Wel en wee Citigo eIV laadt niet op

Cordoba

Forumguru
Ik ben weer even bijgelezen met de nieuwste perikelen, en als je dit leest begrijp je ineens dat de Citigo uit productie gaat/is. Het verschijnsel dat het opnieuw is opgetreden na het dichtgooien van een portier(trilling) wijst ook richting draadbreuk dus het lijkt er op, dat nu de echte oorzaak is gevonden.
 

Me Zelf

Forumguru
Wow, 17 storingen klinkt als een heleboel.
Hopelijk vinden ze snel wat er bij jou aan de hand is!
 

Me Zelf

Forumguru
Ik weet niet of jij al iets gehoord hebt @Joostev, maar ik kreeg het bericht dat mijn auto klaar is en straks bij Pon wordt opgehaald. Dan gaan ze eerst nog even goed kijken of hij ook weer netjes in elkaar is gezet en met wat geluk staat er vanavond weer een Citigo op de oprit (en anders morgen). Vol verwachting klopt mijn hart...
 
Hier nog geen nieuws....

Ga morgen maar eens bellen...
net sinds lange tijd weer eens bij de benzinepomp geweest haha...
 

Me Zelf

Forumguru
Ik heb ‘m weer op de oprit staan: ondertussen is het 98 dagen geleden dat hij is afgeleverd en daarvan is hij 71 dagen bij de garage geweest. Hopelijk is de volgende keer gewoon de 30k beurt...
Het probleem zat in de kabelboom, die blijkbaar niet veel anders is dan die van de benzinevariant. Uiteindelijk moest het dashboard eruit om de draadbreuk te repareren. Hij lijkt deze keer wel netjes in elkaar gezet te zijn en complimenten voor de dealer die zelfs alle persoonlijke spullen die er nog in lagen eerst op de foto had gezet en daarna op dezelfde plek had teruggelegd.
 

Me Zelf

Forumguru
Update: Auto is nu foutloos, bij de terugroepactie hebben ze ook even het lampje bij de keuzehendel gemaakt (die deed het niet, viel me pas op toen het langer donker was).

Zojuist de winterbandjes erop gegooid (in de veronderstelling dat het nog winter wordt). Dat is wel heel fijn werken als alles schoon en gangbaar is en de bandjes superlicht en schattig klein zijn (175-14 voor de wintervariant). Blijkt een goede koop via marktplaars: mooi gebalanceerd en 7-7,5 mm profiel op de Continental Wintercontact T860’s. Ze zien er wel een stukje minder stoer uit dan de 15-inch velgen :D
E651CA7C-2C05-4AB7-999B-4911AD586B7D.jpeg
D31A1FA2-4A6C-402C-9535-C7DE9E2E1C40.jpeg
 
Ik heb hem ook al een poos terug..
en hij doet het weer! Was een sensor kapot bij de laadunit in de auto waardoor hij het laad proces niet goed afslooot.. nu al weer een poos zonder problemen aan het rond sturen
 

Tom D

Actief lid
Fijn dat alles weer na behoren werkt. Topprestatie van Pon ook om dit binnen slechts 4 maanden te kunnen fiksen:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan