Wel en wee Citigo eIV laadt niet op

Me Zelf

Forumguru
Die had ik al gekregen bij aflevering. Werkt nog steeds (nou ja: een maand geleden toen ik de auto voor het laatst zag wel...), maar herken de “kwaliteit” wel vd Octavia
 

Stipmans

Nieuw lid
Ik zou de auto metéén ophalen. Weg bij zo'n dealer die jouw auto aan Jan en alleman, uitleent. Jij bent verantwoordelijk voor die auto. Niemand anders. Maar er gebeurt nu wel van alles mee waar jij geen weet van hebt en dus wel verantwoordelijk voor bent. (hahaha, ik verraad nu natuurlijk wel dat ik een z**kwijf ben :-))

Kan gewoonweg niet.
Punt.

Zo en nu zal ik er over ophouden, veel succes Me Zelf!

Ik hoop dat alles goed gaat, maar sjeee.....kan t gewoon niet geloven zeg
 

Me Zelf

Forumguru
Auto is weer thuis, kreeg een flesje wijn, een verrassend skoda verrassingsbox (inhoud: opklapdoosje voor in achterbak, hoes voor over de ruiten (denk ik..), thermosbeker, simpele zonneschermpjes voor achterruiten, brillendoekje en stickers) en een dinerbon van 100 euro als goedmakertje. Oh ja, en 100% geladen plus schoongemaakt.

De oorzaak was een slecht stukje bedrading. Ik heb het net getest en zowaar het laden werkt zoals het hoort.

Voor mij is het hiermee afgehandeld, ik ben gisteren een stuk ontspannener terug van vakantie gekomen en dat hou ik graag zo.
 

Twardt

Lid
Ok, dat hebben ze dan wel weer goed opgepakt. Voor hetzelfde geld had je de sleutels in je hand gedrukt gekregen en bij het wegrijden gezien dat de batterij zo goed als leeg was.
 

Me Zelf

Forumguru
En het verhaal heeft nog een staartje... bij nadere inspectie vond ik een los afdekkapje in de kofferbak (binnen 2 seconden zelf gemonteerd) en bleek een stukje bekleding naast de achterbank los te hangen (zou tussen een stuk plastic en het metaal moeten zitten). Ook trilde de auto bij 70 en 110 km/u, wat ik voor de reparatie niet had opgemerkt. Mailtje gedicht aan de dealer en die heeft dat kordaat opgepakt. Vrijdag is de auto opgehaald en is er een Mii voor de deur gezet. De achterbanden zat inderdaad flink wat onbalans in (15 g, kan dat?) maar daarmee bleek het nog niet helemaal weg. Maandag gaan ze op een speciaal balanceerapparaat (onder gesimuleerde belasting) kijken of ze dat er nog uit kunnen halen en nog eens kritisch naar de banden zelf (hoogteslag): eventueel worden die vervangen. Tevens vonden ze dat de afdekkapjes van de isofix wat gammel eruit zagen dus die zijn ook besteld.

Complimentje voor de Valleiautogroep, dit wordt erg netjes opgepakt.
 

Me Zelf

Forumguru
Belletje van de dealert: banden linksvoor en linksachter krijgen ze niet goed gebalanceerd (/hoogteslag) en morgen komen daar nieuwe voor. De auto blijft nog 1 nachtje logeren dus. Ik zit toch ff gedwongen thuis te werken met een verkouden kind dus dat is geen probleem.
 

hemi24

Forumguru
Vreemd dat je nu ineens hoogteslag in de banden hebt..!
Vraag me echt af wat ze hier nou weer mee uitgespookt hebben?!?
 

Me Zelf

Forumguru
Ik denk een paar slechte banden. Het trillen was me nog niet opgevallen, maar zo veel had ik er ook nog niet mee gereden. Pas toen ik een slechte Up had meegekregen, die echt heftig aan het schudden was bij bepaalde snelheden ben ik er ook meer op gaan letten. Het was me al wel eerder opgevallen hoe veel plakken lood er wel niet op zaten. Nu 2 nieuwe banden (ze hebben ze voor gemonteerd) en veeel minder lood op de velgen.

Auto is weer thuis gebracht, ben er blij mee.
 

EdK

Forumguru
Maar goed beste is nog steeds om nieuwe banden achter te monteren ipv voor !!

Mijn lokale bandenboer heeft monteurs rondlopen die gaan kikken als ze een band monteren en ze geen of nagenoeg geen lood hoeven te plakken.
Die gaan soms zover dat ze de band weer leeg laten lopen en hem dan verschuiven tov de velg.
Ze kunnen daar geheel in opgaan , en van mij mogen ze !
 

Me Zelf

Forumguru
Ik had zooo graag dit topic willen sluiten. Maar voorlopig staat er een VW Polo op de oprit en is de eIV weer terug bij de dealer met hetzelfde laadprobleem. Vanochtend 5 minuten plezier van gehad tot mijn dochter bij school haar deur dichtdeed (niet eens hard) en er een ping klonk plus de mededeling “laadt niet op, werkplaats” op het dashboard verscheen. Ff geprobeerd en inderdaad laadt hij niet meer (vannacht geen probleem gehad).

The story continues
 

Tees

Donateur
Tsjonge @Me Zelf, je hebt wel echt enorme pech met de CitiGo...hopelijk weten ze 't snel op te lossen EN rijden ze er deze keer niet stad en land mee af...:dankje:
 
Bovenaan Onderaan