpg


Maar volgens mij heb je met een Rain-X gewoon krak hetzelfde resultaat.. met een flesje van €12 dan, wel te verstaan ;). Weet wel niet wat de standtijd is van zo een behandeling, lees zaken als: 18 maanden of 30000km. Dat lijkt me geen realistische tijdspanne.. Maar, persoonlijk, geen ervaring mee. Ik ben wel nog zelf op zoek naar een deftige sealant voor mijn velgen, dat loont wel denk ik. Heb nu al aardig goede resultaten met een turtlewax op de velgen, 1 dikke week geleden velgen mee gedaan en moest ze enkel maar afspoelen afgelopen woensdag (toen ik de gehele auto in de wax gezet had) om ze te laten blinken.. Dus ik geloof wel in de technologie van het sealen maar vind het te duur voor de tijd dat het er (volgens mij) maar zal blijven opzitten. (in het geval van nano-toestanden natuurlijk, een gewone sealant zal zijn geld wel waard zijn vermoed ik qua standtijd :) )
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Vanavond gaan de gouden Audi's in de rimwax ;) morgen gaan ze er onder :)
Ik stuitte gisteren op een artikel waar het over nano coating ging, vandaar mijn vraag of iemand van hier daar ervaring mee heeft.
 
Bovenaan Onderaan