Water uit opening deur/dorpel bij bestuurdersdeur?

Joske

Forumguru
op de dorpel zelf? dan is er geen probleem me dunkt :)

bij mij was echt de kunststof nat en (uiteraard) de matten ook. (Fabia 1)
 

OctaviaWest

Actief lid
Idem hier. Wanneer ik 's morgens na een regenachtige nacht het bestuurdersportier opendoe, komt er een plasje water uit. Er komt gelukkig geen water binnen in de auto terecht. Dit is de eerste auto waarbij ik dit heb. Met geen enkele van mijn VW Golfs heb ik dit gehad. Het stoort me niet echt, maar ik vind het geen leuke gedachte dat er water blijft instaan. Als dat de roestvorming maar niet stimuleert.
 

CDK

Forumguru
Ook bij mijn S2 (vorige S2 trouwens ook) heb ik ditzelfde aan de hand, heb er nooit aandacht aan geschonken, er loopt immers geen water naar binnen, bij het openen en sluiten van de deur na een regenbui of het wassen van de auto loopt er steeds nog een straaltje water op de dorpel, enige wat jammer is dat na het afzemen van de auto het nog wat nadruppelt....
 

Ron_2

Senior Member
op de dorpel zelf? dan is er geen probleem me dunkt :)

bij mij was echt de kunststof nat en (uiteraard) de matten ook. (Fabia 1)
Een probleem is het niet, ik had het onderwerp voor mezelf allang afgesloten en reageerde alleen omdat ik dit topic tegenkwam en het herken.
Het is alleen vreemd dat het alleen het bestuurdersportier betreft, iets wat ik bij anderen ook lees, ik heb de auto een paar keer zo geparkeerd dat het andere portier het laagste punt was, maar daar gebeurt het niet.
 

isonic125

Actief lid
Hier zelfde euvel.
zou een kleine inkeping oid in het rubber werken?
Of geeft dat alleen maar meer problemen met opspattend water?

Hopelijk vriest de deur niet vast in de winter.
Maar aangezien een aantal van jullie dit ook op O2 e.d. hebben zal dat wel niet het geval zijn.
 

VWim

Forumguru
Een inkeping zal in ieder geval leiden tot meer herrie in de auto. Hoeveel meer en of dat storend is dat zal per persoon verschillen in beleving.
 

cappu

Nieuw lid
Bij het bestuurdersportier valt bij mij ook telkens een plens water naar beneden. Bij de achterklep is alles OK.
 

elandjes

Nieuw lid
Juist dit weekend viel het ook bij mij op. Maar bij mij komt de plons aan zowel de bestuurders als de bijrijderskant.

Binnenin nog niets opgevallen
 

Gieliovd

Forumguru
Dat lijkt me toch niet normaal. Daar hoort echt geen regenwater in terecht te komen. Wat zegt je dealer hierover?
Nog niets, ik heb een waslijstje met ze af te handelen. Ze zouden me bellen begin dit jaar voor een afspraak daar eind 2013 niet meer kon.
 

Joske

Forumguru
Wat op zich geen probleem mag zijn natuurlijk.. water blijft gewoon ook op je dak staan of op je motorkap. De dorpels hebben dezelfde paintjob gekregen als de rest van je auto é ;)
 

van_der_P

Senior Member
Dat lijkt me toch niet normaal. Daar hoort echt geen regenwater in terecht te komen. Wat zegt je dealer hierover?
Volgens mij zal het niet veel regenwater zijn, maar ook gewoon condens. Je rij met de auto stookt het interieur lekker warm vooral in deze tijd. En als je de auto verlaat koelt deze af, en condenseert de warme lucht op het koude metaal.
Voor dit doel zitten er standaard gaatjes in de onderzijde van elke deur. Zijn die gaatjes verstop, wat ook wel eens voorkomt, dan heb je een probleem met mogelijke roestvorming. En vocht in het interieur, beslagen ramen.
 
Bovenaan Onderaan