Me Zelf
Forumguru
Om verdere vervuiling in het Bijzonderheden Citigo eIV topic te voorkomen maar even een eigen topic gestart.
Recap: na 2 weken rijplezier wilde mijn Citigo eIV niet meer laden. Het begon met een melding op het dashboard “auto laadt niet op” oid die af en toe opflitste tijdens recuperatie, maar dat leek geen invloed te het recupereren zelf: auto remde nog sterk af op de motor, dus hij was wel aan het laden. Tijdens insteken van de laadkabel bleek de auto inderdaad niet te willen laden: rood lampje bij aansluiting en op de laadpaal. Een commerciele laadpaal geprobeerd met hetzelfde resultaat, al kreeg ik toen nog de additionele melding dat de laadkabel nog vastzat terwijl hij echt al losgekoppeld was. Dan kun je dus helemaal niets meer met de auto (op slot doen en zachtjes huilen was nog wel een optie natuurlijk...). Middels een reset-truuk de boel werkend gekregen en op 14 juli de auto bij de dealer gezet.
De dealer kwam er niet uit en toen is na wat gedoe uiteindelijk de auto in Leusden bij PON neergezet op 27 juli. Na een werkweek waarin volgens ŠkodaConnect geen handelingen met de auto zijn gedaan (geen bewegingen, deuren bleven ontgrendeld) op die maandag na heb ik op vrijdag het voorstel gedaan om de leenauto (aftrapte benzine Up) in te leveren en het leasecontract voorlopig op te schorten. Tot nu toe geen reactie daarop gehad, niet geheel verrassend gezien de informatievoorziening in de periode hiervoor.
Sinds maandag gebeuren er wel dingen: de auto wordt geladen, maar alleen als de deuren ontgrendeld zijn. Het was me zelf al opgevallen dat bij vergrendelen het laadproces gelijk gecanceld werd, anders duurde het even. En er wordt mee gereden, en niet een beetje ook. De auto wordt ‘s avonds in een woonwijk in Putten geparkeerd en ook in de omgeving ervan worden tot laat in avond nog ritten gemaakt. Met hoge snelheid vermoed ik want 20KW/100 km verstoken moet je wel wat voor doen. Ondertussen is er al ruim 200 km mee gereden (ter vergelijking: ik zelf nog maar 730 km).
Volgens de dealer is dat normaal... de monteurs gebruiken hun woon-werkverkeer voor testritten zodat ze geen sleuteltijd kwijt zijn overdag. Stel dat dit normaal is, dan wel graag in overleg met de klant denk ik dan.
Verder lijken ze nog niets te zijn opgeschoten. Zoals te doen gebruikelijk word ik niet op de hoogte gehouden en mag ik er elke keer zelf achteraan bellen. Het lijkt trouwens wel een redelijk unieke storing te zijn (U bent de eerste hiermee is natuurlijk wel een veelgehoorde kreet): ik kan ook op het duitse Goingelectric.de forum niets vergelijkbaars vinden, kan ook aan mijn moeizame Duits liggen natuurlijk.
Een heel verhaal om even mijn ei kwijt te zijn. Bij nieuws wordt dit topic aangevuld.
Recap: na 2 weken rijplezier wilde mijn Citigo eIV niet meer laden. Het begon met een melding op het dashboard “auto laadt niet op” oid die af en toe opflitste tijdens recuperatie, maar dat leek geen invloed te het recupereren zelf: auto remde nog sterk af op de motor, dus hij was wel aan het laden. Tijdens insteken van de laadkabel bleek de auto inderdaad niet te willen laden: rood lampje bij aansluiting en op de laadpaal. Een commerciele laadpaal geprobeerd met hetzelfde resultaat, al kreeg ik toen nog de additionele melding dat de laadkabel nog vastzat terwijl hij echt al losgekoppeld was. Dan kun je dus helemaal niets meer met de auto (op slot doen en zachtjes huilen was nog wel een optie natuurlijk...). Middels een reset-truuk de boel werkend gekregen en op 14 juli de auto bij de dealer gezet.
De dealer kwam er niet uit en toen is na wat gedoe uiteindelijk de auto in Leusden bij PON neergezet op 27 juli. Na een werkweek waarin volgens ŠkodaConnect geen handelingen met de auto zijn gedaan (geen bewegingen, deuren bleven ontgrendeld) op die maandag na heb ik op vrijdag het voorstel gedaan om de leenauto (aftrapte benzine Up) in te leveren en het leasecontract voorlopig op te schorten. Tot nu toe geen reactie daarop gehad, niet geheel verrassend gezien de informatievoorziening in de periode hiervoor.
Sinds maandag gebeuren er wel dingen: de auto wordt geladen, maar alleen als de deuren ontgrendeld zijn. Het was me zelf al opgevallen dat bij vergrendelen het laadproces gelijk gecanceld werd, anders duurde het even. En er wordt mee gereden, en niet een beetje ook. De auto wordt ‘s avonds in een woonwijk in Putten geparkeerd en ook in de omgeving ervan worden tot laat in avond nog ritten gemaakt. Met hoge snelheid vermoed ik want 20KW/100 km verstoken moet je wel wat voor doen. Ondertussen is er al ruim 200 km mee gereden (ter vergelijking: ik zelf nog maar 730 km).
Volgens de dealer is dat normaal... de monteurs gebruiken hun woon-werkverkeer voor testritten zodat ze geen sleuteltijd kwijt zijn overdag. Stel dat dit normaal is, dan wel graag in overleg met de klant denk ik dan.
Verder lijken ze nog niets te zijn opgeschoten. Zoals te doen gebruikelijk word ik niet op de hoogte gehouden en mag ik er elke keer zelf achteraan bellen. Het lijkt trouwens wel een redelijk unieke storing te zijn (U bent de eerste hiermee is natuurlijk wel een veelgehoorde kreet): ik kan ook op het duitse Goingelectric.de forum niets vergelijkbaars vinden, kan ook aan mijn moeizame Duits liggen natuurlijk.
Een heel verhaal om even mijn ei kwijt te zijn. Bij nieuws wordt dit topic aangevuld.