Welke kleur voor de Kodiaq?!

Welke kleur vind jij mooi op de Kodiaq?


  • Totaal aantal stemmers
    426

massis

Senior Member
Op basis van web-afbeeldingen zie ik geen spectaculair verschil tussen Corrida en Velvet Red...

Hij is eerst en vooral metallic, wat corrida niet was. Verder is hij ook iets donkerder en iets meer richting bordeaux naar mijn gevoel.

Nu wil mijn gevoel niet heel veel zeggen want ik ben lichtjes daltonist :D
 

Okki

Donateur
Ze kennen wel heel veel kleurtjes in Tsjechië

kleur-1_orig.jpg
 

massis

Senior Member
strakke kleur inderdaad. Ergens toch jammer dat de mijne niet meer in het groen geleverd kon worden, blijf'm knap vinden zo.
 

massis

Senior Member
Emerald Green is toch "gewoon" leverbaar?

Nog niet in België zover ik weet... Onze configurator houdt het nog steeds op grijs, zwart, wit en magnetic brown of lava blue. Geen velvet red en geen emerald green...

De emerald green vind ik trouwens ook wel knap, heeft wat weg van Jaguar's racing green.
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Dat zijn inderdaad wel erg saaie kleuren daar in België.

(zie net dat o.a. Frankrijk, Spanje, Duitsland, Engeland e.d. ook alleen "zakelijke" kleuren hebben)

Terwijl, als ik de autoblaadjes lees (auto-review o.a.) vooral in Duitsland de "hippe" kleurtjes weer in komen (Mercedes, Audi, Porsche e.d.)

8-Auto-Review-pdf_1.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bakboord1

Forumguru
Zoek maar eens op habanero orange metalllic. Dat is ook een echt mooie kleur.

In de autobild van juni stond een helicopterfoto van een parkeerplaats naast een markt van nu en ca 35 jaar geleden. Het kleurrijke rood en geel had compleet plaats gemaakt voor grijs, zwart en wit.

Toch doen we dit allemaal zelf.
 

Bakkertje

Forumguru
Nee hoor @Bakboord1 ik rijd mijn Passat in Crimson Red en de Superb daarvoor in Lava Blue.
Zijn allemaal keuzes (van mijn wederhelft in deze). Het nadeel is overigens wel dat mocht ik over de schreef gaan ik ook makkelijk te vinden ben :nailbiting:
 

Bakkertje

Forumguru
@Bakboord1 Lol daarvoor had ik een rode O2, dus ja hier in huize Bakkertje houden we wel van een kleurtje ..
Verder terug in de geschiedenis een blauwe focus, grijze Opel Astra (niet zelf gekozen), blauwe passat, blauwe audi 80, een grijze en een zwarte golf GTI
 

leon-cupra

Forumguru
Met een leasewagen is het natuurlijk wel wat gemakkelijker om een hippe kleur te kiezen. Als hij daardoor wat minder waard is, maakt het toch niet uit. Is LM hun probleem (tenzij zij natuurlijk beperkingen in kleur opleggen). En je moet er ook niet al te lang op kijken moest je dat hip kleurtje iets sneller dan normaal beu geworden zijn. Privé ligt dat net iets anders.
 

Bakboord1

Forumguru
@leon-cupra met een lease-auto moet ik langer doen dan een privé-auto en er is meer dan grijs of zwart zonder dat het meteen een kermiswagen wordt. De kleuren die ik had, die had ik ook in privé gekozen.

Bij inruil is het toch:
1. Dit is een minder courante kleur.
2. Tja we hebben al grijze of zwarte auto's die ingeruild zijn.
De dealer weet het altijd in zijn voordeel te draaien.
 

EdK

Forumguru
De dealer weet het altijd in zijn voordeel te draaien.
Tsja of je kunt zeggen dat je je laat overdonderen door zo'n gladjanus van een verkoper....

Toen ik jaren terug mijn RR kocht was het interieur dat ik bestelde in twee kleuren en niet geheel zwart.
Ik hoor nog de verkoper zeggen dat dit geen slimme keuze was en dat dit soort interieurs moeilijk verkoopbaar waren !
Maar goed 4 jaar daarna was ik zonder problemen aan diezelfde verkoper mijn RR kwijt en voor een hogere prijs dan hij later in showroom stond.
En de RR was met 2 weken verkocht en die andere die er al stond.... stond er nog steeds...

Dus antwoord tegen zo'n verkoper die alles afzeikt is: Gaan we nu de positieve dingen opnoemen of durf je niet te zeggen dat je hem niet wilt kopen en derhalve ook geen nieuwe wil verkopen !!!???
In algemeen veranderd hun gedrag dan wel hoor !
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij inruil is het toch
Daar heb ik me geen seconde druk over gemaakt bij de keuze, want a) ik kan toch geen 6 jaar of langer vooruit kijken en b) op zo'n lange termijn praat je sowieso over een fractioneel verschil in opbrengst. Teruggerekend over de verwachte gebruiksduur gaat het misschien om een paar dubbeltjes per dag. Niet de moeite waard om een andere kleur te kiezen dan je eigenlijke voorkeur.
Vooral niet als ik me vervolgens voor pakweg een euro per dag zou gaan ergeren aan een kleur die ik liever niet had genomen... :pardon:
 
@leon-cupraBij inruil is het toch:
1. Dit is een minder courante kleur.
2. Tja we hebben al grijze of zwarte auto's die ingeruild zijn.
De dealer weet het altijd in zijn voordeel te draaien.
En dan dezelfde auto bij de occasionkoper aanbieden als:
  1. Unieke kleur, die vind u nergens anders
  2. Lekker courant, staan de mensen voor in de rij
Dus de moraal van het verhaal. Koop/lease wat je eigen voorkeur heeft. Oh ja, ik heb nu business grey, vond ik mooi ;)
 
Bovenaan Onderaan