Wel en wee Citigo eIV laadt niet op

Me Zelf

Forumguru
De Citigo zelf meldt dat ie sinds donderdag met gesloten ramen en deuren bij de Zuiderinslag 4 in Leusden staat (Pon). Hoe het met zijn (haar?) gemoedstoestand gaat durf ik niet te zeggen, daar voorziet de Connect app dan weer niet in. De planning is dat er pas op 22 september aan begonnen wordt. Op hoop van zegen heeft de dealer hem zo snel mogelijk naar Pon gebracht zodat ze er eventueel eerder mee aan de slag kunnen.

De huidige leenauto is trouwens een klasse beter dan de vorige: zo'n nieuwe Polo 1.0 TSI en uitgerust met oa ACC en Apple Carplay rijdt best fijn. Als ik met elke leenauto die ik krijg weer een stapje vooruit weet te maken dan rijd ik straks een Audi A6 ;)
 

Bulletdodger

Senior Member
De Citigo zelf meldt dat ie sinds donderdag met gesloten ramen en deuren bij de Zuiderinslag 4 in Leusden staat (Pon)......
.....De huidige leenauto is trouwens een klasse beter dan de vorige: zo'n nieuwe Polo 1.0 TSI en uitgerust met oa ACC en Apple Carplay rijdt best fijn. Als ik met elke leenauto die ik krijg weer een stapje vooruit weet te maken dan rijd ik straks een Audi A6 ;)

Maar toch liever de citigo weer voor de deur toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Me Zelf

Forumguru
Zeker @Bulletdodger, ik heb net een excel-overzichtje gemaakt en zag dat ik de auto nu 80 dagen heb en dat 53 daarvan (66%) hij bij de dealer of Pon stond/staat. En dat van de bijna 1700 km er 20% niet door mij zijn gereden. Dat is wel een beetje pijnlijke constatering.
 

JeSko

Forumguru
Ik moet je complimenteren beste @Me Zelf , hoe kalm en relaxed jij onder deze situatie blijft..' echt, chapeau man. Zou het zelf niet kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Me Zelf

Forumguru
Ik ben al een poosje meer berustend dan gefrustreerd. Kalm en relaxed nog niet helemaal hoor. Het is nou eenmaal domme pech, de dealer doet nu wel prima z’n best voor me en verder helpt het toch niet als ik boos wordt.
 

Me Zelf

Forumguru
Is er nieuws? Ja er is nieuws. De laatste tijd word ik netjes op de hoogte gehouden van de vorderingen, ook als die er niet waren, en vrijdag kwam het bericht dat ze na het interieur zo goed als helemaal verwijderd te hebben een probleem in de hoofdkabel ontdekt hebben. Een meetbare fout zowaar, niet een dit zal het dan wel zijn op hoop van zegen vervangen dan maar. We gaan het zien. De auto is weer in elkaar gezet, want sinds gisteravond rijdt hij weer naar de voor mij ondertussen bekende adressen; zelfde monteur blijkbaar. Hopelijk zet hij hem nu netter in elkaar dan de vorige keer. De verwachting is dat hij nog wel een aantal dagen bij Pon blijft omdat ze er nu wel zeker van willen zijn dat ze het probleem hebben opgelost.

Score tot nu toe: 91 dagen in bezit, 27 dagen zelf mee kunnen rijden. Zelf 1350 km mee gereden, door Pon/dealer 390 km. And counting...
 

Derooke

Forumguru
Dat is echt balen. Maar aan de andere kant . Beter nu dan binnen 4 jaar of zo . En je dealer doet wel echt zijn best volgens wat ik lees.
Er kunnen er dat waarschijnlijk niet veel zeggen.
 

Tees

Donateur
Fijn dat nu iig iets gevonden is dat meetbaar niet goed is! Hopelijk is het hiermee nu echt definitief afgelopen met de problemen :dankje:
 
Ik heb ff gelezen maar de onze laadt sinds vandaag ook niet meer... het groene lampje gaat heel kort aan en dan weer uit.. de app zegt dat de auto ook ontgrendeld is... wie o wie heeft er tips.....
 

Me Zelf

Forumguru
Klinkt akelig bekend... Gaat het oranje EV lampje soms branden tijdens het rijden?

Als je de dealer belt dan kun je melden dat ze er bij Pon alles van weten :nailbiting:

Maar hopelijk is het bij jou een software dingetje en is een reset voldoende.
 

Me Zelf

Forumguru
Das balen zeg! Ik denk dat je weinig anders kunt doen dan de dealer bellen. En dan melden dat ze bij Valleiautogroep Veenendaal ook zo’n geval kennen en dat die nu voor de 2e keer bij de importeur staat. Anders ben je waarschijnlijk heel veel extra tijd terwijl ze het wiel opnieuw proberen uit te vinden.
 

Me Zelf

Forumguru
Ik zie dat je hem ook eind juni (ongeveer) gekregen hebt. Misschien zijn ze rond zelfde tijd gebouwd, mogelijk is het een serie met dezelfde problemen
 
Hij is uitgelezen en zaten 17 storingen in... morgen gaan ze kijken nu een Octavia mee.. kan ik best aan wennen
 
Bovenaan Onderaan