Water uit opening deur/dorpel bij bestuurdersdeur?

Joske

Forumguru
dan stop je ze toch gewoon bij je vrouw?

Weird%20bras%203.jpg


:laugh:
 

EdK

Forumguru
@Joske dit levert een mannekes goudvis nu echt een trauma op.
Wetende als mannekes goudvis wat er achter het lapke zit en er niet bij kunnen komen......

Wel als meerdere dames deze modetrent gaan overnemen kunnen we wel een opvangcentrum voor getraumatiseerde mannekes goudvissen openen...
 

Desperado

Forumguru
Mwogh, ik weet bij elke vrouw die ik zie lopen ook wat er achter dat lapje zit en dat ik er niet aan mag komen. Levert weinig trauma op hoor. Denk eerder dat ik andere trauma's krijg als ik er wel aan zit. :facepalm:
 

EdK

Forumguru
Mwogh, ik weet bij elke vrouw die ik zie lopen ook wat er achter dat lapje zit en dat ik er niet aan mag komen. Levert weinig trauma op hoor. Denk eerder dat ik andere trauma's krijg als ik er wel aan zit. :facepalm:
Maar goed dat komt ook omdat jij geen mannekes goudvis bent he @Desperado ........:lezen:
 

erto171

Actief lid
waarom worden de 3 ovale water afvoergaatjes onder in het portier afgedekt door het platte deel van het portier rubber ??
Na het raam rubber te hebben schoon gemaakt van bomenvuil, raam getest op lekkage bij wasstraat met hoge druk straal op het raam, geen lekkage meer geconstateerd , geen druppel meer uit de 3 afvoer gaatjes, wel 3 verdronken 18 karaats goudvissen aangetroffen. lol
 

GV60

Nieuw lid
Nieuwe Fabia combi drive: na iedere bui ongeveer een kopje water uit alle deuren, wat pas vrijkomt als de deuren opengaan. De 3 ovale water afvoergaatjes onder in het portier zijn niet afgedekt door wat dan ook. Tussen deur en de smalle dorpel onder de gaatjes zit minstens 1 cm vrije ruimte. Die gaatjes liggen zelfs wat verhoogd, waardoor de ruimte daar nog meer is. Toch loopt het niet vanzelf weg? Is er iemand met technisch, natuurkundig inzicht die dit kan verklaren? Ik pieker me suf, maar kom er niet uit.


de dorpel:
 

Bijlagen

  • water op rand.JPG
    water op rand.JPG
    214 KB · Weergaven: 136
  • onderkant deur.jpg
    onderkant deur.jpg
    11,7 KB · Weergaven: 124
  • ruimte onder deur.JPG
    ruimte onder deur.JPG
    140,3 KB · Weergaven: 116
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
zoals in vele andere topics reeds gezegd: dit is een veel voorkomend fenomeen bij VAG auto's (Skoda, Seat, VW). Zolang het water uit de auto blijft is er geen reden om je zorgen te maken. Water dat op de dorpels blijft liggen heb ik al 8 jaar op een Fabia 1 en al een jaar op mijn O2. Nog nooit last mee gehad. Je dorpels zijn ook gelakt hoor, dus ze zullen niet persé sneller gaan roesten.

Zou zeggen: poets de dorpels eens extra goed (eventueel in wax zetten) en dan zal het water misschien iets beter wegvloeien?

Alleszins: zorgen hoef je je niet te maken mijn inziens ;)
 

Antera

Donateur
Je zal het deurrubbers dan toch aan moeten passen eventueel aangezien het gaatje wel degelijk word afgesloten door het rubber bij gesloten deur
 

Joske

Forumguru
@Antera

hoe bedoel je? :pieker:

hoe zie je dat het afvoergaatje afgesloten wordt? is volgens mij gewoon in de deur een stuk van de carrosserie
 

Joske

Forumguru
is bij mijn O2 ook hoor.. na het wassen, vervolgens alle portieren openen en al het water loopt er mooi uit.

Dan werkt het toch goed? Want dan loopt het water op straat/oprit en niet op je dorpel.. :pieker:
 

erto171

Actief lid
inmiddels 3 x de auto afgespoten in wasstraat met hoge druk ook speciaal op de ruit , daarna onder rubber weer opzij gedaan zodat het afvoer gaatje vrij komt, nog geen druppel water gezien, misschien is het toch het vuil geweest tussen de raam rubbers wat i k had verwijderd .
 

GV60

Nieuw lid
Beste meedenkers,


Dit lezende even het volgende:


Onderin de deur zitten in iedere deur 3 gaten, die zijn compleet vrij en worden niet afgesloten door wat voor een rubber dan ook en toch komt er bij gesloten deuren geen water uit lopen wat zich in de deuren verzameld heeft, maar pas bij het openen. Dan komt een deel vrij.....De rest volgt als je de deur sluit. De rubbers zitten op een heel andere plek dan daar onderaan .....zitten bij bovendorpel, ver verwijderd van die gaatjes.
Joske, bij dichtslaan volgt dus de rest, dan is ook de dorpel daarna weer drijfnat...... en je kostbare dure suede stappers zijn gesneuveld bij het instappen en met en beetje geluk volgt nog een derde
plens bij het uitstappen, mocht je nog niet geraakt zijn dan nu wel.......
Kan dat niet normaal vinden en heb dat bij eerdere autos nooit gehad, zelfs geen klein beetje.
Vreemd is al dat er zoveel langs de rubbers naar binnen loopt, net een plantenspuit geprobeerd op de ramen..de helft verdwijnt via naar binnen...!! En dan ook niet weglopen...... vind het 2x niks en vreemd


Als leek zou je zeggen: Er moet iets spelen van vacuum/luchtbel wat het weglopen tegenhoudt? Ondanks de forse vrije ruimte tussen gaatje en dorpel!
Zit er ergens nog een gat wat ervoor zou moet zorgen dat er geen vacuum onstaat en dat wellicht wel door een deurrubber wordt afgesloten, of anderszins dicht is? Weet iemand of er zoiets moet zijn dat en waar zit dit in die Fabia deur? Ik kom niets tegen..........
 

Antera

Donateur
er is geen vacuum aangezien je langs de raamrubbers altijd ruimte hebt.Water loopt vanuit je raam zo de deur in dus er is altijd ruimte daarvoor.

Wel apart dat het pas gebeurd bij uitstappen
 

Smeeuwis

Donateur
Zelfde issues hier. Ik heb een O3 5 deurs. Na elke regenbui of wasbeurt voor de deur een plens water bij het openen van het linker voorportier. Ik heb ook het idee dat linksvoor bovenaan niet goed sluit, daarvoor dus terug naar de dealer. Vervelend, het moet gefixt worden, maar geen halszaak aangezien de auto van binnen keurig droog blijft en ik geen roestsporen heb kunnen ontdekken. Mijn Passat 3C had hier geen last van, de tijdelijke Touran ook niet, dus of het een VAG kwaal is kan ik niet bevestigen.

Drie weken geleden hoorde ik een klotsend geluid rechtsachter. Dacht eerst aan de bijna lege brandstoftank, maar na tanken nog steeds geluid. Bij openmaken rechter achterportier nog steeds geluid. Dus deurrubber aan onderzijde losgetrokken: minstens 1.5 liter er uit. Uit de binnenzijde van het portier dus. In tegenstelling van wat er hier in dit topic is gezegd vind ik dat niet normaal, er hoort daar geen water te blijven staan om voor de hand liggende redenen. Dus ben ik er onder gaan liggen en zag ik dat het portierrubber aan de onderzijde in de afwatergaatjes wordt gemonteerd. Er zitten er drie geloof ik, waar het rubber in wordt vastgeklikt. Rare constructie, of heb ik iets gemist? Iemand daar meer ervaring mee? Rubber krijg ik niet meer goed vast, dus ook daarvoor naar de dealer. Portier even niet gebruiken...

Benieuwd naar verdere ervaringen...
 

Antera

Donateur
dit zal opgelost kunnen worden door een knipje te maken in het rubber. Dit kwaaltje is ook geweest bij de Leon en bij de Passat eerdere modellen vermoed dat dit bij de skoda eenzelfde ingreep is
 
Bovenaan Onderaan