Welke kleur voor de Kodiaq?!

Welke kleur vind jij mooi op de Kodiaq?


  • Totaal aantal stemmers
    426

Speedhunter

Forumguru
Toch een zeer mooie wagen die nieuwe Kodiaq.

Ik denk dat ik ook hier voor Corrida Red zou gaan. Maar heb geen aankoopintenties voor alle duidelijkheid :lezen:
 

harry

Senior Member
Lang heb ik getwijfeld tussen moon white en candy white, ben er voor naar de dealer gestapt om het verschil te zien.

Conclusie; ik zie verschil maar dan moeten ze echt naast elkaar staan. Candy white is iets romiger (maar nog lang geen gebroken wit zoals zo velen zeggen), Moon white is wat blauwiger, kouder. Ik heb nog een foto gevonden op internet waarbij je dit verschil goed ziet maar in het echt vond ik het niet zo overduidelijk.

upload_2017-2-3_17-0-35.jpeg

Wat mij wel opviel is dat moon white meerdere verschijningen heeft, in de showroom ziet het er echt anders uit dan buiten. Candy white is 'constanter' en misschien zelfs wat dekkender. Anyhow, het blijft een kwestie van smaak en dat laat zich moeilijk omschrijven.

Ik kan niet zeggen dat ik de één mooier vindt dan de ander. Heb dus candy white gekozen, zo hou je nog €500 over voor andere opties.
 
Laatst bewerkt:

harry

Senior Member
Links is Moonwhite?
Ja, links is moon white, rechts candy white.

Ik heb de foto aan meerdere mensen laten zien en het is bizar hoe verschillende mensen deze twee kleuren wit ervaren. Iedereen ziet verschil maar bij de vraag 'welke kleur is meer wit?' zijn de antwoorden erg verdeeld.

Ik vind candy white meer wit...
 
Laatst bewerkt:

marang73

Forumguru
De drie kleuren wit

Candy-Weiß-Moon-Weiß-und-Laser-Weiß_111.jpg
 

Jpturtle

Forumguru
Lang heb ik getwijfeld tussen moon white en candy white, ben er voor naar de dealer gestapt om het verschil te zien.

Conclusie; ik zie verschil maar dan moeten ze echt naast elkaar staan. Candy white is iets romiger (maar nog lang geen gebroken wit zoals zo velen zeggen), Moon white is wat blauwiger, kouder. Ik heb nog een foto gevonden op internet waarbij je dit verschil goed ziet maar in het echt vond ik het niet zo overduidelijk.

Bekijk bijlage 56396

Wat mij wel opviel is dat moon white meerdere verschijningen heeft, in de showroom ziet het er echt anders uit dan buiten. Candy white is 'constanter' en misschien zelfs wat dekkender. Anyhow, het blijft een kwestie van smaak en dat laat zich moeilijk omschrijven.

Ik kan niet zeggen dat ik de één mooier vindt dan de ander. Heb dus candy white gekozen, zo hou je nog €500 over voor andere opties.

Top!! zo'n foto. Wij hebben heel erg getwijfeld. Moon White gekozen om dat metallic meer voordelen kent. Ik wilde zo wit/sprankelijk mogelijk. Voor mij hebben wij dus de juiste keuze gemaakt. Maar inderdaad het blijft smaak. Gelukkig maar anders blijft er weinig kleur op straat over.

Ook jouw opmerking over meerdere verschijningen stemt mij positief :-) Heb nu een VW transporter in Dark Wood (parelmoer) en die heeft zeker meerdere verschijningen :-) Maar voor mij nooit meer een donkere auto, Daar zie je echt alle op. Vuil oke maar kleine krasjes etc die zie je toch minder.

Weet iemand welke kleur de Kodiaq in de reclame uitingen heeft?
 

harry

Senior Member
Met name op de folders. De witte. Maar welke kleur wit is dit?:arghh:
Ben er vrij zeker van dat dit moonwhite is, maar laten we wachten op het antwoord van @marang73 .

Ik heb inmiddels een heel archief aan foto's van de verschillende kleuren wit, moeilijk om kleur te bepalen van een auto die je nog nooit gezien hebt.
Bij de dealer vond ik het verschil tussen moon white en candy white op andere Skoda modellen erg klein en gezien ik tegen de max van mijn leasebudget aanzat heb ik moon white laten schieten en voor andere opties gekozen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Een niet-metallic wit als de Candy White is veel minder gevoelig voor krassen e.d.. Ik heb 5 jaar gereden met een witte niet-metallic lak, wel witter dan Candy White, maar je zag er niks op. Ja vuil, maar dat zie ik ook op mijn Race Blue nu en die lak is veel fragieler. Maar goed, nog een witte wilde ik niet, ik wil nooit twee keer dezelfde kleur achter elkaar.
Weinig mensen kiezen zwart hier, ik denk dat dat ook wel heel stoer is op een Kodiaq. Ik heb nu even een Fabia mee in quartz grey, maar dat is toch wel erg grijs....
 

harry

Senior Member
Een niet-metallic wit als de Candy White is veel minder gevoelig voor krassen e.d.. Ik heb 5 jaar gereden met een witte niet-metallic lak, wel witter dan Candy White, maar je zag er niks op. Ja vuil, maar dat zie ik ook op mijn Race Blue nu en die lak is veel fragieler. Maar goed, nog een witte wilde ik niet, ik wil nooit twee keer dezelfde kleur achter elkaar.
Weinig mensen kiezen zwart hier, ik denk dat dat ook wel heel stoer is op een Kodiaq. Ik heb nu even een Fabia mee in quartz grey, maar dat is toch wel erg grijs....
Tja de kleur, ze zeggen wel eens; over smaak valt niet te twisten. Maar ondertussen staan hier al drie pagina's vol met meningen, overwegingen, vragen en onzekerheden.

Ik heb 2 keer achter elkaar een zwarte Skoda gehad en twee keer een donkergrijs metallic Volkswagen. Op grijs ben ik het meest uitgekeken, zwart zou ik mogelijk nog eens overwegen, zou op een Kodiaq zeker stoer staan. Echter, dit keer wil ik weer eens wat anders, vandaar wit (rood heb ik ook overwogen).

Gezien het mijn eerste witte auto wordt denk ik dat moon of candy qua beleving niet heel veel zal uitmaken.
Blijft een gok, kon ik ze beide maar eens naast elkaar zien...
 
Bovenaan Onderaan