Welke benzine tank jij?

Captain Hook

Forumguru
In hoeverre is het van (positieve) invloed voor "onze" 1.0tsi om benzine te tanken met Ron 98/100 ?
Jazeker is dat van invloed! Vooral op de portemonnee van de aandeelhouders van de benzineverkopers! :D

Hoeveel buzzwoorden er ook worden toegevoegd aan een brandstof, je auto wordt er nooit zuiniger van; zeker niet als je het begrip 'zuinig' zo ziet, dat je zoveel mogelijk kilometers/euro zou moeten kunnen rijden... :pieker:
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Tenzij je auto is afgesteld op 98. Dan zou het wel kunnen dat hij op 98 zuiniger is; de vraag is wel of je prijsverschil terugverdient. De 1.0 is gewoon op 95 afgesteld......
 

Johnnyvr6

Forumguru
Ik tank altijd bp 98 of v-power 98 .

Altijd met al mijn auto’s gedaan en zodra we duitsland in gaan wordt er v-power 100 of aral 102 getankt.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Verschillende keren achter elkaar BP 98 ultimate getankt.

Afgelopen tankbeurt V-Power Racing100 in België, en heb hier meer kilometers mee kunnen rijden dan de BP Ultimate 98... rara.
 

Captain Hook

Forumguru
Altijd met al mijn auto’s gedaan en zodra we duitsland in gaan wordt er v-power 100 of aral 102 getankt.
Ja, en? Toen?
Wat was het voordeel dan? Was je sneller op je bestemming? Of gingen de euro's alleen maar sneller je portemonnee uit?;)

Verschillende keren achter elkaar BP 98 ultimate getankt.

Afgelopen tankbeurt V-Power Racing100 in België, en heb hier meer kilometers mee kunnen rijden dan de BP Ultimate 98... rara.
Zelfde vraag eigenlijk:
Hoeveel brandstofgeld was je nou uiteindelijk per km kwijt?
M.a.w; hoe aantoonbaar reed je meer kilometers voor meer/minder geld? :pieker:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik kijk naar mijn dagteller en ga het niet per kilometer berekenen.

Op deze manier heb ik een reëele schatting, aangezien ik elke tankbeurt nagenoeg dezelfde ritten rijd.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Ja, en? Toen?
Wat was het voordeel dan? Was je sneller op je bestemming? Of gingen de euro's alleen maar sneller je portemonnee uit?;)


Eerlijk kijk ik daar niet na. Hij moet wat harder werken dus krijgt hij ook wat extra.

Ik reed hiervoor een x5 4.4 dus ik kies zelf voor het verbruik. Als ik dan op die paar cent per liter moet gaan kijken naar 95 of 98 helpt het toch niet meer .
 

CDK

Forumguru
Voor degenen die wel eens 102 tankten in NL, dat gaat’m niet meer worden helaas.

dca3fca985df0bdd3edcc3292a64ae26.jpg
 

Huibert

Forumguru
Zolang ik met de fabia fond de 1 op 20 rijdt ben ik tevreden met de getankte euro 95 van de esso en kunnen alle andere soorten mij gestolen worden :cheers:
 

CDK

Forumguru
@turboturbo, er moet verplicht bio ethanol door de benzine van de wetgevers. Het veel hoogwaardiger bio ether is niet groen genoeg helaas...
 

Sk_Hans

Forumguru
Het ergste is dat het voor het milieu ook niet het gewenste effect heeft. Om genoeg bio brandstof te krijgen, worden in de derde wereld hele oerwouden gekapt voor palmolie plantages. Op de een of andere manier kan Groenlinks (meeste mensen schijnen niet te weten of zijn vergeten dat dat vroeger gewoon Communistische Partij Nederland heette) behoorlijk zijn zin doordrijven. Vroeger moesten we naar de kerk luisteren, nu naar de moralisten van de andere richting.
 

oco1979

Forumguru
Draaid allemaal om geld,met een co2 sausje overgoten. Jammer want er is nog veel werk aan de winkel.
Biomengeling kunnen ze zelf aanmaken,anders komt het van een of ander oliebron.
Kassa kassa en niet meer afhankelijk van de schommeling op de beurs.
 
Bovenaan Onderaan