Welke kleur voor de Kodiaq?!

Welke kleur vind jij mooi op de Kodiaq?


  • Totaal aantal stemmers
    426

massis

Senior Member
Net te horen gekregen van de dealer dat Corrida Red volledig uit productie genomen wordt bij Skoda. Sinds 2 weken niet meer te bestellen en komt ook niet meer terug.

Wel zou er op termijn een andere rode kleur komen, wél metaalkleur, maar wanneer en hoe is nog volledig onbekend.
 

marang73

Forumguru
Corridarot entfällt ab KW45
Velvetrot Metallic kommt ab KW45
Junglegrün entfällt in Ländern wo bestellbar, ab Anfang 2018 kommt Smaragdgrün-Metallic
Matobraun entfällt in Ländern wo bestellbar ab KW21
Pazifikblau entfällt
Energyblau Metallic kommt neu ab KW39
Steel grau Metallic kommt ab KW39
 

harry

Senior Member
Gisteren bij de preview geweest. Er waren drie Kodiaqs; moon white, lava blue en quartz grey. De laaste 2 waren het mooist, wit viel me een beetje tegen. Niet dat het niet mooi is maar de 'wow' factor was minder.

En ik heb een Candy white besteld... Ai ai. Misschien nog even wennen aan de kleur. Het is mij eerste witte auto
 

maik1

Forumguru
Ik heb in januari een brilliant silver kodiaq besteld, maar ik begin nu toch te twijfelen over de kleur. Ik heb al tot 2015 7 jaar lang in een zilvergrijze golf V variant gereden, dus misschien ben ik toch teveel uitgekeken op deze kleur...
Maar wat dan? Het liefst een lichte kleur, maar niet te licht (wit dus), want ik hou ook niet teveel van wassen. Zilvergrijs is wel erg vriendelijk wat dat betreft, daar zie je het minst snel vuil op is mijn ervaring.
Donkergrijs heb ik op mijn vorige auto al gehad en valt daarom ook af, plus dat het erg snel vies wordt (voor het oog).
Dan toch maar cappuccino beige? Op sommige foto's ziet het er fraai uit (alhoewel ik niet veel foto's van een kodiaq in deze kleur heb kunnen vinden op het www), maar ik heb een Octavia in die kleur gezien in de showroom en toen vond ik het wat saai, niet veel diepte ofzo ook in die kleur. Dat was dus wel bij kunstlicht (waar ik het brilliant silver op een superb dus wel weer erg goed vond doen). Maar op een kodiaq zou het door de vorm toch nog wel een mooie kleur kunnen zijn, vooral misschien in natuurlijk licht? Weet iemand of er al ergens een cappuccino beige kodiaq in NL staat waar ik binnenkort eens zou kunnen kijken?
 

maik1

Forumguru
Dit is eigenlijk de beste foto die ik kan vinden, maar het is een persfoto en niet te zien bij welk licht genomen en ook niet hoeveel deze bewerkt is.

6.png


Heeft iemand nog meer/betere foto's gevonden van een kodiaq in deze kleur?
 

Triple4

Actief lid
Die cappuccino was het eerste kleur op de bestelbon in samenspraak met de dealer maar nadien gewijzigd in zwart op vraag van mijn vrouw. Niet direct mijn kleur maar zij wou eens een zwarte. Ik bestelde de wagen op mijn eentje dus die kleur was dan het minste wat ik kon doen denk ik :-)
Ik ga straks even zien want het opendeurweekend is gestart dus wie weet heeft de dealer dan maar zo ene besteld als demowagen, who knows…
Anders neem ik enkele foto's ervan…
 

De Ridder

Senior Member
Op youtube staat een filmpje van autogefühl waarin rond 7:45 een aantal kleuren wordt getoond. Misschien heb je daar wat aan? ook Cappuccino komt daar aan bod.
 

Frenk21

Forumguru
Als alternatief kan je ook de business grey nemen. Staat overigens niet in het filmpje. Deze is wat donkerder dan de briljant en wat donkerder dan de cappucino beige.
 

De Ridder

Senior Member
Als alternatief kan je ook de business grey nemen. Staat overigens niet in het filmpje. Deze is wat donkerder dan de briljant en wat donkerder dan de cappucino beige.

Op ong. 7:30 staat Business Grey (mijn kleur ;)). Thomas bespreekt hem niet, maar laat hem wel zien.
 

Triple4

Actief lid
3 modellen te zien wit, zwart en blauw. 2 x 1,4 en de 2.0 tdi.
't was zonder de koffie en sorry zonder foto's dus…
 

maik1

Forumguru
Bedankt voor de reakties! Ik ga het beroemde filmpje van autogefühl weer even bekijken, en andere fimpjes op youtube ook maar weer. Morgen maar even naar de dealer om te kijken of ze daar een andere skoda in beige en business grey hebben staan.
 

Frenk21

Forumguru
Zoals het er nu uitziet zal ik mijn leasebak voor levering april 2018 binnenkort moeten bestellen.
Dat zal dan de businessgrey worden.:D:thumbsup:
 

maik1

Forumguru
Hier een filmpje met duidelijke beelden van een business grey kodiaq, voor wie hem nog niet gezien had:

 

maik1

Forumguru
En hier een cappuccino beige:



In het tweede filmpje vanaf ongeveer 6min voor bewegende beelden, maar daar lijkt hij bijna jungle green, zal wel door de beeldnabewerking komen.

Nu neig ik weer naar business grey :lezen:
 

maik1

Forumguru
Kijk naar het eerste filmpje met foto's, dat is dezelfde auto, dat is echt geen jungle green. Het tweede filmpje met bewegende beelden moet je dus eigenlijk niet kijken, is niet representatief voor de kleur.

EDIT: tweede filmpje weer bekeken, je zou toch zeggen dat het jungle green is, dan kloppen de kleuren in het eerste filmpje weer niet :sterretjes:
 

rdrummen

Senior Member
Kijk naar het eerste filmpje met foto's, dat is dezelfde auto, dat is echt geen jungle green. Het tweede filmpje met bewegende beelden moet je dus eigenlijk niet kijken, is niet representatief voor de kleur.

EDIT: tweede filmpje weer bekeken, je zou toch zeggen dat het jungle green is, dan kloppen de kleuren in het eerste filmpje weer niet :sterretjes:

Onze voorkeur gaat uit naar de Jungle-green (ook al in het echt gezien, mooi!), maar het is nog onduidelijk of die kleur nog leverbaar is. Onze "reservekleur" is dan de Cappucino-beige, hebben we al eens gehad op een Octavia-combi.
 

maik1

Forumguru
Oke, vandaag even bij de dealer kleuren wezen keuren. We zijn eruit, het gaat cappuccino beige worden. Er stond een nieuwe superb buiten in die kleur, en hij was mooi ;). Er stond ook een octavia in brilliant silver buiten maar die haalde het er toch niet bij. Brilliant silver onder halogeenlicht in een showroom is veel mooier dan brilliant silver in daglicht...
Maandag even mijn verkoper bellen en de kleur laten aanpassen.
 
Bovenaan Onderaan