Welke benzine tank jij?

turboturbo

Forumguru
Ja, dat scheelt aanzienlijk. Al tank ik bp98 goedkoper (€1,70)
Dat is echt goedkoop! De BP’s hier in de buurt (Amsterdam noord) zitten allemaal nooit onder de 1,80 voor de ron98 benzine.

Zodoende tank ik E5 ron98 altijd bij een Shell onbemande pomp net buiten de stad voor ~1,75 p/L.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Dat kan helaas niet uit voor mij, te ver buiten mijn gebruikelijke routes.
Ik moet het doen met Tinq Oosterwolde als dichtstbijzijnde en Gulf Oldeberkoop dan wel Shell Dieverbrug langs routes die ik nog wel eens rij. En die hebben allemaal hun dure periodes en minder dure dagen. 't Is maar net hoe het uitkomt...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gulf Oldeberkoop ook een enkel keertje. De oude BIM; één van de kinderen wist laatst nog te vertellen dat ze dan altijd een rolletje snoep kregen
 

Canon-Eye

Forumguru
Inmiddels gezien dat de Directlease app (zie post #342 @Eduardo ) veel meer laat zien (en makkelijker) dan de ANWB Onderweg app.
Lijkt me inderdaad een aanrader!
 

larsy

Forumguru
Met al mijn wagens die ik heb gehad
Altijd de goedkoopste.

95
E10 ..
Rode diesel 0,689€/L
...
Vroeger zelfs meermaals frituurolie gebruikt in mijn
c-250 turbodiesel van 1995
(Wel altijd In combinatie
met gewone brandstof )

:cheer::cheer::cheer:

Ah en ja vroeger
onze ”new”Beetle 1,9tdi heeft ook wel eens wat cocktails binnen gekregen :maakmegek:
en bijna 350dkm mee gedaan nooit problemen gehad.

En zoals ze hier nog eens hebbe gezegd :
(altijd optijd op mijn aankomst geweest) :deuk:
 
Laatst bewerkt:

Eduardo

Forumguru
Inmiddels gezien dat de Directlease app (zie post #342 @Eduardo ) veel meer laat zien (en makkelijker) dan de ANWB Onderweg app.
Lijkt me inderdaad een aanrader!

Vandaar dat ik m postte, opmerkelijk is te zien in de DirectLease-TankService app dat een hoop tankstations die met Euro95 scherp geprijsd zijn, dit weer compenseren met een relatief hoge literprijs voor Euro98
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Ik tank sinds september Esso Euro 98 E5. Sinds die tijd rijdt mijn auto veel beter: hij trekt soepeler en sneller op. En als de AC aanstaat houdt hij niet in bij schakelen naar een hogere versnelling. Ik merk geen verschil tussen AC uit en AC aan. Bij Euro 95 was dat verschil goed te merken. Shell VPower rijdt niet beter dan Euro 95 (dat tank ik niet meer sinds ik 3 verbrandde verstuivers heb gehad).
Verhaal verteld aan een vriendin met een Peugeot 107. Zij heeft nu precies dezelfde goede ervaringen met Esso 98.
 

Pendragon

Forumguru
Mijn ervaring met Shell vpower is dat het toch echt wel beter rijdt dan euro 95. Verder gebruik ik BP Ultimate 98. Shell en BP hebben geen bio ethanol. Ik kan dat van Esso niet vinden, dus zit daar maximaal 5% in. Voor mij dus geen Esso. Ik heb een 1.5tsi met dsg.
 

Eduardo

Forumguru
Voor deze brandstofsoorten is het helemaal interessant om de app van “Direct lease tankservice” te raadplegen.
Enorme prijsverschillen tussen pompen in dezelfde gemeente.....
 

VAG-man

Forumguru
Altijd de goedkoopste.

Vroeger zelfs meermaals frituurolie

Ja hier ook altijd het goedkoopste.
Meerdere auto's meer dan 150.000 km mee gereden. Nooit problemen gehad behalve normaal onderhoud.

Ook heel veel zonnebloemolie gebruikt. Winkelwagens vol bij de Aldi voor toen €0,69. Op een gegeven moment kwamen er paar dozen extra te staan in de winkel.
Veel gebruikt in Golf 1.6D en Hyundai Lantra 1.9D.

Vandaag in het dorpje Vreden (Dld.) Euro 95 getankt voor €1.429.

Ik geloof niet in al die superieure brandstoffen zoals V-power en Ultimate. Het is een leuke bij verdienste voor de oliemaatschappijen.
Het zegt al genoeg dat de één lyrisch is over dat gouden spul en de ander het proefondervindelijk afkraakt.
 

turboturbo

Forumguru
Nooit problemen gehad
in dit geval is het maar de vraag of dat argument stand houd: de verhoging naar max 10% ethanol in E5 benzine is nog maar kort van kracht.

Vreemd genoeg zie ik in mijn omgeving ook diverse voorbeelden van mensen die overgestapt zijn op euro 98, in alle gevallen op advies van hun garagist. Ik zeg ‘vreemd’ omdat behalve een motorrijder er geen enkele petrol head of auto/techniek liefhebber tussen zit!
 
Bovenaan Onderaan