Wat had beter gekund bij de O2?

hemi24

Forumguru
Ik sluit me aan bij Marsepein: mijn vorig O2 uit 2007 gaf het gevoel degelijker in elkaar te zitten dan de huidige!
Heb zo nu en dan het idee dat dit ook geld voor het elektrische gedeelte van de auto. Enkele voorbeelden:
- werking licht- en regensensor;
- maxidot wil sporadisch blijven hangen bij verbinden van de rSAP;

Verdwenen items, zoals de gekleurde zonneband bovenin de voorruit bij de Elegance, slappe bescherming/verpakking om de accu en goedkopere versie van de kofferbakmat zonder kunststof/rubberstrips zijn net van die kleine dingen die het gevoel versterken dat er bezuinigd is.
 

Neptukker

Forumguru
Modeljaar 2009 van de Elegance BL heef die items (zonneband, strips in de bagageruimte, accubakbak) nog wel aan boord: http://www.skoda.nl/media/downloads...ijsten/PrijslijstOctaviaBL2009_311208_web.pdf Mmmmm
Eigenlijk vreemd. vaak begint een model wat kaler en wordt in de loop van de jaren aangekleed in standaarduitrusting. Zeker bij een Ford is dat het geval. Bij Skoda lijkt het van 2009->2010->2011 steeds kariger te worden. Willen ze door de ingestorte verkoop het bedrijfsresultaat op deze manier op pijl houden?
 

LenK

Forumguru
Bij mijn auto was het ook. Ik heb standaard BT carkit.
Een jaar later was die er uit bij dezelfde uitvoerig. De prijs van de auto was niet verhoogd op papier, maar er ontbreekt wel een accessoire dat meestal voor een paar €100 in de prijslijst staat.
 
E

Ex-lid 2926

Zaken die in mijn ogen beter kunnen:
Stabiliteit in rechte lijn (gevoelig voor zijwind en spoorvorming). Ik heb wel de indruk dat dit punt door de montage van de hulpveren achter wel is verbeterd. De auto staat daardoor achter een centimeter of anderhalf hoger en komt dus iets meer op "de neus" te staan. De vering en demping is nu veel beter in balans.
De isolatie van de wielkasten is ver onder de maat. Dit valt vooral op doordat het motor- en windgeruis op hogere snelheden goed onderdrukt wordt.
Nog ééntje dan: de positie van het koppelingspedaal t.o.v. het gaspedaal. Staat de stoel in lengterichting goed ingesteld om het koppelingspedaal volledig in te trappen, zit je weer te dicht op het gaspedaal.
 

LenK

Forumguru
De isolatie van de wielkasten is ver onder de maat. Dit valt vooral op doordat het motor- en windgeruis op hogere snelheden goed onderdrukt wordt.
Dat heeft imho inderdaad een relatie met elkaar. In de auto van mevr. LenK valt bandengeruis minder op. Dat zal niet komen door de betere isolatie van de wielkasten bij een Fabia toch ?
 
Nog ééntje dan: de positie van het koppelingspedaal t.o.v. het gaspedaal. Staat de stoel in lengterichting goed ingesteld om het koppelingspedaal volledig in te trappen, zit je weer te dicht op het gaspedaal.

Dat lijkt me stelwerk bij de dealer. Vraag er eens na, meestal kan de pedaalstand aangepast worden.
 
Bovenaan Onderaan