Welke kleur voor de Kodiaq?!

Welke kleur vind jij mooi op de Kodiaq?


  • Totaal aantal stemmers
    426

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye , het is natuurlijk maar te zien wat je wagen kost. Als je een bmw 7 in een roze kleurtje neemt, zal het veel harder afschrijven dan een fabia in het roze. Dan zal je niet meer over een paar tientjes spreken in het geval van de bmw.
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee, maar na een jaar of 6 zal het verschil tussen een gangbare of minder gangbare kleur (we hebben het niet over rare extremen die toch al niet leverbaar waren, hè) toch niet meer dan 1000 euro sec vanwege de kleur zijn. Nog steeds ruim minder dan 50 cent per gebruiksdag...

Gewoon een beetje nuchter blijven rekenen en je niet gek laten maken door mensen die overal spoken zien!
 
En mensen die een roze 7 serie kopen hebben vaak wel weer veel anderen om zich heen die zo'n stijl wel kunnen waarderen. En de minder vermogenden uit die kringen nemen hem dan graag tweedehands over.

En die tweede eigenaar schrijft vervolgens serieus af, want een 10 jaar oude roze 7 serie met chromen spinners (ofzo :D) is wel over zijn hipheid heen
 

Okki

Donateur
Hoe was het ook alweer?

Met een wite blijf je zitten. Die willen alleen Japanners.
Kan verkeren....

Meestal zie je ook dat als een fabrikant een nieuw model in een specifiek kleurtje introduceren....dat kleurtje ook vaak verkocht wordt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Meestal zie je ook dat als een fabrikant een nieuw model in een specifiek kleurtje introduceren....dat kleurtje ook vaak verkocht wordt
't Zal mij benieuwen of al die raceblue Octavia's over een jaar of 5, 6 nog aan iemand te slijten zijn, of gewoon een enkeltje Afrika opgeplakt krijgen... :deuk:
 

EdK

Forumguru
En mensen die een roze 7 serie kopen hebben vaak wel weer veel anderen om zich heen die zo'n stijl wel kunnen waarderen. En de minder vermogenden uit die kringen nemen hem dan graag tweedehands over.

En die tweede eigenaar schrijft vervolgens serieus af, want een 10 jaar oude roze 7 serie met chromen spinners (ofzo :D) is wel over zijn hipheid heen
Denk dat @s-line ons redelijk snel kan voorrekenen wat het kost om die roze mestwagen in een andere kleur te laten overspuiten.
Zou ik dan toch zomaar eens diezelfde roze mestwagen in een geaccepteerde kleur met winst kunnen verkopen !? :pieker::jaja::nono: :dankje:
 

907

Senior Member
kies je eigen kleur je kijkt zelf het vaakst tegen het stuk blik aan.
Het is dat ik het rood (bestelbaar in april) te vlak vond anders was ie (weer) rood geworden.
Nu is ie (redelijk saai) lava blue. Alles subjectief natuurlijk...
 

EdK

Forumguru
kies je eigen kleur je kijkt zelf het vaakst tegen het stuk blik aan.
Wel ik weet niet hoe jij auto rijd, maar die buitenzijde zie ik minder dan de binnenzijde van de wagen hoor...
Ik kies de kleur altijd voor jullie allen, jullie zijn degene die er op de weg naar moeten kijken als ik jullie weer op de linkerbaan ophoud !!! :deuk:
 

907

Senior Member
Nou best veel, genoeg om er een leuke kleur op te hebben.
Bijvoorbeeld bij het in en uit stappen, staat voor t huis geparkeerd, staat op vakantie 3 weken bij de tent...
 

leon-cupra

Forumguru
Ik kijk tegenwoordig naar de kleur die het minst krassen toont. Wit is daar super voor.
Mijn vriendin haar vorige wagen was een zwarte, na half jaar stond die al vol krassen. Nu, de 03 is een witte, daar zie je geen enkel krasje op (buiten wanneer het door de verf is), en er wordt niet naar de wagen gekeken door mijn vriendin (jas, tassen, handtassen, kids, ...
Die tegen de wagen hangen).

De volgende is nu een lava blue S3, hou mijn hart al vast hoe die eruit gaat zien na een jaar (firmawagen en verplichte kleur)
 

leon-cupra

Forumguru
@Japanese Power , uniformiteit en herkenbaarheid. Ze willen beetje de strategie van Deloitte kopieren. Directe herkenbaarheid van de wagens en deze kunnen linken aan de firma. Daarmee moeten alle bedrijfswagens donkerblauw zijn. Firmalogo is ook blauw. Normaal gezien zouden de wagens ook licht bestickerd worden,"maar tot nu toe is er nog geen één gedaan en hopelijk blijft dit ook zo :D
 

leon-cupra

Forumguru
@Japanese Power , onlangs nog een lava blue S3 zien staan. Zou een net-niet keuze zijn voor mij. Er zit een bepaalde tint in die ik niet mooi vind maja vriendin is gek van die kleur(was naast het financiele en de superb dé motivatie om toch de firmawagen te nemen) en de baas had toch al beslist voor iedereen ;)

Ik ben gewoon uitermate blij dat er terug een Superb op de oprit gaat staan ( mis toch stiekem soms mijn S2 nog ;))
 
Wat vervelend dat de baas mag kiezen, dit zijn luxe :sterretjes:problemen. Gelukkig kopen wij hem gewoon particulier en sparen :cheer:hiervoor zodat niemand kan bepalen wat voor kleur moet zijn.
Behalve de vrouw uiteraard, die :troost:bepaald dus is eigenlijk ook een baas.:maakmegek: Of DE baas:tegek:
 

leon-cupra

Forumguru
Wat vervelend dat de baas mag kiezen, dit zijn luxe :sterretjes:problemen. Gelukkig kopen wij hem gewoon particulier en sparen :cheer:hiervoor zodat niemand kan bepalen wat voor kleur moet zijn.
Behalve de vrouw uiteraard, die :troost:bepaald dus is eigenlijk ook een baas.:maakmegek: Of DE baas:tegek:
stop maar met je vooroordelen. Hij wordt hier ook door ons betaald. Stukje loon ingeleverd. We doen echter naar TCO een heel klein voordeel tov onze privé-wagen maar zullen nu helemaal zonder (financiele) zorgen en een klasse hoger kunnen rijden.

Trouwens, iedereen met een firmawagen betaald er nog steeds een groot deel van de wagen Langs de ene kant heb je de overheid die wat extra belasting komt eisen en daarnaast is bij 90% de firmawagen een loonwagen. Deze wkns zouden zonder firmawagen een veel hoger loon hebben.
 

Speedhunter

Forumguru
Ze kennen wel heel veel kleurtjes in Tsjechië

kleur-1_orig.jpg
Leuk zo'n gele. Zou ik nog durven nemen.
 

Frenk21

Forumguru
@EdK die discussie wil ik best met je aangaan. Maar ik ben tov mijn leaseauto, nu een stuk goedkoper uit.(het scheelt mij ong €450,- netto per maand) Nadeel is dat ik nu 1 auto prive heb en 1 puur zakelijk. Maar dat is een keuze. Net als wat voor auto je dan prive koopt. Maar dit is :ot:
 

Okki

Donateur
Klopt, maar ook een veel goedkopere wagen in algemeen rijden, maw een bedrijfswagen rijden blijft tot heden nog steeds aantrekkelijker / goedkoper.....:pieker::jaja:

Juust, voor het bedrag dat ik nu per jaar alleen aan benzine kwijt ben zou ik "zakelijk" een hele mooie Octavia combi kunnen rijden.
Helaas behoort dit niet tot de mogelijkheden.....
 
Bovenaan Onderaan