Welke benzine tank jij?

Tank ook zakelijk BP dus die bijtjes spaar ik ook. Prive voor de Octavia tank ik ook bij de BP, omdat de Octavia mede door de tuning beter loopt en presteert op RON98.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

Japanese Power

Donateur
Met de MKB brandstofpas altijd Shell en altijd ver van de snelweg af. Het is naast de Appie de enige partij waarbij ik nog Airmiles spaar. En privé tank ik de onbemande pomp die het goedkoopste is.

Voordeel van de Airmiles app dat je een aantal keren per maand een extraatje kunt uitkiezen bij Shell. Hetzij een gratis snack of 100 extra Miles.

Regelmatig een jaarabonnement afgesloten via de airmiles punten. Er staan er nu weer een klein 9000 te wachten. En nee, ze verlopen niet want ze zijn nog geen 2 jaar oud. Dus ik heb nog even.
 
Heeft iemand al eens uitgezocht wat onder aan de streep het meest aantrekkelijke spaarsysteem is?
Als ik een goede gok wagen moet.....de Freebees. Grote voordeel ervan is je kan er van alles en nog wat van halen en als je er genoeg hebt voor het artikel wat je hebben wilt hoef je er niks zelf bij te betalen zoals bij de Airmiles

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

0ri0n88

Forumguru
Euro 95 en als dat e10 wordt stap ik over naar 98 of e5. Ligt eraan wat ze aanbieden. Welke pomp of iets boeit me niet zo, maar prijsvechters en snelwegpompen laat ik wel links liggen. Duur is het toch, maar om domweg 15 cent meer te betalen voor hetzelfde maar dan op de snelweg vind ik weer iets te decadent. En bij 80 litertjes in de tank loopt dat gauw op. Miles en freebees ed. zijn niet aan mij besteed.
 
Hier in de buurt is er alleen een shell, bp en tango waar ze 98 verkopen.
De tango is met 98 altijd het duurste, kom altijd daarom bij de bp. Bp vaak ook iets goedkoper dan de v power van shell.

Die freebees zijn dan gewoon bonus; de bp is doorgaans de goedkoopste van de 3 met 98.
Er is verderop ook wel een firezone met 102 maar dat tank ik niet. En een avia/esso in de buurt hebben beide geen 98.

Die freebees hebben mij bij fonq.nl toch al de nodige euros bespaart hoor..
Heb net even het saldo bekeken; inmiddels ruim 3000 freebees dus dat is 30 euro korting bij fonq..

Als men wel bij bp tankt; waarom zou je die dan niet willen sparen?
 

Wouter1

Forumguru
Momenteel tank ik bij Total dit ivm de jeugdboekenaktie: elke 10l een stickertje en 5 stickertjes = een boek.
Daarnaast zit de Total in Almere haven op mijn werk-woon route dicht aan de A6 en is zeer concurrerend geprijsd.
Ik controleer meestal vooraf de brandstof prijzen via de ANWB app.
Vandaag ging er precies 1 boek aan diesel in de F2 greenline...
Het enige jammere is dat de boeken (tot nu toe al 4) door de kids geboycot worden...:banghead:
 

oco1979

Forumguru
Zoek de goedkoopste RON 98.
Moest er geen bio-brol in die 95 zitten zou ik zeggen tank maar Ron95.
Want als de wagen niet is aangepast dat deze zowel 95 of 98 kan herkennen(ontsteking bijregelen) zal het effect te verwaarlozen zijn.

De prijs zal het meest afhankelijk zijn of dat ze additieven bij doen of niet(shell,texaco enz....)
Ook de percentage bio dat ze mengelen.

Kan ook Ron95 E10 tanken en een http://www.bardahl.nl/uitgelicht/e10-brandstof/ of https://www.deolieconcurrent.nl/products/Marvel-Mystery-Oil-E10-Additief-946ml.html of andere merken …. aan je brandstof toevoegen.

Is dan af te wegen of deze in totaal goedkoper is, dan direct 98 te tanken ?

E10RON95 + flacon
VS
Ron 98 met of zonder additieven .

:pieker:
 

Sk_Hans

Forumguru
Met mijn Octavia heb ik de afgelopen 5,5 jaar S-Power getankt. Dat was de "merkloze" versie van Shell V-Power bij een tankstation hier aan de rand van de stad. De tanks daar werden overigens telkens gewoon bijgevuld via tankwagens van Shell. Het bedrijf waar dit tankstation bij hoorde, heeft zowel Shell als merkloze stations.

Recent is het station bij ons omgetoverd naar Shell en is de benzine nu dus ook officieel de Shell V-Power (98 octaan). Deze is 6 cent duurder dan de euro 95 maar de huidige Kodiaq rijdt er met tuning wel lekker op (net als de Octavia in het verleden). Op deze benzine krijg je dubbele airmiles dus 1 cent per liter korting. Prijs vandaag 1.639 / liter.

Bij de andere Shell stations in de stad is de V-Power 6-7 cent per liter duurder.
 

Peterson

Actief lid
Eigenlijk gaat er altijd 95 in omdat 98 redelijk lastig was te vinden. Soms een tank 102 van de firezone, maar dat is wel prijzig..

Ben nu op reis in Scandinavië en hier in Denemarken proberen ze je gewoon 92 octaan te verkopen!
Het verschil met 95 is zo’ 0,5 eurocent, dus geen idee waarom iemand dat in z’n auto zou dumpen..
 

oco1979

Forumguru
Eigenlijk gaat er altijd 95 in omdat 98 redelijk lastig was te vinden. Soms een tank 102 van de firezone, maar dat is wel prijzig..

Ben nu op reis in Scandinavië en hier in Denemarken proberen ze je gewoon 92 octaan te verkopen!
Het verschil met 95 is zo’ 0,5 eurocent, dus geen idee waarom iemand dat in z’n auto zou dumpen..

Deze zeker niet tanken.

Min RON95...
 

Sk_Hans

Forumguru
92... volgens mij mag dat niet in de TSI's... dacht dat die minimaal 95 móesten hebben..
In veel landen waar auto met de VW TSI motoren rondrijden, hebben ze vaak alleen 93 octaan. Dat is niet de beste benzine maar daar kunnen de motoren no wel tegen. Doordat er zoveel reserve in de (afstelling van) de motor zit, kunnen tuners ook zoveel winst behalen met afstelling op goede benzine.
 

ertromp

Forumguru
Helemaal eens met @Sk_Hans
Je kunt in je TSI ook brandstof met een octaangehalte van 92 stoken.

Voor de zekerheid uit de Skoda manual:

Voorgeschreven benzine 95/min. 92 resp. 93 RON Wij adviseren benzine 95 RON te gebruiken. Optioneel kan ook benzine 92 resp. 93 RON worden getankt (gering vermogensverlies, licht verhoogd brandstofverbruik).
 

Peterson

Actief lid
Gezien die van mij wel is getuned, ga ik me er maar niet aan wagen.
Zeker als het prijsverschil op een tank maar 30 cent is :thumbsup:

Hoe het straks in Zweden en Noorwegen is, zien we dan wel weer! Neem aan dat overal wel minimaal 95 te scoren valt :pieker:
 

ramniv

Senior Member
Nog even een vraagje, als ik met mijn Superb II (getuned) de keuze heb tussen V-Power van Shell of Bp Ultimate, maakt het dan veel uit wat ik tank?
 

Octavia32

Forumguru
@ramniv gewoon bp ultimate tanken dat vond ze het lekkerst. En 102 bij de Aral in Elten was een traktatie

V power is ook duurder dan de onbemande bp pomp volgens mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan