Welke benzine tank jij?

ramniv

Senior Member
Zal ik haar zeker af en toe trakteren!

We hebben in Doetinchem een onbemande Shell en bemande BP, heb geen idee of en welk prijsverschil er is. Was er benieuwd naar, omdat iemand me laatst stellig vertelde dat V-power beter is voor gechipte motor.
 

Octavia32

Forumguru
Zal ik haar zeker af en toe trakteren!

We hebben in Doetinchem een onbemande Shell en bemande BP, heb geen idee of en welk prijsverschil er is. Was er benieuwd naar, omdat iemand me laatst stellig vertelde dat V-power beter is voor gechipte motor.

Dat klopt is namelijk ook octaan 98 net als bp ultimate.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

turboturbo

Forumguru
Oeps, ik had mijn post alweer verwijderd omdat ik me pas later realiseerde dat het niet om de reinigende werking ging tussen het verschil in euro 95 en 98.

Excuus. Verschillen klopvastheid etc zijn dacht ik voldoende bewezen.
 

CDK

Forumguru
Ultimate en V-Power zijn beide premium merken, tot voor kort was Ultimate RON98 en V-Power RON97, sinds een jaar zijn ze beide 98.
 
Ik tank al jaren e10 in Duitsland met mijn tsi golfjes +100000km en nu met mijn karoq.
Nog nooit problemen mee gehad. Wel bij een merkloze pomp een stotterende motor van mijn auto en motorfiets
 
Ik tank al jaren e10 in Duitsland met mijn tsi golfjes +100000km en nu met mijn karoq.
Nog nooit problemen mee gehad. Wel bij een merkloze pomp een stotterende motor van mijn auto en motorfiets
Ik weet niet of jij in de winter doorrijd met de motor; zoniet dan tijdens de winterstalling beter met 98 weg zetten; zit geen ethanol in en ethanol trekt water aan. Daarbij verouderd E10 sneller wat weer tot gom-vorming kan zorgen. Vooral carburateurs zijn daar gevoelig voor.
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
vooral 98 RON nemen.
merk zal niet zoveel doen.
toevoegingen die de merken erbij doen en ook wel prijs.

E1095 is inderdaad voor motoren die lang stilstaan niet oke
 

Blackciti

Senior Member
Wie heeft ervaring met het tanken van Super Euro 98 E5?

Al een tijdje tank ik in mijn Citigo 75 pk versie deze brandstof en ben tot de ontdekking gekomen dat de motor er beduidend beter door loopt. Hij reageert beter op het gaspedaal en accelereert ook wat beter, vlotter. Ik heb het idee, omdat ik het vermoeden heb dat de software in het thuisland al eens onderhanden is genomen, dat door het tanken van deze brandstof het volledige vermogen pas echt tot leven komt in tegenstelling tot wanneer er Euro 95 E5 wordt getankt.

Eén minpunt, voor deze brandstof betaal je zomaar tien tot twaalf cent meer per liter en dat noem ik schandalig.
 

Blackciti

Senior Member
Je bent het niet verplicht toch?
Je hebt de keuze, duurdere 98 en een vlottere (en soms zuinigere) auto of de goedkopere 95 ;)

Euh... nee, niet verplicht. Maar zoals je al aangaf, is hij vlotter én beslist zuiniger als je het gaspedaal normaal blijft bedienen.

Maar ik vroeg om ervaringen van mede forumleden en die heb jij i.d. blijkbaar niet?
 

EdK

Forumguru
Maar zoals je al aangaf, is hij vlotter én beslist zuiniger als je het gaspedaal normaal blijft bedienen.
Gewoon ff naar neunen rijden en daar de fabrieks update laten doen.
Collega heeft het bij zijn MII laten doen en zegt dat hij er net even dat meer pit door heeft gekregen en ook nog zuiniger
En JA hij tankt alleen maar eurie 95 , dus ook nog 10 centen goedkoper dan die dure 98....:pieker::pardon:
 

Jozz81

Lid
Ik tank altijd E95. Ik moet wel zeggen dat ik op E95 van Shell zuiniger lijk te rijden dan die van de Tinq. Misschien zit dat tussen mijn oren zit.
 
Bovenaan Onderaan