Als ik Duitsland premium tankte in het verleden dan hoopte ik dit ja, maar dat bleek tot nu toe niet zo, nooit een verschil gemerkt, dus doe ik dit in Duitsland niet meer.
In dit geval dacht ik gewone diesel getankt te hebben omdat je hier in België niet kan kiezen tussen gewoon en premium (correct me if I am wrong)
De literprijs was bij alle tankstations op die baan in Charleroi (België) ongeveer dezelfde, op mijn terugweg van Frankrijk ben ik gaan kijken of ik toevallig toch niet kon kiezen tussen goedkopere en duurdere dieselbrandstof om dit uit te sluiten. Er was maar 1 keuze in dieselbrandstof.
Qua gehoor merk ik niets in feite, het is echt een extra duw in de rug bij tussenacceleraties, zoals vermeld viel het mijn vriendin ook op die al duizenden kilometers met mij heeft meegereden.
Het is alsof ik minstens ergens een 20Nm koppel meer heb, of 20Nm koppel die ik kwijt was door vervuiling die nu terug is?
@Tees, ik had je 'baat hebben bij' fout geïnterpreteerd, ik vermoed dat je bedoelt of de setup er baat bij heeft?