Welke middelen gebruik je bij het detailen/poetsen?

Zonet eerste wasbeurt van de beer.
De droogdoek van Gyeon is waanzin.
Hele beer droog zonder uit te moeten wringen.
Van de Bug & Grime en Glass cleaner ben ik minder tevreden.
 

De Stip

Forumguru
Wat is de gouden tip voor het reinigen van de ramen? En wat gebruiken jullie om de alg aanslag op de onderste horizontale raam rubbers te verwijderen? Ik zie van binnen uit, dat er een flinke aanslag op zit en dat al na 5 maanden....
 

Captain Hook

Forumguru
Toevallig!

Ik heb gisteren de auto weer eens ontdaan van alle uiterlijke verontreinigingen.
En idd, de onderste rubbers van de ramen, zowel voor als achter, hadden een groen randje. Komt vooral door de vele neerslag, weinig vorst, en dat bij ons de auto in de schaduw staat, voor het huis.

Kwestie van ramen openen en met een doekje, gedrenkt in schoonmaakazijn, die rubbers goed afvegen. Dat doe ik al jaren zo. En ik weet van andere delen rond ons huis, vooral de schaduwplekken, dat die schoonmaakazijn prima werkt tegen groene aanslag.
Het is bovendien een heel duur middel... maar liefst 35 cent voor een liter! :D

Oh ja, en voor de ramen zelf?
Gewoon, ook weer zo'n exclusief product in een fantastisch vormgegeven flesje, tegen een exorbitante prijs:
2654846.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Een mens krijgt wat bij elkaar, binnenkort maar eens uitdunnen, Carpro koop ik niet meer, duur voor wat het is, en ben niet tevreden over de resultaten op middellange termijn, hun glas reiniger werkt ook niet super, altijd strepen nadien en zelfs vlekken bij regenval, een soort wax achtige vlek die komt en gaat bij het wissen van de ramen bij regenval. Nochtans heb ik tot de letter hun how to gevolgd. De hydro2 legt in eerste instantie een mooie bedding, maar spoelt achteraf niet makkelijk af wanneer er vuil op te liggen komt, beetje dubbel deze aangezien het eerste resultaat schitterend is, maar het snel weer zijn kracht verliest. Op mijn maatje zijn auto werkt het beter, maar die is ook voorzien van een erg dure coating, dan word alles net wat makkelijker lijkt me.

20210814_105129_copy_1814x2419.jpg 20210814_105123_copy_1814x2419.jpg

Lijst met wat ik heb

Avery dennison surface cleaner

Turtle wax bug en tar remover
Turtle wax metallic wax
Turtle wax black in a flash
Turtle wax zipwax shampoo
Turtle wax Redline velgenreiniger

Belgom chroom

Chemical guys snowfoam honeydew

Carpro hydro2 silica spray
Carpro clarify glass cleaner

Meguiars heavy duty interior cleaner

Aenso gleam quick detailer
Aenso one pure shampoo
Aenso isern wheel cleaner
Aenso core interior detailer

Grote droogdoek AliExpress
Grote droogdoek Chemical guys

Kleine droogdoeken AliExpress
Kleine droogdoeken Chemical guys

Diverse microfiber doeken

Chemical guys wash sponge x2

Wash sponge AliExpress x2

Hd reiniger Kärcher met lans

Chemical guys snowfoam gun



Het grappige hier is :

- Dat de Turtle wax producten best goed werken, voor hun prijs, maar ze houden niet lang resultaat. Logisch gezien de prijs, maar rommel is het niet.

- De droogdoeken van AliExpress overklassen die van Chemical Guys, geen idee hoe, maar ze nemen veel meer vocht op en met één grote doek doe ik bijna een hele Superb. De Chemical guys doeken zijn snel verzadigd en voelen na 2 keer uitwassen ( zonder wasverzachter ) stugger aan.

Via via nu bij de producten van Aenso aangekomen, redelijk betaalbaar maar niet super goedkoop, en de eerste indrukken zijn goed. Heb met de interieur detailer en de shampoo onze Cactus al onder handen genomen. Tot grote tevredenheid! Ruikt ook allemaal lekker zonder echt chemisch te ruiken , altijd mooi meegenomen.
 

EdK

Forumguru
Voor degene die op punt staan om weer spullen aan te schaffen.
Zou even wachten tot 25 en 26 sept. Kan je weer wat euries schelen bij Carclean
8b8a508e-11d1-8dd6-82d5-f6692b04b237.jpg

25 en 26 september: End Of Summer Sale

Hét weekend met de hoogste én de meeste kortingen!

Op zaterdag 25 én zondag 26 september is het weer zover, de End Of Summer Sale!

Dit jaar trakteren we jullie niet op één dag vol met gigantische online kortingen, maar op een heel weekend! Zet deze dagen dus direct in je agenda en houd dit weekend vrij, want dit wil je niet missen! 10%, 20%, 30% of 40%? De kortingen vliegen om je oren!

Wat kun je verwachten?
Ook dit jaar werken we weer met tijdsloten. Op zaterdag 25 september komen er, verspreid over 4 tijdsloten, 14 toffe merken met hoge kortingen in de aanbieding .
Hoe hoog deze kortingen zijn, houden we nog even geheim.

Naast de tijdsloten zijn er op zondag 26 september veel dagaanbiedingen
en krijg je de kans om op verschillende manieren hoge kortingen te scoren!

Maar dat is nog niet alles! We hebben nog meer in petto voor je.
Houd je mailbox de komende tijd goed in de gaten!

Let op! De showroom is in dit weekend niet geopend!
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
- Dat de Turtle wax producten best goed werken, voor hun prijs, maar ze houden niet lang resultaat. Logisch gezien de prijs, maar rommel is het niet.

Ik heb gisteren (na het wassen met Turtle wax zipwax shampoo) voor het eerst de Hybrid Solutions Ceramic wax van ze gebruikt. Zeer tevreden over het gemak en het resultaat. Dit moet het nu zo'n 6 maanden gaan volhouden.. Als ik er nog een laag overheen doe moet het zelfs tot 12 maanden werken. ik ben benieuwd! In ieder geval al tevreden over de gloss én waterafstoting. Op de foto's zie je de druppelvorming aan de linkerkant (achterdeur), terwijl de voordeur nog een waterdeken is. Achterdeur had ik (als proef) al een paar dagen eerder gedaan met de ceramic wax, voordeur nog niet.
 

Bijlagen

  • 20210920_201820.jpg
    20210920_201820.jpg
    264,4 KB · Weergaven: 62
  • 20210920_201803.jpg
    20210920_201803.jpg
    205,1 KB · Weergaven: 61
  • 20210921_123038.jpg
    20210921_123038.jpg
    531,3 KB · Weergaven: 58

Testedoene

Forumguru
Mijn vader kuist zijn auto (en als ik geluk heb ook de mijne) met de "twee emmer methode".
Ik kan u verzekeren dat hij niet normaal secuur/zuinig is op zijn auto en hem elke week wast.
De wagen staat ook binnen in de garage.

Het enige (!!) dat hij gebruikt is 1 dopje "Mer Original Superwas" dag hij oplost in de warme emmer.
Dat product wordt door hem al een jaar of 40 gebruikt en doet gewoon wat het moet doen: als je een droog vodje op de motorkap gooit schuift het er gewoon even snel weer af.
Het product kan je kopen via internet maar staat ook te koop op enkele beurzen in België. Hun stand is eenvoudig: een toog en een extreem mooi gepoetste wagen en meer staat er niet. De kopers kijken niet naar die wagen, gaan gewoon naar de toog en kopen de gekende blauwe fles. Mijn vader (en talrijke andere mensen) doen dat al tientallen jaren zo.

Je kan zo ver gaan als je wilt maar als je elke week je auto kuist heb je echt niet zoveel nodig.
 

eriktv

Forumguru
Nou ik denk dat half Nederland dit weekend aan het wassen of met de tuin bezig gaat inderdaad :D. Ik heb ook al een wasbeurt in de planning, mooi vóór m’n onderhoudsbeurt/APK woensdag en een retourtje Basel vanaf donderdag :cool:
 

marco_b

Forumguru
Heb een hele verzameling van Mequiar, Monello en Poorboy. Maar denk niet dat ik dit nog veel ga gebruiken. De DD gaat door de wasstraat en de hobby auto is net in de glascoating gezet.

49F45D09-0A8C-4DF0-BAF7-2CB372A89903.jpeg
 

marco_b

Forumguru
Ghehehehe, daar is dan wel wat extra tijd voor. Maar tuinieren is meer de hobby van mij vrouw zeg maar. 2x per jaar komt een mannetje de tuin snoeien. Ik mag mij alleen met de beukenhaag en de Hedera bezighouden. Met lawaai apparaat. Dat dan weer wel
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan