Welke benzine tank jij?

LT83

Forumguru
Ik geloof best dat het waar is, hoor. :jaja:
Alleen, het interesseert me 0,000 of de auto nou een paar tienden sneller of langzamer is. Hij brengt mij vlot - en soms, als ik het nodig vind, zelfs behoorlijk vlot - waar ik wezen wil zonder te sputteren of moeilijk te doen en daar heb ik 'm voor gekocht. Niet om stoplicht- of snelwegsprintjes aan te gaan, dat onvolwassen gedoe en gesnoef ben ik al een aardig tijdje ontgroeid.

niet nodig om op die manier op de man te spelen wel? Ieder het zijne...het heeft wel degelijk een groot effect in sommige gevallen. Dat jij dat onvolwassen en gesnoef gedoe vind mag je in deze achterwege laten wat mij betreft.
 

Captain Hook

Forumguru
Heel bizarre reacties lees ik hier... :sterretjes:
Wow; op de vraag wat ik er mee op schiet om veel duurdere brandstof te tanken, komt er als, een antwoord, dat dat een hobby is....???

Kijk, ik begrijp dat iemand bepaalde tierlantijnen aan/op z'n auto hangt/plakt/knoopt. Met het doel deze, in zijn/haar ogen, te verfraaien.
Maar veel duurdere brandstof in een 'gewone' af-fabriek auto kieperen, die voor het grootste deel alleen maar nadelig is voor je portemonnee; wat schiet je daar dan mee op?

Ik heb nog steeds geen overtuigend en concreet antwoord gelezen. :nono::pieker:
 

LT83

Forumguru
We hebben het toch niet alleen over "af fabriek" auto's?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

LT83

Forumguru
Onzin. Ik wijs niet naar personen, ik verwijs naar een verschijnsel.


Gelukkig maar dat dat "mag" - en terecht ook - maar artikel 7 lid 1 van de Grondwet werkt voor ons beiden... :jaja:

Zo ken ik er nog wel een paar ;) Ben trouwens wel benieuwd wat er in artikel 7 lid2 en 13 lid4 staat, kun je ons daar ook mee helpen wellicht?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zinnige redenen om duurdere brandstof te tanken:

1) wanneer dat is voorgeschreven
2) wanneer de auto is gechipt op die brandstof met hoger octaan getal

Voor de rest van de gevallen heb ik ernstige twijfels of het zinnig is. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf ook op 98 rijd, ook al is mijn auto (nog) niet gechipt. Uit gewoonte en omdat ik de kans dat het ietsje beter rijdt niet helemaal uitsluit. Maar of dat echt zo is.....
 

LT83

Forumguru
Wat ook nog meespeelt is dat de direct ingespoten tfsi motoren flink vervuilen, hierdoor verlies je absoluut een stuk efficiëntie. Dit kan je deels "verhullen" door een betere brandstof te tanken.
 

EdK

Forumguru
Tsja ik hebt een Fabia Combi en tank naar wat er in me RTFM stond gewoon eurie 95...
En ondanks dat ik dus volgens sommige dan een stuk trager zou rijden ben ik toch elke keer op tijd op mijn afspraken....:pieker:

Maar dat schijnt volgens sommige te komen omdat ik op tijd vertrek...:deuk:
En ik zit zakelijk heullll veel op de weg, maar laten we nou eens eerlijk zijn.... wat is de maximale gemiddelde snelheid die je behaalt ?? Als ik op mijn maxidot kijk aan eind van de dag, dan zit ik meer onder dan boven de 100Km/pu
Dus tsja zou ik daar met mijn diesel dan de duurdere versie voor gaan tanken.....
Tank ik liever weer een paar flessen RUM vol met wat ik bespaar.....
 

Sk_Hans

Forumguru
Zinnige redenen om duurdere brandstof te tanken:
<...>
Voor de rest van de gevallen heb ik ernstige twijfels of het zinnig is. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf ook op 98 rijd, ook al is mijn auto (nog) niet gechipt.

Ik rijd al jaren op Shell V-Power 98. Vooral omdat de auto (en mijn vorige) daarop afgestemd zijn bij tuning. Een mooie extra reden is dat Shell bij V-power gratis (maar de benzine is uiteraard duurder) de CO2 uitstoot compenseert, waardoor je dus ook CO2 neutraal rijdt. Maar bij die laatste reden kun je ook denken aan het begrip cognitieve dissonantie, wat Rosinfield ongetwijfeld beter kan uitleggen. ;)
 
Ik rijd al jaren op Shell V-Power 98. Vooral omdat de auto (en mijn vorige) daarop afgestemd zijn bij tuning. Een mooie extra reden is dat Shell bij V-power gratis (maar de benzine is uiteraard duurder) de CO2 uitstoot compenseert, waardoor je dus ook CO2 neutraal rijdt. Maar bij die laatste reden kun je ook denken aan het begrip cognitieve dissonantie, wat Rosinfield ongetwijfeld beter kan uitleggen. ;)
Je bedoeld dat je jaren op 97 RON hebt gereden en sinds kort pas op 98 RON rijdt ;)
 

EdK

Forumguru
E10, omdat hij er gewoon op rijd en de brandstof binnen de waardens opgegeven door fabriek zijn
 
Bovenaan Onderaan