Wat had beter gekund bij de O2?

Rallye

Forumguru
Dat weet ik, maar als je niet erg vaak je auto wast zit er zand op de lak. Als je zo'n flap eruit hangt en die tas erop zet, heb je toch krassen.

Die plakfolie heb ik geprobeerd (van eBay), maar die was eigenlijk niet geschikt voor de RS-bumper.
 

corsaar

Senior Member
Parkeermeter lijkt mij teveel maar een parkeerschijf
zo'n ding met uren erop moet toch kunnen als hij niet te dik is.
 

Wasmachineman

Forumguru
Parkeerschijf past ook niet lekker. Alleen parkeerkaartjes zitten goed in zo'n clipje, daar is dat ding ook voor gemaakt, dat de parkeerkaartjes niet door een windvlaagje gelijk op de grond dwarrelen.
 

hemi24

Forumguru
@FredV: ik kijk er ongetwijfeld overheen, maar zie geen beschermdelen voor de bovenkant van de achterbumper..?!?
 

FredV

Banned
@FredV: ik kijk er ongetwijfeld overheen, maar zie geen beschermdelen voor de bovenkant van de achterbumper..?!?
Oeps, zag de dorpelbeschermers op de site die je aangaf.
Idd geen achterbumperbescherming in de nederlandse...De chroomstrip is niet echt een bescherming.
Vreemd eigenlijk weer. waarom wel in andere landen en hier niet...
 

hemi24

Forumguru
De keuzes van Pon zijn ondoorgrondelijk... ;)

In ander landen kun je een GL ook rijker aankleden (af-fabriek)
 

Captain Hook

Forumguru
Misschien lok ik nu iets uit, maar je moet toch wel je best doen om dat clipje te breken door er een parkeerkaartje onder te schuiven....
Van die bonnetjes breekt 'ie idd niet, maar wel tijdens het schoonmaken van de binnenkant v.d. voorruit. Een veeg met een doek met schoonmaakmiddel en het doorzichtige clipje blijft achter een doek haken of achter je mouw en knak; gebroken. :biggthumpdown:

Ja, ik weet 't, er zijn mensen die maken de ruit nooit schoon... :smirk:
 
Misschien lok ik nu iets uit, maar je moet toch wel je best doen om dat clipje te breken door er een parkeerkaartje onder te schuiven....

Het gebeurde bij mij met schoonmaken van de voorruit. Dat ging niet lomp maar gewoon van boven naar beneden en toen was het knak....
 

sitechris

Donateur
Kleine tip mbt parkeerkaartje in clipje: haal hem wel eruit. Ik was het een keer vergeten, was parkeerkaartje in kier tussen dashboard en vooruit terechtgekomen. En hij zat net voor de uitstroom van lucht, dus dat was een ratel in mijn auto die er niet uit kon. Met veel geluk en veel blazen was kaartje maandje later verschoven en was de ratel weg. Maar het was wel een irritant geratel.
 
Waar ik me ook lichtelijk aan erger is de schaalverdeling van de toerenteller, in ieder geval van de diesel uitvoering. Wie verzonnen heeft dat een bereik van 500 toeren verdeeld moet worden in 4 vakjes mag dat nog eens opnieuw gaan 'designen'.

De motivatie is waarschijnlijk dat de snelheidsmeter ook zo is verdeeld, daar is de schaal echter anders, 4 vakjes per 20 km/h
 

corsaar

Senior Member
Het is natuurlijk wel zo, dat als je alle gebreken (lees verbeterpunten) naar voren
haal, je steeds meer gaat ergeren aan de auto. Het is toch een mooie complete auto !
 
Mwah, ik vind het een prachtige wagen, maar je merkt gewoon dat de marges onder druk staan en er onderhuids flink veel veranderd is tov de pre-FL om de kosten te drukken.

Het laatste puntje wat ik heb genoemd is slechts een visueel verbeterpuntje en heeft met gebruiksgemak natuurlijk niets te maken.
 

LenK

Forumguru
onderhuids flink veel veranderd is tov de pre-FL om de kosten te drukken.
Als dit echt duidelijk is dan vind ik dat zeer curieus.

Waarom doet men een facelift? Dat is toch om de verkoop weer te stimuleren.

Daarom lees je in een testbericht van een facelift vaak dat een auto veel beter is dan zijn origineel. Er zijn legio mensen die een auto pas kopen na de facelift omdat dan alle kinderziekten er uit zijn en verbeteringen nav opmerkingen uit de markt er in verwerkt zijn.
Meestal is er alleen nog maar kritiek op het design, dat het origineel toch mooier was.

En de verkoop stimuleren doe dus je niet door een auto te versoberen of door mindere kwaliteit onderdelen te gebruiken.
 

Captain Hook

Forumguru
Onderhouds worden er wel degelijk zaken 'goeiekoper' gemaakt.

B.v.:
-De accu niet meer in een stevige plastic beschermbak, maar een simpel -hoesje.
-net iets dunnere bekleding en/of dashboard materiaal.
-de duurdere softlack oppervlakken vervangen door hard kunststof.
-geen beschermstrips meer op bepaalde plekken, of alleen bij de duurdere pakketten.
e.d.
 

Neptukker

Forumguru
-De accu niet meer in een stevige plastic beschermbak, maar een simpel -hoesje.
Niet bij mijn OII FL Elegance BL
-de duurdere softlack oppervlakken vervangen door hard kunststof.
Softlack bladderde af (in ieder geval bij Seat en VW) en daardoor zag het er niet mee uit dus het lijkt me een verbetering op lange termijn.

Je ziet ook bezuinigingen opduiken die ik goed kan begrijpen. Mijn vorige auto (Seat Toledo II) had gasveren om de motorkap open te houden. Inmiddels is dit aardig wegbezuinigd bij VAG want volgens mij hebben weinig modellen dit nog. Voor mij is het ook geen enkel probleem om even het stengeltje te pakken om de boel open te laten staan. Scheelt geld en kan ook niet stuk.
 

hemi24

Forumguru
Die eenzame uitlaatpijp op de 1.6TDI...
De dubbele, zoals voorheen op de 1.9 stond een stuk beter!
 
Ik kan buiten alle genoemde punten die hier worden aangegeven mijn opmerking niet verder ondersteunen met voorbeelden. Het is een gevoel, ik vind het allemaal wat minder deugdelijk, en dat geeft mij een gevoel dat er beknibbeld wordt op materiaalgebruik, montagematerialen e.d. De auto voelt gewoon minder solide als de voorganger.

Er zijn overigens genoeg topics hier te vinden dat het uitrustingsniveau (Dat wat de bestuurder ziet en merkt) op behoorlijk wat punten is aangepast. En dat geldt niet alleen voor de Octavia. Er loopt nu bijvoorbeeld een topic over de fabia GL en trommelremmen achter.

Helemaal eerlijk is mijn vergelijk niet, ik vergelijk een 2.0 TDI ambiance met een 1.6 GL Bussiness.
 
Bovenaan Onderaan