Water uit opening deur/dorpel bij bestuurdersdeur?

Smeeuwis

Donateur
Vandaag bij de beurt heeft de dealer de rubbers alle vier nagelopen en inderdaad voorzien van knipjes bij de afwatergaatjes. Ze gaven aan dat dit inderdaad een bekend euvel is, en de oplossing dus ook paraat. Benieuwd hoe het zich gaat houden, het regenseizoen is weer begonnen :(
 

abelsj

Forumguru
Bij mij hetzelfde probleem. Water blijft tussen de vaste rubber op de carrosserie en de deurrubber zitten bij gesloten deur.
De drie afwateringsgaatjes komen tussen deze 2 rubbers uit (enkel met gesloten deur). De rubbers gaan voor en achteraan naar boven dus het water blijft in een perfect kommetje op de deurdrempel staan tot je de deur opent.
Op zich geen probleem lijkt me. Ik neem aan dat wie het niet wil alleen een knipje dient te maken in de rubber van de deur (op de laagste plaats), niet in de vaste rubber op de carrosserie?
 

Smeeuwis

Donateur
Nu een jaar verder en hier precies 0 keer last van gehad. Gaat inderdaad om knipjes in de deurrubbers, dus NIET de rubbers in de stijlen. Oplossing voldoet dus uitstekend.
 

prosier

Forumguru
Hi, even een oud topic, maar toch; ik heb in mijn O3 2014 ook vooral bij de voordeuren(maar ook achter) dat er na een nacht regen of de auto wassen een plens water uit de deuren komt als ik ze open doe.

Kan iemand fotos maken van de rubber aanpassing? Dan kan ik dit wellicht zelf even fixen... thx ! :)
 

Smeeuwis

Donateur
Ik zal vanavond een paar foto's voor je maken. En in mijn agenda zetten dat ik over twee weken deze operatie zelf ook uitvoer op de nieuwe Octaaf!
 

Smeeuwis

Donateur
Hierbij. Je maakt een inkeping in het rubber onderaan de deur, waardoor het water weg kan lopen. Het rubber dicht dusdanig goed af dat het water op de dorpel blijft staan. Dat is de plens. De inkeping lost dit dus op. Er is maar één deurrubber, kan niet missen. Let op, wel alle vier de portieren doen. Succes!
 

Bijlagen

  • 37F0E985-969A-4925-8407-5660188E1F3D.jpeg
    37F0E985-969A-4925-8407-5660188E1F3D.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 267
  • B1DDF12E-B4E2-4D80-9401-69E6E2F04012.jpeg
    B1DDF12E-B4E2-4D80-9401-69E6E2F04012.jpeg
    1.016,8 KB · Weergaven: 277
  • 5AC18E8B-EF3B-4D5B-8306-8AB135863D57.jpeg
    5AC18E8B-EF3B-4D5B-8306-8AB135863D57.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 238

prosier

Forumguru
Hierbij. Je maakt een inkeping in het rubber onderaan de deur, waardoor het water weg kan lopen. Het rubber dicht dusdanig goed af dat het water op de dorpel blijft staan. Dat is de plens. De inkeping lost dit dus op. Er is maar één deurrubber, kan niet missen. Let op, wel alle vier de portieren doen. Succes!

Oh ik dacht rubber buitenkant. Dat je net kunt zien dus. Maar blijkbaar is t n rubber meer naar binnen, ok.

Morgen stanleymes of nagelknipper en klaar lol...
 

prosier

Forumguru
Er zit geen rubber aan de buitenkant... Althans bij mij niet...

Ik dacht die rubber strip helemaal onderaan de deur, net op de dorpel.

Meen ik...of ben ik nu gek...morgen kijken!

Edit: ik zie het op de foto, die bedoelde ik ook. Verwarrend ;)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan